فرادید؛ انتشار چند تصویر از مدل تازه و 97 سمند سورن در کنار انتشار اخباری درباره فیسلیفت دوباره خودروی سمند موجی از تمسخر، واکنش و اعتراض را نسبت به دو خودروی نسبتا ارزان قیمت بازار ایران که در محدوده 30 تا 40 میلیون تومان به فروش میرسند در میان کاربران شبکههای اجتماعی ایجاد کرده است.
![فیسلیفت دهم بازهم سمند را زشتتر کرد! فیسلیفت دهم بازهم سمند را زشتتر کرد!](/Upload/Public/Content/Images/1396/12/14/1836320254.jpeg)
به گزارش فرادید، ایران خودرو در حالی با انتشار برخی تصاویر از قصد خود برای عرضه نمونههای فیس لیفت دو خودروی سمند معمولی و سمند سورن پرده برداشته که به نظر این دهمین فیسلیفت یا ریدیزاین خودروی سمند است که از سال 1380 در باازر ایران حضوری چشمگیر داشته و بیش از 1.5 میلیون دستگاه در مجموع فروش داشته است.
![فیسلیفت دهم بازهم سمند را زشتتر کرد! فیسلیفت دهم بازهم سمند را زشتتر کرد!](/Upload/Public/Content/Images/1396/12/14/1836320286.jpeg)
سمند با تیراژی نزدیک به 150 هزار دستگاه در سال، مهمترین خودروی ملی ایران خودرو و یکی از مهمترین محصولات تولید داخل است که در بین مخاطبان از سطح خاصی از اقبال برخوردار بوده و از حدود 2 دهه قبل سهم مناسبی در بازار دارد. این خودرو که در چهار تریم اسای، الایکس، سورن و دنا به بازار عرضه شده به لطف اتاق بزرگ و جادرا، سواری پایدار و مستحکم، موتور نسبتا قوی و قطعات فراوان یکی از اصلیترین انتخاب های مشتریان در بازار سدانهای 30 تا 50 میلیونی بوده که در این سالها جز از ناحیه رنو و تندر90، هیچگاه مور هجمه قرار نگرفته است. خالا اما خبر می رسد ایران خودرو باز هم یک فیس لیفت دیگر را برای دو نمونه از محصولات خانواده سمند یعنی سری اسای و سری سورن در نظر گرفته که در ادامه به جزئیات انها خواهیم پرداخت.
![فیسلیفت دهم بازهم سمند را زشتتر کرد! فیسلیفت دهم بازهم سمند را زشتتر کرد!](/Upload/Public/Content/Images/1396/12/14/1836320332.jpeg)
درباره سورن خبر این است که تغییرات گستردهای در بخش روشنایی و چراغها در قیاس با اجزای بدنه به خود دیده ضمن اینکه رینگ و لاستیک جدید و اسپورت هم به بدنه سون تزریق شده است. البته همه این موارد باعث نمیشوند تا سورن جدید را یک فیس لیفت واقعی بدانیم چرا که فرم کلی عقب و جلو خودرو بدون تغییر مانده است. رینگهای دوبل و 5بازو در کنار تغییراتی کهایران خودرو روی سپر جلو و عقب سورن اعمال کرده موجب تزریق روحیه اسپورتی به بیننده میشود. ضمنا کاسه چراغها با خطوطی قرمز رنگ و تغییر لامپها هم اینک رنگ و بویی مسابقه ای به خود گرفته است. در داخل نیز برخی تغییرات مثل افزودن کامپیوتر سفری به بالای داشبورد و برخی اضافات تزیینی موجب شده تا سورن حال و هوایی بهتر از قبل به خود بگیرد.
![فیسلیفت دهم بازهم سمند را زشتتر کرد! فیسلیفت دهم بازهم سمند را زشتتر کرد!](/Upload/Public/Content/Images/1396/12/14/1836320379.jpeg)
سمند اسای اما تغییرات بیشتری به خود دیده است که کاملا سمند را از فرم اصیل اولیه دور کرده است. آرایش چراغهای جلو کاملا جلوه متفاوتی به خود گرفته و تا حدی خشن شده است. جلوپنجره هم با رنگ مشکی بر غلظت این خصیصه افزوده ضمن اینکه سپر و برخی اجزا دیگر جلوپنجره هم دچار تحول شده اند؛ تحولاتی که شاید زیبا نباشند و از اصول ابتدایی طراحی تبعیت نکنند! در بخش عقب هم سپر اتومبیل به همراه چراغ و فرم جای پلاک تغییر کرده ضمن اینکه اتاق خودرو در بخش داشبورد کاملا عوض شده و با نمونهای مشابه سری سورن به روزرسانی شده که به نظر سطح کیفی مناسبی ندارد.
![فیسلیفت دهم بازهم سمند را زشتتر کرد! فیسلیفت دهم بازهم سمند را زشتتر کرد!](/Upload/Public/Content/Images/1396/12/14/1836320395.jpeg)
البته دور و اطراف ایران خودرو خبر خوب و امیدوارکننده هم هست. یکی از آنها دستیابی به تکنولوژی ساخت موتور پلاگین هیبرید است که برای نخستین بار روی خودروی دنا پلاس نصب شده و طبق اعلام هاشم یکه زارع احتمال در سال آتی با قیمتی در محدوده 70 میلیون تومان به بازار ارائه میشود.
![فیسلیفت دهم بازهم سمند را زشتتر کرد! فیسلیفت دهم بازهم سمند را زشتتر کرد!](/Upload/Public/Content/Images/1396/12/14/1836320426.jpeg)
ایران خودرو که روند بازسازی و به روزسانی محصولاتش را مدتی است تسریع کرده اخیرا از دو نمونه دنا فیسلیفت با کد پلاس و توربو پلاس رونمایی کرده ضمن اینکه سری جدید پژو 207 اتوماتیک هاچ بک و سدان را هم با برخی اضافات و تغییرات به بازار فرستاده است. این شرکت طی یک برنامه بزرگ و بلندپروازانه قرار است از انتهای سال 2019 نخستین محصولات اختصاص خود از پلتفرم جدید ملی را با کمک بزرگان دنیای خودرو مثل پینین فارینا، ماهله و هیوندای راهی بازارهای جهانی کند ضمن اینکه برنامه شرکت رساندن سقف تولید به حدود 1 میلیون دستگاه تا سال 2022 است.