ماهان شبکه ایرانیان

سیگار برگ؛ از مزارع تنباکوی هاوانا تا کارخانه

جشن سالانه سیگار هابانو در هر ساله در کشور کوبا برگزار می‌شود.

سیگار برگ؛ از مزارع تنباکوی هاوانا تا کارخانه

جشن سالانه سیگار هابانو در هر ساله در کشور کوبا برگزار می‌شود.

در کارخانه تولید سیگار برگUpmann  در استان Pinar del Rio، که یکی از بزرگترین کارخانجات دخانیات در کشور کوبا است، کارگران برگ‌های تنباکو را در کارخانه آماده می‌کنند تا مرغوب‌ترین سیگار برگ دنیا را در جعبه‌های شیک به بازار عرضه کنند.

ابتدا، کشاورزان برگ‌های توتون و تنباکوی باکیفیت و مناسب را در کارخانه از برگ‌های به دردنخور جدا می‌کنند و سپس آنها را لوله کرده و به شکل سیگار در می‌آورند. یکی از این نمونه‌های خوب سیگارهای برگ “کوهیبا” هستند که بسته‌های آماده شده از آن را می‌توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید.

بیشتر افرادی که در این کارخانه کار می‌کنند زنان جوانی هستند که در تمامی فرایندهای تهیه سیگار برگ فعالیت دارند. یکی از حساس‌ترین بخش‌ها آماده‌سازی برگ‌های تنباکو برای خشک کردن است.

از نکات مهم در خرید سیگار برگ رطوبت برگ‌های آن است. سیگار برگ در زمان خرید باید رطوبت استانداری داشته باشد؛ یعنی نه آنقدر خشک باشد که به سرعت بسوزد و پودر شود و نه آنقدر مرطوب باشد که نسوزد.

سیگار برگ را کریستوف کلمب در امریکا کشف کرد و به اروپا آورد اما اکنون کشور کوبا از بزرگ‌ترین صادرکنندگان سیگار برگ در جهان است که بهترین و باکیفیت‌ترین سیگارهای برگ را به اکثر نقاط دنیا صادر می‌کند.

سیگار برگ تنها سیگاری است که می‌توانید آن را خاموش کنید و مجدداً از نو بکشید. برای این کار از قیچی‌های مخصوص استفاده می‌شود که به آن گیوتین گفته می‌شود.

ضخامت سیگارهای برگ متفاوت است اما صرفاً ضخامت نمی‌تواند ملاک تعیین‌کننده کیفیت باشد. معمولاً سیگارهای برگ توسط فروشندگان حرفه‌ای با برندهای مختلفی عرضه می‌شوند و دلیل آن تنوع در فروش محصول و همچنین انتخاب کالای مورد نیاز بر اساس کیفیت و تازگی آن است. برخی از آنها ممکن است پس از خرید سیگار آن را مدت زمان معینی در شرایط خاص نگهداری کرده و بعد عرضه کنند که در این صورت سیگار برگ را ایج کرده‌اند. این سیگار برگ‌های ایج شده کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به هم ردیف های تجاری خود دارند و کشیدن آنها نیز به مراتب بهتر و با کیفیت‌تر است.

سیگار برگ به چند دسته تقسیم می‌شوند که سیگار و سیگاریلو از جمله آنهاست. به یاد داشته باشید که نوع سیگار برگ نمی‌تواند بیانگر کیفیت آن باشد و برای انتخاب سیگار برگ خوب باید تجربه کسب کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان