شعرانه بار سفر بست [اختصاصی بنیتا]

ترافیک سنگین است. نیم ساعت از شروع نشست گذشته و باید جای پارک پیدا کنم. بالاخره با هر زحمتی که هست خودرو را پارک می کنم و با عجله به سمت فرهنگسرا می دوم.

ترافیک سنگین است. نیم ساعت از شروع نشست گذشته و باید جای پارک پیدا کنم. بالاخره با هر زحمتی که هست خودرو را پارک می کنم و با عجله به سمت فرهنگسرا می دوم.

همه جا شلوغ است. از خانمی می پرسم: شعرانه کجا برگزار می شود؟

خانم با لبخندی گرم در ورودی را نشانم می دهد و سرانجام وارد می شوم.

sherane

سالن پر از جمعیت است! آنقدر شلوغ است که کناره های سالن هم جایی برای ایستادن نیست. مسئول هماهنگی سالن را در شلوغی پیدا می کنم.

sherane

  - ببخشید آقا! من خبرنگار بنیتا هستم، با استاد صابر قدیمی در مورد تهیه گزارش صحبت کردم...

نگاهی به بالای سن می اندازد و با اشاره از استاد قدیمی می پرسد؛ استاد مهربانانه به نشانه ی تایید سر تکان می دهد و من عکاس را صدا میزنم تا عکس تهیه کند.

sheraneh

آغاز شعرانه

شعرانه از اوایل سال 93 در خانه فرهنگ آیه، واقع در اکباتان، آغاز به کار کرد و به فعالیت خود ادامه داد. رفته رفته این نشست یکی از پر مخاطب ترین نشست های ادبی تهران شد. اجرای این نشست به عهده ی استاد علیرضا آذر و استاد صابر قدیمی بود. با یک سال و نیمه شدن شعرانه، نشست به فرهنگسرای فردوس انتقال پیدا کرد.

 sheraneh

شعرانه، جایگاه فرهیختگان

 شعرانه تا کنون میزبان شاعران بسیاری از جمله احسان افشاری، امید صباغ نو، دکتر لیلا کردبچه، آرین داودی، محسن انشایی، حمید چشم آور، دکتر حامد ابراهیم پور و بسیاری دیگر از شاعران و ادیبان معاصر بوده است.

نوجوانان و جوانان زیادی با این نشست قلم به دست گرفتند و در دنیای شعر جایگاه خود را یافتند. همچنین شعرانه در طول مدت برگزاری، پذیرای شاعرانی از سراسر ایران بوده است. به گفته ی صابر قدیمی محوریت جلسه، نقد و بررسی اشعار شاعران جوان و پرورش استعداد های بالقوه در زمینه ی شعر بوده است و یک ساعت ابتدای جلسه به این امر اختصاص داده می شد و در ادامه با شعرخوانی شاعران نام آور معاصر همراه بود.

sheraneh

sheranehشعرانه می رود که بیاید باز؟!

امشب 18 دی ماه 95، آخرین نشست شعرانه در سال جاری در حال برگزاری است. در میان خیل عظیم جمعیت سرانجام یک صندلی خالی شد و من جایی برای نشستن پیدا کردم. همدلی خاصی بین افراد حاضر در جلسه احساس می شود. نشست به درازا می کشد و صابر قدیمی درخواست زمان بیشتری می کند.
sheraneh

هرچند که دیر رسیدم و از شعرخوانی استاد علیرضا آذر بی بهره ماندم اما شاهد شعر خوانی بسیاری از شاعران و در آخر شعر خوانی استاد صابر قدیمی بودم. برای من امشب اولین و آخرین شب حضور در این نشست پر مخاطب بود.

sheraneh

شعرانه به طور موقت به کار خود پایان داد و در انتها عکس سلفی همه ی شعرانه ای ها گرفته شد و در صفحه اینستاگرام شعرانه قرار گرفت.

sheraneh

جمعیت آرام آرام از سالن خارج می شد. در این میان فرصتی پیدا شد که گپ کوتاهی با استاد آذر داشته باشم.

من هم مثل سایر همراهان شعرانه امیدوارم که به زودی شاهد برگزاری مجدد نشست باشیم.

به نظر می رسد که در تهران حال غزل خوب است.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر