ماهان شبکه ایرانیان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور عنوان کرد

بازاریابی و فروش محصولات‌ یکی از مشکلات روستاییان/گازرسانی به روستاها تا سال ۹۷

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، گفت: امروزه یکی از مشکلات روستاییان و عشایر بازاریابی و به بازار مصرف رساندن محصولاتشان است که سعی کردیم این موضوع را از طریق راه اندازی استارت‌آپ‌ها حل کنیم.

بازاریابی و فروش محصولات‌ یکی از مشکلات روستاییان/گازرسانی به روستاها تا سال 97

به گزارش ایسنا، سید ابوالفضل رضوی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر در جمع خبرنگاران، گفت: این نمایشگاه سومین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر است که در مساحت 50 هزار متر مربع برگزار می‌شود و 430 شهرستان کشور در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین 1300 نفر نیز اداره کننده این نمایشگاه هستند که 20 درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: تنوع تولیدی زیادی در این نمایشگاه وجود دارد و مردم در این نمایشگاه خواهند دید که روستا فقط کشاورزی و دامداری نیست و زیبایی‌ها و خلاقیت‌های بسیاری در آن نهفته است. همچنین مردم در این نمایشگاه خانه‌های روستایی را خواهند دید و ممکن است این موضوع باعث شود تا مردم در عید کمتر به کشورهای خارجی سفر کنند و به روستاهای کشورشان بروند و این امر برای مردم پرسودتر و راحت‌تر خواهد بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روستاییان و عشایر چه نقشی در تولید کشور دارند؟ گفت: جمعیت روستایی و عشایری کشور حدود 27 درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود و بیش از 90 درصد محصولات کشاورزی در روستا تولید شده و حدود 28 درصد گوشت قرمز و دام نیز در روستا تولید می‌شود. در حقیقت روستاها تولیدگاه‌های اصلی کشور و پایگاه اقتصاد مقاومتی و اقتصادی که افزایش درآمد ملی را به دنبال دارد، هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: روستاییان همگی تولیدکنندگان بزرگی هستند که اگر به روستاییان و عشایر توجه می‌کردیم یقینا وضعیت اقتصاد کشور به مراتب بهتر از امروز بود. بنابراین هرچه به وضعیت روستا و روستاییان توجه کنیم جز افزایش ثروت ملی، کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ اشتغال چیزی نخواهیم دید.

رضوی با بیان اینکه روستاییان با مشکل کم آبی مواجه‌اند و باید به آنها آموزش‌هایی داده شود، گفت: باید برای آب شرب آنها اقدامات لازم را انجام دهیم. همچنین درباره گازرسانی نیز در چند سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده است؛ البته وزیر نفت قول داده بود تا پایان سال 96 تمامی روستاهای بالای 20 خانوار گازرسانی شوند و امیدواریم در سال 97 این قول محقق شود.

وی همچنین در ادامه صحبت‌هایش به استارت‌آپ‌های موجود در روستاها اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز یکی از مشکلات روستاییان و عشایر بازار یابی و به بازار مصرف رساندن محصولات‌شان است و سعی کردیم از طریق استارت‌آپ‌ها و راه اندازی آنان و ورود بخش خصوصی به این کارزار در بخش فروش محصولات آنان به خوبی عمل کنیم تا خدمت بزرگی به این قشر کرده باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان