ماهان شبکه ایرانیان

اولین نگاه به سامسونگ گلکسی S۹ ؛ آینده در دستان سامسونگ!

پس از موفقیت‌های متوالی سامسونگ با عرضه سری پرچمدار خود یعنی گلکسی S۷ و گلکسی S۸ طی دو سال گذشته، حال نوبت به مدل جدید این سری رسیده است تا همچون پدران خود باز هم نبض بازار را در اختیار گرفته و با به همراه آوردن جدیدترین پیشرفت‌ها در تکنولوژی به دستان شما، موفقیت‌های جدیدی را برای سامسنگ به ارمغان بیاورد.

اولین نگاه به سامسونگ گلکسی S9 ؛ آینده در دستان سامسونگ!

پس از موفقیت‌های متوالی سامسونگ با عرضه سری پرچمدار خود یعنی گلکسی S7 و گلکسی S8 طی دو سال گذشته، حال نوبت به مدل جدید این سری رسیده است تا همچون پدران خود باز هم نبض بازار را در اختیار گرفته و با به همراه آوردن جدیدترین پیشرفت‌ها در تکنولوژی به دستان شما، موفقیت‌های جدیدی را برای سامسنگ به ارمغان بیاورد.

یکی از اهداف مهم سامسونگ طی سال‌های گذشته با معرفی و عرضه جدیدترین مدل‌های سری گلکسی S این بوده است که نه تنها طرفداران پر و پا قرص این سری را راضی و خشنود نگه دارد، بلکه طرفداران سرسخت اپل را که سال‌ها با سیستم عامل ios کار کرده‌اند را نیز به خود جذب کند و با ارائه بهترین و پرقدرت‌ترین تلفن‌های هوشمند در هر زمینه بتواند همچنان به یکه تازی خود در زمینه فروش تلفن‌های هوشمند در سرتاسر دنیا ادامه دهد.

دو عضو جدید خانواده گلکسی S با نام‌های گلکسی S9 و گلکسی S9 Plus به منظور بهتر کردن شرایط در زمینه‌های طراحی، صفحه نمایش، عکاسی و عملکرد یا پرفورمنس معرفی شده‌اند و قرار است تا به زودی وارد بازار شوند. زمینه‌های نام برده همگی جزو خصوصیات و ویژگی‌های مهم گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus بودند که این تلفن هوشمند توانست در تمام این موارد سربلند بیرون آید و هم‌اکنون گلکسی S9 آمده است تا با بالا رفتن انتظارات و بهتر کردن شرایط پیشین، باز هم بتواند به اولویت اول کاربران در خرید یک تلفن هوشمد اندرویدی تبدیل شود. در ادامه به معرفی و بررسی بزرگ‌ترین و برترین خصوصیات و ویژگی‌های گلکسی S9 و گلکسی S9 Plus می‌پردازیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

تفاوت‌های ظاهری بیش از بزرگ‌تر شدن ابعاد صفحه نمایش است!

طی سال‌های گذشته سامسونگ با حواشی زیادی روبه‌رو بوده است که تلاش می‌کند تلفن‌های هوشمند خود را مشابه تلفن‌های هوشمند اپل یعنی سری آیفون بسازد، اما با معرفی تکنولوژی‌های جدیدی مانند صفحه نمایش خمیده از گلکسی S7 به این سمت با پیشرفتی بزرگ در این زمینه روبه‌رو بوده‌ایم که درنهایت به گلکسی S9 رسیده و تاثیرات آن را می‌توانیم در این تلفن هوشمند بی‌نظیر مشاهده کنیم. برخلاف چند مدل اخیر که تنها شاهد بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش و چند تغییر جزئی دیگر در طراحی بدنه خارجی آنان بودیم، بنظر می‌رسد گلکسی S9 دارای برخی تفاوت‌های ریز و متنوع دیگر نیز می‌باشد.

اولین و بزرگ‌ترین تفاوت گلکسی S9 با گلکسی S8 تفاوت ابعاد صفحه نمایش آنان است، بدین صورت که گلکسی S9 دارای یک صفحه نمایش 5٫8 اینچی خمیده Quad HD+، Super AMOLED با نسبت تصویر 18٫5:9 است که درنهایت عمق تصویر 570 ppi را تولید می‌کند. گلکسی S9 Plus نیز دارای مشخصات مشابه است با این تفاوت که ابعاد تصویر آن 6٫2 اینچ است. سامسونگ همچنین تایید کرده است که صفحه نمایش گلکسی S9 نسبت به گلکسی S8 به میزان 15 درصد روشن‌تر است.

درحالیکه گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus از نظر سخت افزار تقریبا مشابه بودند، گلکسی S9 دارای رمی 4 گیگابایتی و گلکسی S9 Plus دارای رم 6 گیگابایتی است که تفاوت قدرت بزرگی را بوجود می‌آورد. همچنین دوربین عکسبرداری این دو مدل نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به بررسی آنان نیز می‌پردازیم.

بهبود طراحی گلکسی S8 = گلکسی S9!

اگر امیدوار بودید تا همزمان با معرفی گلکسی S9 یک طراحی جدید از کمپانی سامسونگ را مشاهده کنید، باید با اخبار ناامید کننده‌ای روبه‌رو شوید که خبر از عدم رخ دادن این اتفاق می‌دهند. درواقع سامسونگ معتقد است طراحی گلکسی S8 آنقدر در تاریخ این کمپانی متفاوت و زیبا بوده و کاربران از آن رضایت داشته‌اند که نیازی به یک طراحی جدید برای عرضه گلکسی S9 وجود نداشته است و به همین خاطر بصورت کلی طراحی گلکسی S9 کاملا شبیه گلکسی S8 است با برخی تفاوت‌های جزئی شامل کوچک‌تر شدن ابعاد کلی تلفن. گلکسی S9 به نسبت گلکسی S8 کاهش ارتفاعی به میزان 1٫2 میلیمتر داشته است و گلکسی S9 Plus به نسبت گلکسی S8 Plus کاهش ارتفاعی به میزان 1٫4 میلیمتر داشته است.

سرانجام سنسور اثر انگشت جایی است که باید باشد!

بزرگ‌ترین مشکل در طراحی گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus مکان قرارگیری سنسور اثر انگشت آنان بود، بطوریکه این دو سنسور سمت راست لنز دوربین قرار گرفته بودند و درحین استفاده از تلفن‌های هوشمندی با این ابعاد کاربران را مجبور می‌کردند تا برای استفاده از سنسور تلفن را در دستان خود کمی جابجا کنند تا انشگتان دستشان در نهایت به سنسور برسد! خوشبختانه این ایراد در طراحی گلکسی S9 دیگر وجود ندارد و سنسور اثر انگشت این تلفن به فضای زیر لنز دوربین منتقل شده است تا به سادگی و بدون نیاز به تغییر در نحوه نگه داشتن تلفن انگشتان دست شما به آن رسیده و بتوانید از آن استفاده کنید.

دوربین‌هایی با گشادگی لنز دوگانه و قابلیت اسلو-مو اتوماتیک 960 fps

با وجود اینکه لنز دوربین در گلکسی S8 با گلکسی S7 تفاوت چشمگیری نداشت و تنها شاهد بهبود لنز استفاده شده در گلکسی S7 برروی گلکسی S8 بودیم، داستان درمورد گلکسی S9 کاملا متفاوت است و شاهد ورود برخی تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های جدید و جالب هستیم که از اولین آن‌ها می‌توان به دوربین‌هایی با یک لنز اما دو گشادگی لنز (Aperture) اشاره کرد. سامسونگ در این خصوص بیان کرده است که لنزهای استفاده شده در گلکسی S9 مانند چشم انسان عمل می‌کنند و زمانیکه شما در نور خورشید تصویر برداری می‌کنید دهانه لنز بسته‌تر شده و نور کمتری را وارد می‌کند. زمانیکه شما در یک اتاق تاریک هستید دهانه لنز بازتر می‌شود و نور بیشتری را به خود وارد می‌کند تا تصاویری روشن‌تر ثبت شوند. در حالتی که نور محیط زیاد است لنز گلکسی S9 از گشادگی f2.4 و زمانی که لنز در حالتی تاریک‌تر است از گشادگی f1.5 استفاده می‌کند. بخاطر اینکه گشادگی لنز عملا یک خصوصیت سخت افزاری محسوب می‌شود، شما نمی‌توانید به صورت دستی یا دلخواه میزان آن را تغییر دهید و عملا تنها می‌توانید از میان دو گشادگی لنز موجود یکی را استفاده و سپس از آن استفاده کنید، این انتخاب نیز در حین تصویر برداری با قابلیت Pro Mode قابل انتخاب است و درصورت استفاده از حالت عادی عکسبرداری گشادگی لنز بصورت اتوماتیک انتخاب می‌شود.

همچنین سامسونگ از یک سیستم پردازش تصویر جدید در گلکسی S9 استفاده کرده است که موجب می‌شوند تصاویر چند فرمی برداشت شده نویز موجود در تصاویر به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند. این پروسه بدین گونه اتفاق می‌افتد که لنز شروع به ثبت چندین تصویر بصورت همزمان می‌کند و براساس اطلاعات پیش فرض تصویری که ثبات بیشتری دارد را به عنوان نتیجه نهایی به شما نشان می‌دهد. همچنین بدلیل اینکه سنسور نامبرده دارای DRAM اختصاصی خود است و در بکگراند تلفن فعالیت می‌کند به هیچ عنوان سرعت تصویر برداری با استفاده از گلکسی S9 کاهش پیدا نمی‌کند و این فرآیند با سرعت هرچه تمام‌تر اتفاق می‌افتد. DRAM اختصاصی دوربین گلکسی S9 موجب می‌شود تا این تلفن هوشمند بتواند از ضبط ویدیو بصورت اسلوموشن و 960 fps با کیفیت 720p نیز پشتیبانی کند. سامسونگ یک قابلیت اسلوموشن اتوماتیک را در اپلیکیشن دوربین گلکسی S9 قرار داده است و این قابلیت فیلم‌برداری را بخصوص در شرایطی که نیاز به فیلم‌برداری بصورت اسلوموشن است را به مراتب ساده‌تر می‌کند. همچنین پروسه ذخیره سازی تصاویر در گلکسی S9 نیز ساده‌تر و متنوع‌تر شده است بدین گونه که شما می‌توانید ویدیوهایتان را پس از اعمال افکت‌های مختلف بصورت فرمت‌های متنوعی همچون GIF ذخیره کنید و سپس آنان را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید. شما حتی می‌توانید GIFهای ساخته شده را به عنوان تصویر پس‌زمینه خود استفاده کنید.

اپل Animoji دارد و سامسونگ AR Emoji!

پس از معرفی شدن Animoji توسط اپل، حال نوبت آن است تا سامسونگ نیز از این قافله عقب نماند و نسخه انحصاری خود از این سرگرمی جذاب را با نام AR Emoji عرضه کند. هم‌اکنون دو استایل مختلف برای AR Emoji وجود دارد، اولین استایل حالت کارتونی دارد و مشابه انیمیشن‌هایی است که در Animoji مشاهده کرده بودید. دومین استایل بیشتر شبیه واقعیت است و شما می‌توانید برای ساخت آن از تصویر خودتان یا شخص مورد نظرتان استفاده کنید. برای اینکه شخصیت کارتونی فرد مورد نظرتان را بسازید کافیست تصویری مناسب را انتخاب کنید و سپس برنامه به شما اجازه می‌دهد تا حالت مو، رنگ پوست، لباس‌ها و… را طراحی کنید و درنهایت فایل AR Emoji را در گالری خود با فرمت GIF ذخیره کنید یا آن را به دسترسی سریع کیبورد خود اضافه کنید تا در صورت نیاز آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دستیار صوتی سامسونگ، بیکسبی را فراموش نکنید!

نسخه ابتدایی بیکسبی که توسط سامسونگ عرضه شده بود دارای مشکلات زیادی بود و کاربران نیز نتوانستند آنطور که انتظار می‌رفت با آن ارتباط برقرار کرده و نیازهای خود را توسط آن برطرف کنند. حال با عرضه گلکسی S9 و گلکسی S9 Plus استفاده از بیکسبی گسترش پیدا کرده است و برای مثال هم‌اکنون می‌توانید با استفاده از دوربین تلفن هوشمند خود و دستیار صوتی بیکسبی یک مترجم تصویری قدرتمند داشته باشید. کافیست دوربین گلکسی S9 را به سمت متن مورد نظرتان گرفته و گزینه بیکسبی را انتخاب کنید تا مترجم فعال شده و ترجمه را به شما تحویل دهد. یکی دیگر از تعاملات جالب بیکسبی و دوربین گلکسی S9 این است که می‌توانید میزان کالری موجود در هر غذا را تنها با گرفتن دوربین تلفن خود به سمت آن مشاهده کنید!

همانطور که مشاهده می‌کنید، سامسونگ علاوه بر بهبود وضعیت بیکسبی قابلیت‌های جدیدی نیز به آن اضافه کرده است می‌تواند کاربران را برای استفاده از آن مجاب کند.

حسگر عنبیه چشم + سنسور تشخیص چهره = یک اسکن هوشمند!

به یاد دارید که گلکسی S8 دارای دو روش متفاوت برای قفل صفحه بود؟ اولی سنسور تشخیص چهره و دیگری حسگر عنبیه چشم که با استفاده از هر یک از آنان می‌توانستید قفل صفحه تلفن هوشند خود را باز کنید. اما در گلکسی S9 کمی شرایط متفاوت شده است و سامسونگ با تلفیق این دو روش، یک روش جدید و نوین و باامنیت برای باز کردن قفل صفحه ابداع کرده است. این روش نوین که Intelligent Scan یا اسکن هوشمند دارد ابتدا تمام صورت شما را اسکن می‌کند و سپس به بررسی خصوصیات عنبیه چشم شما می‌پردازد و با توجه به اپلیکیشن یا شرایطی که از آن استفاده می‌کنید از هرکدام از روش‌های نام برده برای باز کردن قفل صفحه استفاده می‌کند. در شرایط معمولی و برای اپلیکیشن‌هایی که نیازمند امنیت بالایی نیستند معمولا از سنسور تشخیص چهره و برای اپلیکیشن‌های مهمتری مانند اپلیکیشن‌هایی که اطلاعات کارت‌های بانکی شما را به همراه دارند از حسگر عنبیه چشم استفاده می‌شود.

هر دو روش در گلکسی S8 دارای مشکلات خاص خود بودند، برای مثال حسگر عنبیه چشم در نور زیاد و سنسور تشخیص چهره در نور کم دچار مشکل می‌شد و نارضایتی کاربران را به همراه داشت. اما بنظر می‌رسد با وارد شدن اسکن هوشمند دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

سرانجام کیفیت صدا پیشرفت خواهد کرد!

سرانجام پس از سال‌ها استفاده از اسپیکرهای کوچک و ظریف، سامسونگ تصمیم گرفته تا اسپیکرهای خود را ارتقاء دهد. البته گلکسی S9 همچنان دارای همان اسپیکرهای ظریف و باریک است با این تفاوت که علاوه بر این اسپیکرها در قسمت پایینی تلفن، در قسمت مقابل آن نیز اسپیکرهایی درنظر گرفته شده است. سامسونگ اعلام کرده است که این اسپیکرها نسبت به اسپیکرهای استفاده شده در S8، 1٫5 برابر قوی‌تر هستند و صدایی بلند و رساتر ایجاد می‌کنند.

گلکسی S9 به همراه Dex Pad جدید عرضه خواهد شد!

سامسونگ به همراه گلکسی S8، یکی از جالب‌ترین تجهیزات جانبی موجود با نام DeX را عرضه کرد که به کاربران اجازه می‌داد تا با قرار دادن تلفن هوشمند خود برروی DeX از آن استفاده‌های متنوعی کنند مانند تبدیل شدن تلفن به مانیتور یک کامپیوتر که در این حالت نیاز بود یک موس و کیبورد را به همراه داشته باشید. امسال سامسونگ در طراحی DeX کمی خلاقیت به خرج داده است و DeX Pad جدید را معرفی کرده است. با استفاده از DeX Pad جدید تنها کافیست که تلفن هوشمند خود را برروی آن قرار دهید و دیگر نیازی به موس یا کیبورد نیز نخواهید داشت چرا که می‌توانید مستقیما از آن به عنوان موس و کیبورد استفاده کنید. اما بهترین نکته درخصوص DeX Pad چیست؟ شما هم‌اکنون می‌توانید از تمام اپلیکیشن‌های موجود برای اندروید برروی DeX Pad استفاده کنید و از این حیث هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

تاریخ عرضه، قیمت و سایر مشخصات

گلکسی S9 و گلکسی S9 Plus در تاریخ 27 اسفند با قیمتی معادل 841 و 997 دلار قابل خرید خواهند بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان