از خواص گوشت بلدرچین چه می دانید؟

بلدرچین پرنده ای زیبا در طبیعت است. این پرنده از حشرات معمولی تغذیه می کند و با اینکه تا مسافتهای کوتاه قادر به پرواز کردن است ولی بیشتر روی زمین لانه می سازد و زندگی می کند, خواص گوشت بلدرچین فراوان است در این مطلب سعی کرده ایم شما را با فواید خوردن گوشت بلدرچین آشنا کنیم.

بلدرچین پرنده ای زیبا در طبیعت است. این پرنده از حشرات معمولی تغذیه می کند و با اینکه تا مسافتهای کوتاه قادر به پرواز کردن است ولی بیشتر روی زمین لانه می سازد و زندگی می کند, خواص گوشت بلدرچین فراوان است در این مطلب سعی کرده ایم شما را با فواید خوردن گوشت بلدرچین آشنا کنیم.

گوشت این پرنده به دلیل گلیکوژنی که در بافتهای آن ذخیره شده یکی از خوشمزه ترین و با کیفیت ترین گوشتها از نظر طعم و ارزش غذایی است. بخشی از گلیکوژن موجود در بافت عضلات بلدرچین به خاطر فعالیتهای زیاد این پرنده است که در بافتهای آن ذخیره شده و عاملی در مرغوبیت آن به شمار می رود. بافتهای بلدرچین سلولهای پیچیده پیوندی دارند که همین امر باعث دوام گوشت بلدرچین در برابر حرارت بالای پخت می شود. در مقالات گذشته با خواص تخم بلدرچین آشنا شدیم در این مطلب خواص گوشت بلدرچین به طور مفصل برای شما همراهان عزیز ارائه شده است.

پرنده بلدرچین

خواص گوشت بلدرچین

به دلیل خواص متعدد گوشت بلدرچین در درمان بیماری های مختلف مانند: تشنج, ضعف اعصاب, فشار خون, بی خوابی و آسم توصیه می شود. همچنین در طب سنتی قدیم برای درمان سنگ کلیه خوردن گوشت بلدرچین تاکید می شده است که باعث خرد کردن سنگهای موجود در کلیه و تسهیل خروج آن از بدن می شود. از دیگر خواص گوشت بلدرچین می توان افزایش مقاومت بدن و تنظیم خواب را نام برد. افرادی که در خواب شبانه دچار مشکل می شوند می توانند گوشت بلدرچین را در برنامه غذاییشان بگنجانند. خواص گوشت بلدرچین

 

از دیگر خواص گوشت بلدرچین وجود آهن, فسفر, نیاسین, مس, روی و کلسیم در آن است, اسید های آمینه ضروری به وفور در این گوشت یافت می شود. گوشت این پرنده منبع غنی از امگا 3 است. همچنین میزان پروتئین موجود در گوشت بلدرچین نسبت به پروتئینهای گوشت سایر پرندگان حدود 5 تا 10 درصد بیشتر است که همین باعث مرغوبیت بیشتر این گوشت نسبت به گوشت ماکیان دیگر است. همچنین گوشت بلدرچین انواع  ویتامین‌های 1 B 2 ،B ، و 6 B را دارد.



 خواص گوشت بلدرچین برای کودکان

  فواید مصرف گوشت بلدرچین برای کودکان

هضم گوشت بلدرچین راحت است به همین خاطر برای گروه های سنی مختلف و کسانی که بیماری های گوارشی دارند خوردن آن بلامانع است. حتی می توان برای تغذیه کودکان و شیر خواران هم از گوشت بلدرچین استفاده کرد علاوه بر زود هضمی به افزایش هوش و حافظه کودکان کمک می کند. این گوشت برای محکم شدن عضلات و استخوان مفید است به همین خاطر باید در برنامه غذایی کودکان در حال رشد از گوشت بلدرچین هم استفاده شود. علاوه بر خواص گوشت بلدرچین برای کودکان, استفاده از گوشت بلدرچین برای افراد مسن و زنان باردار منعی ندارد و حتی توصیه می شود. بیمارانی که فشار خون دارند می توانند از گوشت بلدرچین به عنوان یک غذای سالم و مقوی بهره گیرند.

گوشت بلدرچین

تخم بلدرچین

تخم بلدرچین از تخم مرغ معمولی خیلی کوچکتر است ولی فواید غذایی بیشتری دارد. همچنین مزه و طعم تخم بلدرچین بهتر از تخم مرغ است و چربی و کلسترول کمتری دارد.در تخم بلدرچین میزان ویتامین آ بیشتر است. میزان مس و فسفر در آن حدود 5 برابر تخم مرغ معمولی است, همچنین کلسیم, آهن و انواع ویتامین های B در تخم بلدرچین چند برابر تخم مرغ می باشد.

تخم بلدرچین

توصیه هایی برای خرید گوشت بلدرچین

اولین کاری که برای خرید هر ماده غذایی باید انجام داد توجه به تاریخ تولید و انقضای محصول است. در هنگام تهیه گوشت بلدرچین دقت کنید که گوشت بدون پر و ضایعات بوده, کاملا تمییز و بدون بو باشد. بعد از خرید گوشت را در پلاستیک یا فویل پیچیده و بلافاصله به فریزر منتقل کنید, گفتنی است که گوشت بلدرچین را تا 3 ماه می توانید در فریزر و حالت منجمد نگه دارید.

 خواص بلدرچین

شرایط رفع انجماد گوشت بلدرچین

برای اینکار کافیست گوشت فریز شده را در یخچال قرار دهید تا چند ساعت بماند و به تدریج از حالت منجمد خارج شود همچنین می توانید گوشت منجمد را در ظرف آب سرد قرار دهید و هر 30 دقیقه آب را تعویض کنید تا کم کم از حالت انجماد خارج شود. لازم به ذکر است گفته شود که گوشت خام را در یخچال فقط 2 روز می توانید نگه دارید اگر قصد نگه داری طولانی مدت دارید حتما گوشت را فریز کنید و همچنین گوشت پخته شده بلدرچین را تنها 2 روز می توانید در یخچال نگاه دارید.

فواید گوشت بلدرچین

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از گوشت بلدرچین در برنامه غذایی تان استفاده کنید و از خواص دارویی و درمانی گوشت بلدرچین و طعم متفاوت آن بهره ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان