ماهان شبکه ایرانیان

رتبه بندی آثار محبوب کمپانی پیکسار

استودیوی پیکسار با آثار منحصر به فردش دنیای انیمیشن را تغییر داده و نام آن به تنهایی می‌تواند تماشاگران فراوانی را به سینماها بیاورد. این کمپانی تاکنون ۱۹ اثر روانه‌ی سینماها کرده که در ادامه آن‌ها را از بهترین تا بدترین رتبه بندی خواهیم کرد:

رتبه بندی آثار محبوب کمپانی پیکسار

استودیوی پیکسار با آثار منحصر به فردش دنیای انیمیشن را تغییر داده و نام آن به تنهایی می‌تواند تماشاگران فراوانی را به سینماها بیاورد. این کمپانی تاکنون 19 اثر روانه‌ی سینماها کرده که در ادامه آن‌ها را از بهترین تا بدترین رتبه بندی خواهیم کرد:

1- «شگفت انگیزان» (The Incredibles) / محصول 2004

این شاهکار در زمان اکرانش قدرت انیمیشن‌های دیجیتال را به همگان نشان داد؛ «شگفت انگیزان» یک انیمیشن ابرقهرمانی بود که قبل از مارول و بتمنِ کریستوفر نولان به سینماها آمد و با داستانی جذاب، کمدی تازه، سکانس‌های اکشن درگیر کننده و هم‌چنین شخصیت‌های باور پذیرش دل مخاطبان را به دست آورد.

2- «داستان اسباب بازی 2» (Toy Story 2) / محصول 1999

انیمیشنی که بعد از «پدرخوانده 2»، باید به عنوان بهترین دنباله‌ی تاریخ سینما شناخته شود! پیکسار با این اثر نشان داد که توانایی روایت داستان‌های تاثیرگذار را دارد و از اضافه کردن سکانس‌های غمگین نیز خودداری نمی‌کند. «داستان اسباب بازی 2» هم با کودکان و هم با والدین آن‌ها ارتباط برقرار خواهد کرد؛ چراکه هر دو گروه، حس رها شدن را می‌فهمند.

3- «راتاتویی» (Ratatouille) / محصول 2007

انیمیشنی با داستانی کلاسیک که نمونه‌ی آن را در «بانو و ولگرد» (Lady and the Tramp) دیده‌ایم؛ داستان موشی در پاریس که می‌خواهد سرآشپز شود، اما چون موش است، حتی حضورش در آشپزخانه هم برای انسان‌ها قابل قبول نیست. بِرَد بِرد با کارگردانی این اثر بار دیگر استعداد خود را به همگان اثبات کرد.

4- «داستان اسباب بازی» (Toy Story) / محصول 1995

اکثر مردم به این انیمیشن رتبه‌ی بهتری می‌دهند و حتی می‌گویند که بهترین اثر پیکسار است. «داستان اسباب بازی» همان اثری است که به عنوان سرچشمه‌ی ایده‌های خوب این کمپانی شناخته می‌شود. داستان این انیمیشن در آن زمان تازگی فراوانی داشت و از تخیل مشترک کودکان (اسباب بازی‌ها زنده هستند!) برای روایت داستانی جذاب استفاده نمود.

5- «کارخانه‌ی هیولاها» (Monsters) / محصول 2001

انیمیشنی با داستان تازه و قدرتمند؛ هیولاهایی که بچه‌ها به هنگام شب در اتاقشان می‌بینند، واقعی هستند! آن‌ها آمده‌اند تا بچه ها را بترسانند و از انرژی ترس آن‌ها برای روشن کردن خانه‌ها و شهرشان استفاده کنند. تازگی، طنز و صداپیشگان عالی، «کارخانه‌ی هیولاها» را به یکی از به یادماندنی‌ترین آثار پیکسار تبدیل کرده است.

6- «درون بیرون» (Inside Out) / محصول 2015

اثری که به عنوان تازه‌ترین شاهکار پیکسار شناخته می‌شود. پیدا کردن دنیایی جدید در لا به لای واقیعت روزمه‌ی مردم، یکی از توانایی‌های اصلی پیکسار است که در این انیمیشن هم به وضوح مشاهده می‌شود. داستان در مورد رایلی است؛ داخل ذهن این دختر 11 ساله پنج کاراکتر اصلی به نام‌های شادی، ترس، خشم، نفرت و غم وجود دارند که احساسات او را شکل می‌دهند و خاطراتش (چه خوب و چه بد) را در گوی‌های رنگارنگ ثبت می‌کنند. پس از دیدن «درون بیرون»، داستان آن برای همیشه همراه شما خواهد بود.

7- «داستان اسباب بازی 3» (Toy Story 2) / محصول 2010

سومین «داستان اسباب بازی» باعث شد تا محبوب‌ترین مجموعه‌ی پیکسار شناخته شود. حالا دیگر همه خواهان ««داستان اسباب بازی 4» هستند! لازم به ذکر است که در «داستان اسباب بازی 3» شاهد یک شخصیت منفی کاملا شرور نیز هستیم؛ چیزی که کمتر در دنیای پیکسار دیده می‌شود. سکانسی که در آن اسباب بازی‌ها دست‌های یک دیگر را نگه می‌دارند و هم چنین پایان خوش داستان، باعث خواهد شد تا کاراکترهای «داستان اسباب بازی» را هرگز فراموش نکنید.

8- «در جستجوی نیمو» (Finding Nemo) / محصول 2003

انیمیشنی که بیش از هر اثر دیگر پیکسار، توسط کودکان و والدین آنان بارها و بارها تماشا شده است. داستان یک دلقک ماهی که برای یافتن پسرش یک اقیانوس را پشت سر می‌گذارد و با انواع کاراکترهای بامزه آشنا می‌شود، برای هر سلیقه‌ای جذاب خواهد بود. صداپیشگی عالی و توجه به جزئیات از نکات قابل توجه این اثر هستند.

9- «بالا» (Up) / محصول 2009

سکانس اولیه‌ی این انیمیشن که «زندگی» را به تصویر می‌کشد، بسیار مشهور بوده و به عنوان تاثیرگذارترین بخش آن شناخته می‌شود. کارل فردی سالمند است که برای فرار از دست ساختمان‌سازها و خانه‌ی سالمندان با صدها بادکنک خانه‌اش را از زمین بلند کرده و عازم «آبشار بهشت» در ونزوئلا می‌شود. «بالا» فیلمی زیبا و پر از احساسات است که خیلی‌ها با آن خاطره دارند.

10- «وال-ایی» (WALL-E) / محصول 2008

«وال-ایی» یک اثر علمی-تخیلی عالیست که تاثیر آن در فیلم‌هایی چون «بیلد رانر 2049» (Blade Runner 2049) نیز به وضوح مشاهده می‌شود. البته بخشی از داستان این انیمیشن که در سفینه‌ی فضایی اتفاق می‌افتد کاملا معمولی و کلیشه‌ایست، اما قسمت ابتدایی آن بسیار تاثیرگذار و زیباست.

11- «کوکو» (Coco) / محصول 2017

«کوکو» یک انیمیشن خوب است که داستان بامزه‌ی آن در مکزیک و در «روز مردگان» شکل می‌گیرد. با توجه به گزارشات باکس آفیس، باید گفت که تماشاگران مکزیکی هم این اثر را پسندیده‌ و آن را قبول دارند.

12- «ماشین‌ها» (Cars) / محصول 2006

انیمیشنی که در زمان خودش جلوه‌های بصری بسیار شگفت‌آوری داشت، اما داستان آن کاملا معمولی بوده و چیزی برای گفتن ندارد.

13- «زندگی یک حشره» (A Bug’s Life) / محصول 1998

این اثر درست بعد از قسمت اول «داستان اسباب بازی» به سینماها آمد و با «مورچه ها»ی (Antz) دیزنی رو به رو شد. «زندگی یک حشره» داستانی معمولی در مورد مورچه‌های سخن‌گو است که اکنون کمی بیش از حد تکراری به نظر می‌آید.

14- «در جستجوی دوری» (Finding Dory) / محصول 2016

اگر «در جستجوی دوری» را تنها به عنوان یک دنباله در نظر بگیریم، با یک اثر خوب طرف هستیم. اما مشخص است که این اثر به جای استفاده از نوآوری و داستان جدید، از نام و شهرت قسمت اول استفاده کرده تا موفق شود.

15- «دلیر» (Brave) / محصول 2012

خیلی‌ها به این فیلم و شخصیت اول آن امید داشتند، اما در نهایت باید گفت که در «دلیر» همه چیز به نوعی دست دوم به نظر می‌آید.

16- «دانشگاه هیولاها» (Monsters University) / محصول 2013

در این انیمیشن، پیکسار برای اولین بار داستان قسمت دوم یکی از مجموعه‌هایش را به عقب برگردانند. «دانشگاه هیولاها» داستانی دلپذیر از روزهای کالج دو شخصیت اصلی برایمان روایت می‌کند، اما به هیچ عنوان قدرت یا تازگی قسمت اول را ندارد.

17- «ماشین‌ها 2» (Cars 2) / محصول 2011

قسمت دومی که حتی بیشتر از قسمت قبلی خود حرفی برای گفتن نداشت.

18- «دایناسور مهربان» (The Good Dinosaur) / محصول 2015

یک داستان دایناسوری که در بهترین حالت معمولی تلقی می‌شود.

19- «ماشین‌ها 3» (Cars 3) / محصول 2017

با قرار گرفتن شخصیت اصلی در یک نقش مسن‌تر، این انیمیشن پتانسیل بهتر بودن را داشت؛ اما ضعف‌های بیشمار در داستان و شخصیت‌پردازی باعث می‌شود تا مخاطب این اثر را طی مدت کوتاهی به فراموشی بسپارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان