آخوندی در جمع خبرنگاران؛

فعالسازی ۶۰۰دستگاه دوربین در شریان های اصلی/شناسایی ۸ هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده های کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۸ هزار نقطه حادثه‌خیز شناسایی و ۳ هزار نقطه رفع حادثه‌ خیزی‌اش انجام شده است.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه دومین روز از دوازدهمین همایش سراسری رؤسای پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همکاری ما و پلیس راهور یک همکاری تنگاتنگ در تمام سطوح از فرماندهی گرفته تا عملیات در دورترین نقاط کشور است، اظهار داشت: 19 میلیون خودرو و 12 میلیون موتور سیکلت وجود دارد و 25 میلیون نفر نیز گواهینامه فعال دریافت کرده‌اند؛ مسلم است که اعمال قانون در چنین سطح گسترده‌ای اصلی‌ترین مسئله است.

آخوندی در این زمینه تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در ایران پهناور اعمال قانون کنیم نیاز به نظام هوشمند و مدیریت راه‌های هوشمند است که در این راستا از 2 سال گذشته تمام راه‌ها مجهز به دوربین اعمال قانون و نظارت تصویری شده‌اند.

آخوندی اعلام کرد: 1880 دوربین برای 34 هزار کیلومتر شریان اصلی در نظر گرفته شده است که 75 درصد ترافیک ایران را شامل می‌شوند؛ 600 دستگاه فعال شده و امیدواریم تا پایان سال آینده بقیه دوربین‌ها نصب و فعال شوند.

وزیر راه در خصوص فعال بودن دوربین‌ها اعلام کرد: این دوربین‌ها کاملاً به مرکز پردازش اطلاعات متصل بوده و در لحظه تمام اطلاعات راهداری و پلیس مبادله شده؛ بلافاصله هر تخلفی توسط پلیس پیامک داده می‌شود.

این مقام ارشد وزارت راه به تلاش پلیس و راهداری در زمینه گسترش ابزار اعمال قانون اشاره و تصریح کرد: لیزرگان ها نیز توسط راهداری تأمین شده تا بتوان آن‌ها را به صورت متحرک و در مواقع ترافیک در اختیار پلیس قرار داد.

آخوندی به مردم این اخطار و تذکر را داد که هم برای رعایت ایمنی، آسایش و رفاه خود و همین‌که جاده امن و سفری ایمن داشته باشند با پلیس و عوامل راهداری همکاری لازم داشته باشند.

وی گفت: وقتی میلیون‌ها نفر وارد جاده می‌شوند تخلف حتی افراد معدود می‌تواند برای خود آنها و دیگران مخاطره‌آمیز باشد.

وزیر راه سطح تخلفات را اندک ارزیابی کرد و گفت: از یک میلیون 600 هزار ترددی که در یک روز ثبت کرده‌ایم 4 هزار تخلف دیده شد؛ رقم زیاد نبود اما این مهم است که تخلف اندک نیز می‌تواند مخاطره ایجاد کند.

این مقام ارشد وزارت راه تاکید کرد: مجموعه پلیس و ما به شکل قاطعی در جهت اعمال قانون و اجرای نظم عمل کرده و کوچکترین تسامحی نداریم.

وی به فعالیت 750 راهدار خانه و 12 هزار راهدار در ایام عید اشاره کرد.

آخوندی در پاسخ به سوالی در خصوص مسکن مهر و اینکه ایشان مخالف جدی مسکن مهر هستند، اعلام کرد: من صدها بار گفته‌ام که ما نسبت به مردم متعهد هستیم و تا آخرین قرارداد را اجرا می‌کنیم؛ تاکنون نیز در بسیاری از شهرها مسکن مهر اجرا شده یا در حال اتمام است؛ اگر من انتقاد می‌کنم در این زمینه است که چرا خدمات برای مردم پیش‌بینی نشده است.

آخوندی در خصوص اعلام وضعیت راه و اینکه مسئولیت اعلام آن با پلیس است یا وزارت راه، گفت: پلیس و راهداری هماهنگی لازم در تمام حوزه‌ها را داشته و بدون نظر یکدیگر اعلام مسدودی نمی‌کند.

این مقام ارشد وزارت راه در خصوص نقاط حادثه‌خیز گفت: در بحث نقاط حادثه‌خیز بحث سرعت خودرو، سطح جاده، راه و غیره دخیل است اما تاکنون 8 هزار نقطه حادثه‌خیز شناسایی و 3 هزار نقطه رفع حادثه‌ خیزی‌اش انجام شده و بقیه نیز با نصب علایم و سیستم‌های هشدار دهنده مجهز شده‌اند.

وی در خصوص سئوالی درباره رفتار خلبان‌ها و محبوس کردن مسافران و نظر شخصی خود گفت: رفتار خلبان و راننده اتوبوس یا لوکوموتیو ران براساس قرارداد قانونی و سازمان‌های مربوطه به آن رسیدگی می‌کنند.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان