فرادید؛ دقیقا یک سال پیش در همین روزها نشریات خودرویی با شکار یکی مینی کانتری من سفارشی در تهران، به معرفی و ازمایش این خودروی جذاب، متفاوت و گران قیمت انگلیسی پرداختند. نویسنده درآن گزارش نوشته بود که مینی به دلیل داشتن ویژگیهای بسیار خوبی مثل هندلینگ عالی که حاصل پیشینه برجسته این برند انگلیسی و مهندسی دقیق تکنسینهای آلمانی است می توان برای بسیاری از خریداران خاص پسند اتومبیل لوکس و نیمه لوکس در ایران جذاب باشد.
به گزارش فرادید، این بین عرضه کراس کوچک و چابکی مثل کانتری من می تواند تحولی چشمگیر را به این بخش از بازار بدمد و زمینه رقم خوردن یک رقابت تمام عیار را در این کلاس در ایران ایجاد کند. نماینده رسمی ب.ام.و و مینی در ایران با عرضه سبد کامل خودروهای مینی از قبیل کلابمن، کانتریمن، مینی کوپر کلاسیک 5درب و مینی کوپر اس سعی کرده در بازه قیمتی 300 تا 450 میلیون تومان سهم قبلی و همیشگی خود را از بازار ایران بگیرد و خاطره بد حذف محصولات محبوب ب.ام.و را که به لطف قانون جدید واردات، بازار و خریداران هم اینک از انتخاب انها محروماند را از ذهن پاک کند.
دو محصول مینی این بین قدرت بالایی برای فروش چشمگیر دارند. نخستین مدل که مشهورترین ساخته مینی هم هست، مینی کلاسیک 5درب است که برای همه عشاق اتومبیل و بسیاری از مردم کوچه و خیابان نامی آشناست. دیگری هم سری کراس و جذاب کانتری من است که سواری با آن لطف دوچندانی در مقایسه با رقبای محافظه کار است. به گفته مدیران پرشیا خودرو قرار است سال آینده نسخه های کانورتیبل کوپر نیز به بازار ایران می آید. در این مراسم مشخص شد که برخی محصولات مینی با پیشرانه دو لیتری توربو و برخی دیگر با موتورهای سه سیلندر 1.5 لیتری توربو به بازار ایران می آیند ضمنا گارانتی محصولات مینی 5 ساله یا 150 هزار کیلومتری است.
درباره مینی کوپر اس همه هیجان زدهاند. خودروی جذاب مینی که نمونههای 2014 آن در بازار به قیمتی بیش از 400 میلیون خرید و فروش میشد حالا به لطف واردات رسمی با قیمتی مناسب به دست خریداران میرسد. این کوچولوی چابک یک تجربه هیجان انگیز و واقعی از سرعت و جوانی توامن است.
اما کانتری من که به نوعی رقیب مستقیم ب.ام.و ایکس1، لکسوس ان ایکس و دیاس6 است به لطف چند ویژگی مهم این شانس را دارد تا سورپرایز بزرگ مینی برای بازار ایران در سال 97 باشد. داشتن سیستم صوتی گرانقیمت هارمن کاردان، موتوری توربو، 2لیتری و 192 اسب بخاری در کنار سیستم چهار چرخ محرک، جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک، سیستم مسیریاب جهانی مینی، رینگ و لاستیک 18 اینچی، سیستم ورود و خروج به خودرو بدون کلید، سقف پانوراما، سیستم پارک کمکی، لاستیک ران فلت، صندلیهای حافظهدار مخصوص مینی، هدآپ دیسپلی مخصوص مینی و کروز کنترل هوشمند همه و همه باعث می شود تا مینی کانتری من به خودرویی جذاب برای اقشار مرفه جامعه تبدیل شود.
به نظر میرسد موفقیت محصولات مینی در ایران بیش از آنکه تابع قیمت گذاری و توان خرید متقاضیان چنین کلاسی باشد، از مسائلی مثل نحوه بازاریابی یا میل به خرید چنین محصولاتی نشات میگیرد. خودروهای پریمیوم در همه جای جهان فروش خوبی دارند و ایران هم میتواند بهشت چنین محصولاتی باشد به شرطی که روش صحیح معرفی خودروها به مشتریان مورد استفاده واردکننده قرار گیرد. اقدامی که فعلا نشانی از آن نیست و بسته معرفی محصولات مینی در بازار ایران فعلا مثل دی اس، ذهن خریداران چنین محصولاتی را در هالهای از ابهام قرار میدهد.