واعظ آشتیانی در گفتگو با الف: مجلس و دستگاههای نظارتی در مورد اموال نامشروع مسئولین کوتاهی کردند/مردم مدیران متکبر نمی خواهند

طرح دوفوریتی «اعاده اموال نامشروع مسئولان» که این روزها در کانون توجه قرارگرفته، یکی از مطالبات مردم است، مردمی که به تبعیض و عدم عدالت انتقاد دارند.

واعظ آشتیانی در گفتگو با الف: مجلس و دستگاههای نظارتی در مورد اموال نامشروع مسئولین کوتاهی کردند/مردم مدیران متکبر نمی خواهند

به گزارش الف،  اوایل اسفندماه سال جاری بود که طرح 2فوریتی "اعاده اموال نامشروع مسئولان" در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد که این طرح واکنش های موافق و مخالف زیادی را به همراه داشت.

هدف اصلی این طرح دوفوریتی که برپایِ اصل 49 و 142 قانون اساسی تدوین‌شده، طبق اذعان طراحانش، جراحی اموال مسئولان در سال‌های گذشته است. یکی از ریشه‌های کسب اموال نامشروع در ایران و سایر کشورها، خوی اشرافی گری است؛ زمانی که میل به اشرافی گری و اسراف در جامعه‌ای بالا رفت به دنبال آن مسیرها برای دستیابی به اموال نامشروع و حرام نیز هموار می‌شود.

در همین راستا الف گفتگویی با یکی از تحلیلگران اصولگرا داشته است که بدین شرح است:

امیر رضا واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی الف، در مورد طرح اعاده اموال نامشروع مسئولین اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم که ما نمیتوانیم ادعا کنیم که همه مسئولین رانت خوار بوده و یا سوءاستفاده از موقعیت شغلی شان می کنند ولی هستند افرادی که از موقعیت خود استفاده کرده و با رانت اطلاعاتی یا عملیاتی اقدام به مال اندوزی کرده اند، از سوی دیگر قبح این قضیه ریخته است و برخی از مقامات مدعی هم هستند که این ثروت ها را از طریق نامشروع به دست آورده اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر آحاد مردم از اینکه مسئولین به ثروت های افسانه ای رسیده و به لحاظ اقتصادی با مردم بسیار فاصله داشته و آقازاده های آنها هم همین مسیر را ادامه می دهند بسیار ناراضی هستند چراکه امروز حداکثر حقوق کارگر یک کارخانه بین یک و پانصد تا دو میلیون تومان است و با این اوضاع اقتصادی کشور ثروت برخی از مسئولین روز به روز افزایش پیدا می کند.

 این کارشناس مسایل سیاسی ادامه داد: مطالبه مردمی این است که مسئولین به گونه ای عمل نکنند که منجر به زراندوزی و پرکردن مال حرام نباشد. بنده اعتقاد دارم متاسفانه مجلس تا به امروز به وظیفه اش عمل نکرده است چراکه اگر درست به وظیفه اش عمل کرد و تحقیق و تفحص از مسئولین انجام می داد ما شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم. البته مسئولین وظیفه داشتند که اموال خود را اعلام کننتد که این کارو هم نکردند.

وی با بیان اینکه مجلس باید هرچه سریع تر این طرح را تصویب کند، گفت: مجلس شورای اسلامی باید هرچه سریع تر طرح اعاده اموال نامشروع مسئولین را تصویب کرده و اجازه ندهد تا حوزه های قدرت بر روی آنها فشار وارد کند تا بندهای این طرح تغییر کند چراکه در غیر اینصورت تصویب نکردن آن بهتر از تصویب کردن آن است.

این تحلیلگر اصولگرا افزود: مطالبات مردمی امروز در کوچه و بازار ابراز نگرانی از انباشت ثروت برخی از مسئولین است. متاسفانه بخش های خصوصی هم وجود دارد به رانت های دولتی وابسته بوده و کشف این ارتباطات آنها هم مهم است. کارشناسی مجلس در این خصوص باید با منطق و بدون رانت باشد تا مردم باور داشته باشند که نظام با هر مسئولی که رانت خوار بوده و رشوه دریافت می کند برخورد می کند.

واعظ آشتیانی ادامه داد: از سوی دیگر بی توجهی دولت، مجلس و دستگاههای نظارتی در نقاط مختلف امروز انباشتی از بی اعتمادی را در میان مردم به وجود آورده است. مردم از انتخاب برخی از نمایندگان و افراد پشیمان هستند چراکه نه تنها به خواسته های آنها توجه نکردند بلکه تنها به فکر جیب خود و اطرافیانشان بودند.

وی تاکید کرد: برخی از نمایندگان خودشان مدافع افراد رانت خوار هستند که با عدالت سازگاری ندارند و هر مسئولی که با رای مردم  انتخاب میشود، اگر عدالت را خدشه دار کند در واقع عدالت را رعایت نکرده است. امیدواریم مسئولین به مطالبات مردم به خصوص در ماههای اخیر توجه کرده  و اجازه ندهند تا بدخواهان از این قضیه سوءاستفاده کنند. متاسفانه بی تدبیری دولت، عدم استفاده از نیروهای کار آمد، عدم برخورد نمایندگان با رانت خواران موجب نارضایتی شدیدی را میان مردم به وجود آورده است.

این تحلیلگر اصولگرا خاطرنشان کرد: مسئولین باید با رانت خواری و اشرافی گری مبارزه کرده و بهانه به دذست بدخواهان داخلی و خارجی ندهند. مردم ایران مدیرانی پاکدست، انقلابی و کارآمد می خواهند. مدیران نباید با تحکم و تکبر با مردم برخورد کنند امیدواریم در آینده با تدابیر دولت و مجلس با اشرافی گری مبارزه شود چراکه این موضوع به ضرر کشور تمام خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان