چگونه صفحه کلید(کیبورد)کامپیوتر را تمیز کنیم؟

با استفاده از درب قوطی سس کچاپ می توانید یک جارو برقی کوچک برای صفحه کلید خود درست کنید.( اگر سس کچاپ شما چنین دربی ندارد می توانید از درب تلمبه های کوچک پلاستیکی ارزان قیمتی که برای بادکردن بادکنک در بازاروجود دارد استفاده کنید.) ویدئوی زیر را مشاهده کنید و مطابق آن صفحه کلید خود را به خوبی تمیز کنید.

هیچ کس دوست ندارد صفحه کلید کثیف را دست بزند چون هم از نظر بهداشتی و هم کیفیت کلیدها دچار مشکل خواهد بود. فقط کافیست ترفندهای پاک کردن صفحه کلید را که در زیر به آن اشاره می کنیم هرهفته برای نظافتکیبورد خود به کار بگیرید.
اگر از آن دست افرادی هستید که مثل من ازصبح تا آخر شب با کامپیوتر خود کار می کنید! بنابراین مدت زمان استفاده شما از صفحه کلید زیاد است و آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که با این استفاده طولانی مدت حجم کثیفی صفحه کلید شما چقدر بالا خواهد بود؟

چگونه کیبورد کامپیوتر را تمیز کنیم؟

چگونه صفحه کلید(کیبورد)کامپیوتر را تمیز کنیم؟
با استفاده از درب قوطی سس کچاپ می توانید یک جارو برقی کوچک برای صفحه کلید خود درست کنید.( اگر سس کچاپ شما چنین دربی ندارد می توانید از درب تلمبه های کوچک پلاستیکی ارزان قیمتی که برای بادکردن بادکنک در بازاروجود دارد استفاده کنید.)
ویدئوی زیر را مشاهده کنید و مطابق آن صفحه کلید خود را به خوبی تمیز کنید.

تمیز کردن صفحه کلید کامپیوتر و لپ تاپ

ترفند درب قوطی سس کچاپ برای تمیز کردن صفحه کلید
1. درب قوطی سس را جدا کنید و تمیز بشویید. اگر مطابق تصویر درب آن حالت موشکی باشد برای تمیز کردن صفحه کلید کاربرد آسان تری خواهد داشت.
2. حالا درب سس را به سر لوله جارو برقی وصل کنید و جارو را روشن کنید و سر باریک درب سس را آرام بین کلیدهای صفحه کلید حرکت دهید تا خوب تمیز شود.

مشاهده کنید طرز تمیز کردن صفحه کلید با قوطی سس کچاپ

ترفند چسباندن کاغذ به کلیدهای صفحه کلید برای تمیز کردن آن
همچنین می توانید برای پاک کردن گردو خاک و یا چربی هایی که در کناره کلیدها جمع شده است از کاغذ یادداشت های چسبان استفاده کنید. به این ترتیب که کاغذ یادداشتی که بالای آن چسبناک است را جدا کرده و همانند تصویر بین چندتا از کلیدهای صفحه کلید بچسبانید تا جرم و گرد و خاک را جذب کند. سپس کاغذ را از کلیدها جدا کنید. چندمرتبه تکرار کنید تا کاملا تمیز شود.

ترفند استفاده از اسپری هوا برای تمیز کردن صفحه کلید

با استفاده از اسپری هوا می توانید گرد و خاک و زباله های زیر صفحه کلید را تمیز کنید. این اسپری ها از قیمت 15 هزار تومان به بالا در بازار موجود است.

چگونه صفحه کلید(کیبورد)کامپیوتر را تمیز کنیم؟
در نهایت فراموش نکنید که صفحه کلید هم مانند گوشی موبایل و یا سایر وسایل پرکاربرد باید با استفاده از کمی الکل ضدعفونی شود. با استفاده از یک دستمال نرم و کمی الکل صفحه کلید خود را تمیز و براق کنید.

در این مورد بیشتر بخوانید:

با میانبرهای صفحه کلید در گوگل پلاس آشنا شوید

چگونه از صفحه کلید به جای موس استفاده کنیم؟(قسمت اول)

روش کار صفحه کلید و موس Wireless

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان