شهری جدید در امارات متحده عربی

امارات متحده عربی کشوریست سرشار از منابع عظیم نفتی و هر ساله از این طریق میلیاردها دلار وارد این کشور می شود

امارات متحده عربی کشوریست سرشار از منابع عظیم نفتی و هر ساله از این طریق میلیاردها دلار وارد این کشور می شود.با این وجود امارات متحده عربی در حال احداث شهریست که در آن حتی ذره ای نفت هم استفاده نمی شود چرا که اماراتی ها بر این باورند که نفت مادام العمر نخواهد بود و روزی ذخایر نفتی به اتمام خواهد رسید.

امارات متحده عربی

شهری عجیب و غریب در امارات متحده عربی
در این میان منابع دیگری غیر از نفت نیز وجود دارد که می تواند به جای نفت مورد استفاده قرار گیرد مثلا انرژی خورشید. مهندسان به تازگی در حال ساخت شهری در عمارات هستند که برای تامین انرژی مورد نیازش فقط از انرژی خورشید استفاده می کند. نام این شهر "مَصدار" است که فاصله آن از ابوذبی حدود 32 کیلومتر می باشد.اگر پروژه ساخت این شهر با موفقیت به سرانجام برسد مصدار اولین شهر دنیا خواهد بود که بدون نفت گذران زندگی خواهد کرد.


مساحت کل مصدار چیزی حدود 6 کیلومتر است و در آینده نزدیک جمعیتی بالغ بر 50000 نفر، 1000 شرکت و یک دانشگاه در خود جای خواهد داد. خیابان های این شهر بسیار باریک است و خانه ها نزدیک به یکدیگر و سایه ای که خانه ها بوجود آورده گرمای خیابان را کمتر می کند.


یه هیچ عنوان ماشین در خیابان های مصدار دیده نمی شود چرا که شهر کوچک است و به راحتی می توان در سطح شهر پیاده روی کرد اگر هم کسی احساس خستگی کند می تواند از وسایلی شبیه مترو که PRT نامیده می شود و توسط انرژی خورشید حرکت می کنند استفاده کند . PRT زیر زمین حرکت می کند و راننده ندارد فقط کافیست مسافران به وسیله نقلیه بگویند کجا پیاده می شوند تا همانجا برایشان توقف کند.

شهری عجیب و غریب در امارات متحده عربی
در شهر مصدار همه چیز بازیافت می شود. حدود 80% از آب مصرفی این شهر بازیافت و تصفیه خواهد شد و بیشتر زباله ها دوباره به استفاده خواهد آمد.حتی نخاله های ساختمانی هم در این شهر به منابع ارزش دار تبدیل خواهند شد.


اما آیا این شهر می تواند موفق شود یا خیر؟ جواب این سوال هنوز مشخص نیست اما شواهد نشان می دهند که موفقیت این شهر حتمیست وبه زودی تبدیل به یکی از کم مصرف ترین شهرهای دنیا خواهد شد.

برگردان توسط مجله دلگرم

(اعظم بهادر)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر