ماهان شبکه ایرانیان

با ترافیک عید چه کنیم؟

کم کم ابرهای بهاری با غرش های گاه و بی گاه سر می رسند. بوی سبزه و خاک نم خورده ریه هایمان را پر می کند

کم کم ابرهای بهاری با غرش های گاه و بی گاه سر می رسند. بوی سبزه و خاک نم خورده ریه هایمان را پر می کند. بدون شک هوای بهاری و فصل بهار یکی از بزرگترین نعمت های خدا است. نعمتی که استفاده از آن هزینه ای نمی خواهد. کافیست پنجره را باز کرده و ریه های خود را با این هوای دل انگیز پر کنید. البته در شهرهای بزرگ کشور از این خبرها نیست. متأسفانه نزدیک به تعطیلات، به شدت هوا آلوده شده و البته به دنبال آن نیز ترافیک عید حکمفرما می شود. شاید بتوان ترافیک را از مخرب ترین پدیده های عصر جدید دانست. در صورتی که می خواهید شلوغی عید برایتان قابل تحمل باشد ادامه ی این مطلب را با بامیلو بلاگ همراه باشید.

استفاده از اتوبوس و مترو برای فرار از ترافیک عید

ترافیک عید و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

شاید این صحبت دیگر کلیشه ای شده باشد اما تا وقتی که یک کلیشه به فرهنگ تبدیل نشود باز هم باید از آن سخن گفت. باور کنید استفاده از اتوبوس و مترو آنقدر هم که فکر می کنید کار دشواری نیست. امروزه ناوگان حمل و نقل داخلی کیفیت نسبتاً مناسبی دارد. به جرأت می توان گفت استفاده از مترو سریع ترین راهکار برای فرار از ترافیک عید است.

هوای بهاری عید نوروز ممکن است به علت آلودگی هوا در این روزها زیاد دلنشین نباشد اما در صورتی که همگی شروع کنیم و استفاده از اتوبوس و مترو را نهادینه سازی کنیم، آب و هوای کلان شهرهای ایران رفته رفته می تواند قابل تحمل تر شود. با استفاده از مترو و اتوبوس هم در زمان خود صرفه جویی می کنیم و هم قدمی در راستای محیط زیست بهتر برمی داریم.

با خرید اینترنتی شلوغی عید را دور بزنید

خرید راحت در میان شلوغی عید

رفتن به بخش پوشاک یا هر بخش دیگری، فیلتر کردن رنگ، قیمت و سایز خصوصیات، انتخاب محصول مورد نظر، افزودن به سبد خرید و خرید نهایی محصول. اینها قدمهای ساده ای هستند که در کنار خانواده و با مشورت همدیگر به سادگی چند کلیک قابل انجام است.

ممکن است تابحال اقدام به خرید اینترنتی نکرده باشید، اما برای یک بار هم که شده بهتر است مزیت استفاده از آن را بسنجید. بسیار اتفاق می افتد که از یک مغازه خرید می کنید و در خانه متوجه می شوید که محصول مورد نظر شما نیست یا اینکه اعضای خانواده آن را نمی پسندند. باید دوباره همان مسیر را طی کرده، از ترافیک ایام عید عبور کرده و محصول خود را تعویض کنید.

امروزه بازارهای اینترنتی (مثل بامیلو) این کار را با ضمانت بازگشت یا تعویض محصول به بهترین نحو برایتان میسر می کنند. بدون شک دیدن و مقایسه ی این همه محصول در کنار هم در یک بازار اینترنتی تجربه ای است که به هیچ عنوان در بازار حقیقی ممکن نخواهد شد.

در صورتی که به دنبال پیراهن، پرده، کفش یا هر محصول دیگری در یک رنگ خاص می گردید، فیلتر آن را مشخص کرده و به سادگی خرید کنید. در صورت مناسب نبودن سایز یا هر ویژگی دیگر کافیست آن را برگشت داده و عوض کنید.

پیاده روی به جای سواری

کمی در شلوغی عید قدم بزنید

بدون شک بخش عمده ی ترافیک داخل شهر را افرادی به وجود می آورند که بدون دلیل مهم و موجهی خودروی خود را بیرون آورده اند. استفاده بی مورد از خودرو، بیشتر برای تفریح و گردش در خیابان هاست. شک نکنید که پیاده روی در فصل بهار لذتی به مراتب بیشتر از سواری دارد. لذت پیاده روی در یک هوای ابری با نم نم باران و یا هوایی آفتابی با وزش نسیم خنک بهاری را از دست ندهید که واقعا حیف است.

کافیست چند نفر از دوستان خود را خبر کرده و پیاده در شهر قدم بزنید. قدم زدن و پیاده روی یکی از بهترین ورزش های دنیا است و جدای از کاهش وزن به سلامت روحی شما نیز کمک خواهد کرد. بیشتر افراد در فصل زمستان که تحرک و تعریق کمتری دارند اضافه وزن پیدا می کنند؛ فصل بهار بهترین زمان برای خلاص شدن از شر اضافه وزن است.

استفاده از دوچرخه

استفاده از دوچرخه برای دور زدن ترافیک عید

کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای شرق آسیا (مثل ژاپن) استفاده از دوچرخه را در فرهنگ خود نهادینه کرده اند. دوچرخه یک وسیله ی بدون آلودگی است که در هر مکانی می تواند به راحتی حرکت کند. جدای از این، دوچرخه سواری یکی از بهترین ورزش ها در کنار دو، شنا و پیاده روی است. دوچرخه، پایین تنه و عضلات شکم را به شدت تقویت کرده و اندامی زیبا برای شما به ارمغان می آورد.

با استفاده از دوچرخه می توانید با یک تیر 3 نشان بزنید؛ از شر ترافیک خلاص شوید؛ ورزش کرده و از اندامی متناسب برخوردار باشید؛ مهمتر از همه یک تفریح با هزینه اندک داشته باشید.

اپلیکیشن های ترافیک یاب

اپلیکیشن های ترافیک یاب گزینه خوبی برای پیدا کردن ترافیک عید و شلوغی هاست

هم اکنون اپلیکیشن های فراوانی وجود دارند که با استفاده از GPS بهترین مسیر را به شما نشان می دهند و تا جای ممکن از ترافیک دورتان می کنند.

بدون شک هیچ کس (حتی راننده ها) تمام میانبرهای موجود را نمی شناسند. با استفاده از اپلیکشن های مخصوص می توانید این میانبرها را پیدا کرده و تا حدودی از شر ترافیک خلاص شوید. ضمنا اگر شهر را به اندازه کف دست خود نیز بشناسید ممکن است ترافیک های عید شما را غافلگیر کنند. اما شما با استفاده از این اپلیکیشن ها می توانید شلوغی و ترافیک عید را غافلگیر کنید. 

خرید در اوقات خلوت

در شلوغی عید خرید نکنید و در اوقات خلوت تر خرید کنید

بیشتر افراد خریدهای خود را به آخر هفته و بعد از ظهر موکول می کنند. بهتر است اگر خرید زیادی دارید روزهای دیگر را برای خرید انتخاب کنید. اوقات خلوت روز نیز در هرکدام از شهرها متفاوت است. برخی شهرها صبح های شلوغ داشته و در برخی دیگر اوج ازدحام در ساعات انتهای روز رخ می دهد. سعی کنید حدأقل در ایام عید از این اوقات خلوت و طلایی نهایت استفاده را ببرید.

یاداشت لوازم و مسیر خرید

شلوغی عید

برخی افراد مثل مرغ سربریده در بازار می چرخند. یک تکه لباس می خرند. به بخش بالای بازار رفته و یک وسیله برای خانه تهیه می کنند. دوباره به بخش دیگری از بازار رفته و یک شلوار انتخاب می کنند و به همین ترتیب در شهر پر از ترافیک می چرخند.

سعی کنید شبِ قبل از خرید با مشورت همه ی اعضای خانواده تمام ملزومات خانه و افراد را یادداشت کنید. سپس بهترین مکان برای خرید هرکدام را نیز جلوی آنها یادداشت کنید. در نهایت نیز بر اساس مسیر منتهی به هر محل آنها را به ترتیب بنویسید. بدین شکل لیست شما مرتب است و کافیست طبق لیست جلو رفته و خریدهای خود را انجام دهید. دیگر لازم نیست بخش های مختلف بازار را به صورت تناوبی بالا و پایین بروید.

جمع کردن خریدها یا سپردن به دیگران

جمع کردن خریدها یا سپردن به دیگران یکی دیگر از ترفند های دور زدن ترافیک عید و شلوغی عید است

دیده شده که برخی افراد برای خریدن یک عدد لباس زیر حدود 4 ساعت در ترافیک درگیر بوده اند. بهتر است اگر خرید شما اندک است و ضروری نیست آن را به زمان دیگری موکول کنید. هر خریدی که به ذهنتان رسید را یادداشت کرده و پس از رسیدن به تعداد مشخص برای خرید اقدام نمایید. همیشه هم لازم نیست برای خرید یک وسیله ی کوچک به بازار بروید. اگر یکی از اعضای خانواده یا دوستان شما به خرید می روند، خرید خود را به آنها بسپارید.

خرید دسته جمعی

در برخی آپارتمان ها چند خانواده دو نفره زندگی می کنند. نزدیک عید هرکدام از این خانواده ها خودرو شخصی خود را از پارکینگ بیرون کشیده و برای خرید به دل ترافیک می زنند. بهتر است با همدیگر هماهنگ شده و هر 2 خانواده از یک وسیله استفاده کنید. به این صورت هم از ترافیک کاسته می شود و هم مقداری از زندگی ماشینی و آپارتمان نشینی فاصله می گیریم. صمیمیت بین افراد نیز در ایام عید افزایش می یابد. هربار که خرید زیادی دارید، با یکدیگر هماهنگ شوید و یکی از خانواده ها وسیله خود را برای خرید استفاده کند.

البته فراموش نکنید که بیشتر این روش ها نمی توانند جایگزین استفاده از وسایل نقلیه عمومی و البته خرید اینترنتی شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان