توصیه هایی که قبل از خرید پرده باید بدانید

قبل از خرید پرده باید بدانید را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید

قبل از خرید پرده باید بدانید را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

قبل از خرید پرده باید بدانید

قبل از خرید پرده باید بدانید

شاید نیازی نباشد برای انتخاب، خرید و نصب پرده های منزلتان متحمل هزینه گزافی شوید؛ کافی است به چند نکته توجه کنید.


پرده در چیدمان خانه های ایرانی نقش پررنگی دارد. پرده ها می توانند جلوه هایی از رنگ و زیبایی را در خانه شما به نمایش بگذارند و چیدمان آن را تحت تاثیر قرار دهند. حتما می دانید که یکی از ارکان ساخت هر خانه ای وجود پنجره است و پنجره ها می توانند بخشی از زیبایی هر خانه را تامین کنند.

قبل از خرید پرده باید بدانید

1- با حوصله و دقت در مورد اینکه از چه رنگ، طرح، نقش و مدلی می‌خواهید استفاده کنید، فکر کنید. پرده‌ها مقدار زیادی از فضای بصری را می‌گیرند و تاثیر زیادی بر روی ظاهر اتاق شما دارند.

قبل از خرید پرده باید بدانید

2- در مورد سایز، مضایقه نکنید. آن‌ها باید همیشه حداقل دو برابر عرض پنجره باشد، حتی اگر آن‌ها بیشتر وقت‌ها، کشیده شده باشند. برای یک ظاهر شیک، ظریف و باشکوه، آن‌ها می‌توانند تا روی زمین باشند و برای یک ظاهر ساده‌تر و تمیزتر، آن‌ها می‌توانند بر کف زمین مماس شوند،

اما نباید به‌ هیچ‌وجه از سطح زمین بالاتر باشند. زمانیکه پرده‌ها خیلی کوتاه باشند، ناقص به نظر می‌رسند. اگر شما پرده‌های آماده از فروشگاه می‌خرید، بهتر است که آن‌ها را خیلی بلند بخرید و سپس آن‌ها را کوتاه کرده و لبه‌هایشان را تو بگذارید.

قبل از خرید پرده باید بدانید

3- اگر می‌خواهید درجه حرارت اتاق و نیز نوری را که از آن رد می‌شود، کنترل کنید، از آستری برای پرده استفاده نمایید. یک آستری نخی، پارچه را کمی محافظت می‌کند، درحالیکه اجازه می‌دهد تا مقداری نور از طریق آن وارد شود. یک آستری کمک می‌کند تا خانه‌ی خود را در زمستان، گرم‌تر و در تابستان، خنک‌تر نگه دارید. یک آستری تاریک‌کننده، برای اتاق‌ خواب ایده‌آل می‌باشد، زیرا اجازه نمی‌دهد که هیچ نوری رد شود.

قبل از خرید پرده باید بدانید

4- تجهیزات را فراموش نکنید. میل‌پرده و زینت سر آن‌ها، باید به پارچه‌ی پرده بیایند. پرده‌های سنگین‌تر مانند مخمل‌ها، باید بر روی میله‌های زینتی و بزرگ قرار بگیرند، درحالیکه ابریشم‌های سبک و پارچه‎های ظریف می‌توانند بر روی میله‌های سبک وزن، شیک‌تر و ظریف‌تر قرار بگیرند. آن‌ها همچنین باید به بقیه‌ی اتاق هم بیایند. بنابراین بهتر است که با یک چیزی در اتاق، ست شوند.

قبل از خرید پرده باید بدانید

5- باید در نظر بگیرید که چه پارچه‌ای، بهترین انتخاب می‌باشد. پارچه‌ی نخی متنوع بوده و آسان تمیز می‌شود. مخمل، لوکس و خاص بوده، اما می‌تواند برای برخی از اتاق‌ها، سنگین باشد. پارچه‌های ظریف، سبک و برازنده بوده، اما برای حفظ حریم خصوصی پیشنهاد نمی‌شوند. پارچه‌ی پشمی سنگین بوده و برای نگه‌ داشتن زیورها و تزئینات، مانند منگوله‌ها، حاشیه‌ها و چین‌ها، به اندازه‌ی کافی قوی می‌باشد.

قبل از خرید پرده باید بدانید

6- نباید زیورآلات و زینت‌های میل پرده‌ها را فراموش کنید. ممکن است این مسئله بی‌اهمیت به نظر برسد، اما این ابزار می‌تواند انتهای میل پرده‌های شما را شیک‌تر کند. به یاد داشته باشید که تمام جزئیات برای زیبا شدن یک اتاق، اثر دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان