سرکه که یکی از مواد پرکاربرد در هر خانه است، می‌تواند برای صاحبان حیوانات خانگی هم مفید باشد. سرکه را می‌توان با خیال راحت برای حل بسیاری از مسائل بهداشتی تأثیرگذار بر حیوانات خانگی به کار برد. همچنین این مایع ترش مزه در نظافت خرابکاری‌ها و از بین بردن بوی بد ناشی از حیوانات، کمک حال ما خواهد بود. در ادامه مطلب با کاربردهای سرکه برای صاحبان حیوانات خانگی آشنا خواهید شد.

رهایی از عفونت‌های مجرای ادراری

سرکه به سگ‌ها و گربه‌هایی که از عفونت‌های مجرای ادرار رنج می‌برند، کمک می‌کند. البته قبل از استفاده از سرکه باید بفهمید که میزان PH ادرار حیوان شما چقدر است. اگر PH بالای 7 بود، سرکه سیب بهترین درمانگر خواهد بود. سرکه PH را کاهش داده و کریستال‌ها ادراری را حل خواهد کرد. اگر PH کمتر از 7 بود، سرکه ممکن است مشکل را حادتر کند.

برای کشف میزان PH ادرار، مقداری از آن را جمع کرده و نزد دامپزشک ببرید. آزمایش ادرار به دامپزشک اطلاعاتی مثل PH، گلوبول‌های سفید خون، توانایی تمرکز، میزان تشکیل کریستال و باکتری‌های موجود در ادرار را خواهد داد و او خواهد توانست درمان را شروع کند.

سرکه و حیوانات خانگی

از بین بردن نقاط داغ

نقاط داغ که درماتیت حاد مرطوب نیز نامیده می‌شود، مناطق کوچکی از پوست هستند که به نظر می‌رسد تحریک شده، ملتهب و قرمز رنگ شده‌اند. سرکه سیب طبیعی دارای موادی مثل رشته‌های پروتئین، آنزیم‌ها و باکتری‌های مفید است که باعث کدر شدن این مایع می‌شوند. مقدار مساوی از سرکه سیب و آب را مخلوط کرده و روی نقاط داغ سگ خود بپاشید. می‌توانید مایع را روی این نقاط ماساژ دهید. ممکن است محلول در نقاط داغ تازه احساس سوزش ایجاد کند، بنابراین ابتدا مقدار کمی از آن را روی پوست سگ امتحان کنید.

سرکه و حیوانات خانگی

البته سرکه همیشه درمان‌کننده نیست. اگر بعد از چند روز این مشکل پوستی بهتر نشد، باید نزد دامپزشک بروید تا حتماً آن را بررسی و آزمایش کند.

سرکه و حیوانات خانگی

از بین بردن بو و خرابکاری‌ها

اگر آثار وجود حیوان خانگی بر روی موکت بوی بدی ایجاد کرده است، لایه‌ای از سرکه سفید را به آن بپاشید و اجازه‌ دهید، بخار شود. اگر بو هنوز باقی بود، فرش یا موکت را با ترکیب سرکه و شامپو فرش بشویید. البته سرکه برای همه سطوح مناسب نیست، قبلاً آن را امتحان کنید. مثلاً سرکه به سطوح سنگی، گرانیتی، مرمری و چوبی صدمه می‌زند.

برای از بین بردن لکه‌های ادرار حیوان از روی فرش و موکت، آن را با ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید رقیق شده از بین ببرید.

از آنجایی که سرکه ضرری برای حیوانات ندارد، می‌توانید رخت‌خواب و ظروف غذای حیوان خانگی‌تان را با سرکه بشویید.

سرکه و حیوانات خانگی

اگر این مطلب برای شما مفید بود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «» را هم بخوانید.