آموزش بافت کلاه بچه گانه زیبا و فانتزی

کلاه از انواع پوشاک زمستانی بچه گانه پرطرفدار است و اگر شما در بافت کلاه زمستانی مهارت دارید بهتر است کلاه های بافتنی زیبا و فانتزی را برای فرزند خود ببافید. در ادامه این مطلب بافت کلاه بچه گانه طر گربه دخترانه و پسرانه را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

کلاه از انواع پوشاک زمستانی بچه گانه پرطرفدار است و اگر شما در بافت کلاه زمستانی مهارت دارید بهتر است کلاه های بافتنی زیبا و فانتزی را برای فرزند خود ببافید. در ادامه این مطلب بافت کلاه بچه گانه طر گربه دخترانه و پسرانه را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

برای بافت کلاه بچه گانه مدل های متنوع زیادی وجود دارند و شما می توانید با الگوبرداری از این مدل ها کلاه های فانتزی و در عین حال جذابی را برای فرزند دختر و یا پسر خود در منزل ببافید. 

کلاه های فانتزی بچه گانه طرح های زیبا و شیکی دارند و شما می توانید از این مدل کلاه ها برای گرم نگه داشتن کودکان دختر و پسر در فصل زمستان استفاده کنید علاوه بر این والدین می توانند از این مدل ها برای بافت کلاه بچه گانه الگوبرداری کنند.

مدل کلاه طرح گربه

آموزش بافت کلاه بچه گانه با طرح گربه

کلاه های بچه گانه با طرح فانتزی جذابیت خاصی دارند و باعث می شوند ظاهر کودک شما جذاب و زیباتر به نظر برسد. در مطالب قبلی آموزش بافت کلاه پسرانه و آموزش بافت کلاه دخترانه را مشاهده کردید در این مطلب قصد داریم تا آموزش بافت کلاه زمستانی بچه گانه با طرح گربه را به شما عزیزان آموزش دهیم.



آموزش مرحله به مرحله بافت کلاه طرح گربه

وسایل لازم 

  • کاموا با رنگ طوسی : 1 کلاف 50 گرمی
  • کاموا با رنگ آبی روشن : 1 کلاف 50 گرمی
  • کاموا با رنگ آبی خیلی روشن : 1 کلاف 50 گرمی
  • کاموا با رنگ سفید : 1 کلاف 50 گرمی
  • میل بافتنی شماره سه

روش بافت کلاه بافتنی

ابتدا 14 دانه را به اندازه 20 رج ببافید توجه داشته باشید که برای بافت این مدل کلاه باید مربعی در اندازه 5*5 داشته باشید. با کمک کاموا رنگ طوسی 58 دانه را سر بیندازید و همه بافت را با بافت صاف ببافید ( یک رج از زیر و یک رج از رو ).
از سمت راست بافت به صورت یک در میان یک دانه بافته شده را کم کنید تا زمانی که تعداد دانه ها به 44 تا برسد سپس رنگ نخ کاموا را تعویض کنید و با کمک رنگ کاموا آبی خیلی روشن بافت را ادامه دهید و 44 دانه را تا زمانی که قسمت آبی روشن  به اندازه 7 سانتی متر بافته شود ادامه بدهید. در این مرحله از بافت کلاه بچه گانه رنگ نخ را عوض کنید و با کمک رنگ آبی روشن بافت کلاه را به همین روش ادامه بدهید و به صورت یک رج در میان به سمت راست بافت یک دانه بیفزایید و این کار را تا زمانی ادامه دهید که تعداد دانه های بافته شده شما به 58 تا برسد. بدون اینکه نخ را عوض کنید از سمت راست بافت به صورت یک رج در میان یک دانه را کم نمایید. توجه داشته باشید که کم کردن دانه های بافته شده را باید تا زمانی ادامه دهید که تعداد دانه ها به 44 تا برسد. در این مرحله از بافت کلاه بچه گانه طرح گربه رنگ نخ را دوباره عوض کنید و با کمک نخ آبی خیلی روشن 44 دانه را بدون اینکه کم و زیاد کنید ببافید تا طول بافت به 7 سانتی متر برسد سپس رنگ نخ را عوض کنید و با کمک نخ طوسی بافت کلاه را ادامه بدهید و در قسمت راست بافت به صورت یک رج در میان یک دانه اضافه کنید تا زمانی که تعداد دانه های بافته شده به 58 عدد برسد سپس بافت را کور کنید.
توجه داشته باشید که جهت بافت در تصاویر زیر با فلش نشان داده شده است و شما باید بافت را از همان قسمت پایین و طوسی رنگ شروع کنید.
توجه داشته باشید که در قسمت پایین بافت که صاف است باید 120 دانه بگیرید و حدود 4 سانتی متر را به صورت کشباف ببافید و سپس بافت را کور کنید سپس کلاه را به صورتی که در تصاویر مشاهده می کنید بدوزید.
برای بافت پوشاننده روی گوش ها نیز باید 14 دانه سر بگیرید و در حدود 18 رج را از زیر ببافید سپس بعد از بافت 18 رج در ابتدای هر رج باید یک دانه را کم کنید تا تعداد دانه های بافته شده به 8 عدد برسد سپس همه دانه ها را کور کنید. توجه داشته باشید که باید دو بافت جداگانه از این نمونه بافت ها را ببافید سپس بافت های جداگانه را به دو طرف کلاه بدوزید تا روی گوش ها به خوبی پوشیده شود. در زمان دوخت این بافت ها به کلاه باید دوخت را کمی به سمت داخل و از زیر قسمت کشباف ببافید.

آموزش بافت کلاه بچه گانه مراحل بافتن کلاه بچه گانه
توجه داشته باشید که این مدل بافت کلاه بچه گانه با کامواهایی که دارای الیافی برجسته هستند زیبا و جذاب تر به نظر می رسد همچنین می توانید برای تزیین این کلاه بافتنی از دو عدد چشم عروسکی در قسمت جلوی بافت استفاده کنید.

مدل کلاه بچه گانه طرح گربه

در این مطلب آموزش بافت کلاه بچه گانه طرح گربه را مشاهده کردید که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید کلاه زیبا و فانتزی را برای کودک خود در منزل ببافید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع آموزش بافتنی کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان