۲۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۶ میلادی [قسمت سوم]

این روزها کمتر کسی است که از یکی از سرگرمی‌هایش دیدن فیلم نباشد

این روزها کمتر کسی است که از یکی از سرگرمی‌هایش دیدن فیلم نباشد. برخی افراد هستند که شب و روز را پای دیدن فیلم‌های گوناگون می‌گذرانند و برخی دیگر به دلایل مختلف یک فیلم را چندین‌بار نگاه می‌کنند. در این بین، هر کس با توجه به علایق خود به دنبال بهترین آثار منتشرشده در ژانرهای مختلف می‌گردد. به دلیل همه‌گیر شدن فیلم‌های سینمایی، ساختار آن‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر یک جامعه داشته باشد. در همین راستا، تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها به دنبال تولید آثار فاخر و موردقبول هستند، ولی این آثار تعداد کمی ندارند و ما باید در بین حجم انبوهی از فیلم‌ها به دنبال آثار موردعلاقه خود بگردیم، این چالش بسیار وقت‌گیر است و زمان زیادی را از هر فرد می‌گیرد.

 

امروز ما تصمیم گرفته‌ایم تا شما را در حل این چالش یاری کنیم و انتخاب‌های شما را محدودتر سازیم. در قسمت‌های اول و دوم اینمطلب 10 فیلم برتر معرفی شد. در این مقاله به ادامه‌ی آن‌ها پرداخته‌ایم و 20 فیلم برتر سال 2016 میلادی را برای شما یکجا جمع‌آوری کرده‌ایم تا بتوانید به‌جای مرور چند صد فیلم، در بین 20 فیلم جستجو کنید. در ادامه ماجرا با بنیتا همراه باشید.

11- زوتوپیا (zootopia)

کارگردان: والت دیزنی

فیلم زوتوپیا

این اثر پنجاه و پنجمین اثر پویانمایی از استودیو پویانمایی والت دیزنی است. این پویانمایی در مورد یک خرگوش شهرستانی است که از محل زندگی‌اش که مکانی آرام و بدون دردسر است به‌عنوان یک پلیس به یک شهر بزرگ و پیشرفته پر از حیوانات مختلف و بزرگ می‌آید و در آن شهر با حوادث و اتفاقات عجیبی روبه‌رو می‌شود. این پویانمایی یک مثال سیاسی تکان‌دهنده است که اختلافات و تفاوت‌های نژادی در یک جامعه را نشان می‌دهد.

12- شیرجه بزرگ‌تر (Bigger Splash)

کارگردان: لوکا گوادنینو

فیلم شیرجه بزرگ تر

شیرجه، فیلمی انگلیسی زبان و محصولی از کشورهای ایتالیا فرانسه در ژانر جنایی و معمایی است که برگرفته از فیلم استخر، ساخته‌ی ژاک دری کارگردان فرانسوی در سال 1967 است. این فیلم در مورد سپری کردن تعطیلات آرام یک ستاره‌ی مشهور راک، در یک جزیره‌ی دورافتاده‌ی آتش‌فشانی در کشور ایتالیا است. تعطیلات او با حضور اتفاقی عشق قدیمی او همراه با دخترش به‌هم می‌خورد. در این فیلم ما شاهد بازی پرشور و تصاویری به‌یادماندنی از رالف فنیس در نقش عشق قدیمی ستاره‌ی راک، با بازی تیلدا سوینتون، همراه با داکوتا جانسون در نقش دختر هوس‌باز فنیس و ماتیاس اسچوئنائرتس که همراه ستاره‌ی راک به این جزیره آمده، هستیم.

13- وقتی مارنی آنجا بود ( When marnie Was There)

کارگردان: هیروماسا یونابایاشی

فیلم وقتی مارنی آنجا بود

 وقتی ماری آنجا بود، بیستمین پویانمایی استودیو گیبلی به کارگردانی و نویسندگی هیروماسا یونابایاشی است. این اثر بر اساس رمان جوآن جی رابینسون ساخته‌ شده‌است، که مسلما اثر نهایی این استودیو نخواهد بود. اگرچه این اثر برای ما یادآور آثار دیگر این استودیو مشهور ژاپنی نیست، اما به‌طورکل، اثری متفاوت و دوست‌داشتنی است. محوریت این پویانمایی بر روی یک دختر 12 ساله‌ی درون‌گرا به نام آنا است که با پدر و مادر رضاعی خود زندگی می‌کند؛ اما با آن‌ها زندگی شادی ندارد. بعد از اتفاق ناگواری که برای آنا در مدرسه رخ می‌دهد، پدر و مادر او، آنا را برای تابستان به یک روستای ساحلی به خانه‌ی بستگانشان می‌فرستند. در فیلم می‌بینیم که یک روز آنا از خانه بیرون می‌آید و به سمت ساحل روستا می‌رود، در کنار ساحل به عمارتی قدیمی و ویران برخورد می‌کند که این عمارت برای او بسیار آشنا است. در این عمارت آنا به یک دختر مرموز به نام مارنی برمی‌خورد و تابستان را با او سپری می‌کند که درنهایت آنا حقیقت را در مورد خانواده‌اش می‌فهمد. در این فیلم، ما شاهد احساساتی ژاپنی با بافتی غربی هستیم.

14- سالی ( Sully)

کارگردان: کلینت ایسوود

فیلم سالی

فیلمی در ژانر درام و بر اساس سرگذشت نویسندگی تاد کمارنیکی است. این فیلم بر اساس داستانی واقعی در مورد فرود اضطراری هواپیمای مسافربری در رودخانه‌ی هادسون نیویورک توسط خلبانی به نام چلسی سولنبرگ در سال 2009 است. این اثر هم، مانند آثار دیگر ایسوود، شرح حال یک قهرمان با بازی زیبای تام هنکس است، یک معجزه که توسط یک انسان رخ می‌دهد. در هنگام سقوط این هواپیما، یک خلبان باتجربه‌ی چندین ساله و مهارت بالای خود، در اوج ناامیدی، هواپیما را به‌سلامت به روی زمین می‌رساند.

15- گریمزبی (Grimsby)

کارگردان: لویس لتریر

فیلم گریمزبی

گریمزبی فیلمی در سبک کمدی - اکشن با نویسندگی ساشا بارون کوهن، فیل جانسون و پیتر باینهام است. فیلم در مورد نوبی‌بوتچر (قصاب) با بازی ساشا بارون کوهن، بزرگ‌شده در طبقه‌ی کارگر است، که حالا زندگی ساده‌ای با خانواده و فرزندانش دارد. بعد از 28 سال به دنبال برادرش مارک استرانگ، در نقش سپاسین که مأمور 6 MI بریتانیاست می‌گردد. نقش مضحک و دلقک‌بازی‌های کوهن و اتفاقات هیجان‌انگیز و اکشن این فیلم ما را به تماشای ادامه‌ی آن ترغیب می‌کند.

قسمت قبل را می‌توانید در «20 فیلم برتر  سال 2016 میلادی [قسمت دوم]» ببینید.

منبع: Telegraph

 ####7098-6860-6370###


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر