همایش ستارگان اقبال-۲

عنایت رهبر انقلاب رزق من از نویسندگی است

حمید حسام گفت: وقتی دو کتاب «وقتی مهتاب گم شد» و «آب هرگز نمی‌میرد» نوشته می‌شد فکر نمی‌کردم که پس از سال‌ها، قسمت و رزق ما از آنها، عنایت رهبر انقلاب بر آن باشد.

عنایت رهبر انقلاب رزق من از نویسندگی است

به گزارش خبرنگار مهر، همایش «ستارگان اقبال» با موضوع پاسداشت مولفان چهار کتاب «دختر شینا»، «گلستان یازدهم»، «وقتی مهتاب گم شد» و «آب هرگز نمی‌میرد» با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی، عصر روز دوشنبه 16 اسفند ماه در حوزه هنری برگزار شد.

در بخشی از این مراسم، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری در سخنانی ضمن بازخوانی خاطره انتشار خاطرات یکی از شهدای دفاع مقدس از روستای زیرآب قائم شهر گفت: وقتی کتاب منتشر شد و آن را به خانواده آن شهید رساندیم دائم با خود به این فکر می‌کردیم آیا در یاد خواهد ماند که ادبیات جنگ با زندگی مردم در جنگ مرتبط است و با آنها رابطه دارد؟ آیا در یاد خواهد ماند که این ادبیات شناسنامه و هویت ملی مردم ماست؟ آیا فراموش نمی‌شود که خاطرات جنگ بخشی از ادبیات عامیانه ایران است؟ آیا فراموش نمی‌شود که خاطرات چنگ نوشته می‌شود تا از مرزها بگذرد؟

وی افزود: خاطره گو سعی دارد جهانی را که در آن زیسته با ما تقسیم کند. او بر علیه فرامشی‌است که خاطره می‌گوید و روایت او مردم ما را صاحب یک واقعه تاریخی تازه می‌کند.

سرهنگی در ادامه با اشاره به چهار کتاب معرفی شده در جلسه گفت: خالقان این چهار کتاب به صورت استادانه‌ای مصاحبه‌های خود را انجام داده‌اند که شاه کلید این کار نیز هست.  

وی همچنین با تمجید از حضور جدی زنان در ورود به حوزه ادبیات دفاع مقدس، گفت: با خاطرات زنان از جنگ، صدای جنگ را بلندتر خواهیم شنید

در پایان این مراسم نیز حمید حسام نویسنده دو کتاب «وقتی مهتاب گم شد» و «آب هرگز نمی‌میرد» نیز در سخنانی عنوان کرد: وقتی این دو کتاب نوشته می‌شد فکر نمی‌کردم که پس از سال‌ها، قسمت و رزق ما از آنها، عنایت رهبر انقلاب بر آن باشد. فکر نمی‌کردم کاری که تعهد داده‌بودیم تنها برای خدا بنویسیمش  روزی چنین ثمری بدهد.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور شهید سردار همدانی را در تمامی زمان برگزاری این مراسم در سالن حس کرده است، گفت: وقتی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» را رونمایی می‌کردیم ایشان در سخنانی عنوان کردند که مهتاب در این کتاب تازه قابل دیدن شده است. مهتاب در این کتاب استعاره‌ای است از آنچه این شهید بزرگوار گفتند. استعاره‌ای از ستاره‌هایی که عمری تلاش کردند تا گمنام باشند و دیده نشوند.

حسام ادامه داد: وقتی رهبر انقلاب از راویان خاطرات دفاع مقدس با عنوان شهید زنده یاد می‌کنند معنایش این است که حواسمان باشد که مشی و سلوک آنها که امروز در میان ما هستند همان مشی و سلوک بچه‌های جبهه است.

این نویسنده تاکید کرد: من در این کتاب تلاش کردم گمشده‌خودمان را، وجوه ممیزه‌اش را و وجوه احساس برانگیزش را که چیزی جز اندیشه عاشورایی موجود در تفکر آنها نیست به تصویر بکشم.

در این مراسم هدایایی به رسم یادبود از سوی حوزه هنری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موسسه فرهنگی شهرستان ادب به حمید حسام، بهناز ضرابی‌زاده، خانواده شهید ستار ابراهیمی، خانواده شهید چیت سازیان و نیز سردار مرزا علی سلگی و علی چیت سازیان اهدا شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر