کاربردهای مختلف پنبه در خانه داری

کاربردهای مختلف پنبه در خانه داری: حدود ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد در فنلاند از پنبهٔ کوهی برای ساخت ظرف‌های گلی استفاده می‌شده‌است و در مقیاس محدود، از حدود ۲۰۰۰ سال قبل استفاده از پنبهٔ کوهی برای تهیهٔ لباس مرسوم بوده‌است

کاربردهای مختلف پنبه در خانه داری:

کاربردهای مختلف پنبه در خانه داری

حدود 2500 سال قبل از میلاد در فنلاند از پنبهٔ کوهی برای ساخت ظرف‌های گلی استفاده می‌شده‌است و در مقیاس محدود، از حدود 2000 سال قبل استفاده از پنبهٔ کوهی برای تهیهٔ لباس مرسوم بوده‌است.

هرودوت (450 سال قبل از میلاد) نقل می‌کند که چگونه رومیان مردگان خود را قبل از سوزاندن درون پارچه‌های بافته شده از پنبهٔ کوهی می‌پیچیدند تا بهتر بتوانند خاکستر مرده خود را جمع‌آوری نمایند و این ماده را «آمیانتاژ» یعنی خلل ناپذیر، پلیدنشدنی و فسادناپذیر می‌نامیدند.

پنجاه سال بعد از میلاد مشکلات مربوط به پنبهٔ کوهی و استفاده از ماسک‌های ویژه که از ورود غبار پنبهٔ کوهی جلوگیری می‌کرد مطرح بود. گفته می‌شود شارلمانی لباسی از پنبهٔ کوهی داشت که با پوشیدن آن از درون آتش عبور کرد و تطهیر شد و هیچ صدمه‌ای به او نرسید.

شاید سیاوش هم از چنین لباسی استفاده نموده باشد که از آتش گذشت و سالم و سربلند بی گناهی خود را به اثبات رساند.

کاربردهای مختلف پنبه در خانه داری

به جز استفاده‌های معمول از پنبه، این بار با کاربردهای دیگر آن آشنا شوید:

1 - خوشبو کننده محیط:

یک تکه پنبه را به ادکلن مورد علاقه خود آغشته کنید و آن را داخل کیسه جارو برقی بگذارید. با روشن شدن جارو برقی رایحه خوش به آرامی کل فضای اتاق را پر خواهد کرد.

2 - بوگیر یخچال

بعضی وقت‌ها مواد غذایی بوی نامطبوعی در یخچال ایجاد می‌کنند.

کافیست یک تکه پنبه توپی را به وانیل آغشته کرده و روی یکی از طبقات یخچال قرار دهید. پنبه به عنوان دئودورانت عمل کرده، یخچال بوی خوش و تازه‌ای خواهد گرفت.

3 - از بین بردن کپک

دسترسی به تمام قسمت‌های حمام کار آسانی نیست. معمولا کپک در همه جا به خصوص اطراف وسایل و بین کاشی‌ها رشد می‌کنند.

برای از بین بردن آن‌ها نیازی به تمیز کردن تک تک کاشی‌ها نیست. یک پنبه توپی را با مایع سفید کننده خیس و در جاهای خارج از دسترس و بالا قرار دهید. بگذارید چند ساعت باقی بماند تا متوجه تاثیر معجزه‌آسای آن شوید.

با برداشتن پنبه‌ها متوجه موفقیت کار خواهید شد. قسمت مورد نظر را با آب گرم بشویید.

گرداوری توسط:مجله دلگرم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر