ماهان شبکه ایرانیان

نظر اولیه استیو جابز درباره «جنیوس بار»: احمقانه است، هرگز جواب نمی دهد

اپل با معرفی «Genius Bar» چگونگی رسیدگی به امور مشتریان و تعمیرات محصولات را دستخوش تحول کرد و این روزها کاربران آیفون و مک نیازی ندارند در صف های نوبت دهی طولانی مدت مراکز خدمات رسانی منتظر بمانند، بلکه کافی است به فروشگاه اپل رسمی محلشان مراجعه نمایند.

نظر اولیه استیو جابز درباره «جنیوس بار»: احمقانه است، هرگز جواب نمی دهد

اپل با معرفی «Genius Bar» چگونگی رسیدگی به امور مشتریان و تعمیرات محصولات را دستخوش تحول کرد و این روزها کاربران آیفون و مک نیازی ندارند در صف های نوبت دهی طولانی مدت مراکز خدمات رسانی منتظر بمانند، بلکه کافی است به فروشگاه اپل رسمی محلشان مراجعه نمایند.

همانطور که می دانید جنیوس بار ایستگاه ردیفی از متخصصین پشتیبانی و تعمیرات محصولات اپل است که هر کدام از آنها دارای مدرک و گواهی خاص و تعلیم دیده هستند.

اما گفتگوی «ران جانسون» مدیر سابق مجموعه فروشگاه های فیزیکی اپل با رسانه ReCode نشان می دهد ایده جنیوس بار به همین سادگی ها هم پذیرفته نشده و با چالش های خودش همراه بوده است.

به یاد دارم زمانی که به دفتر استیو جابز فقید رفتم و در مورد ایده جنیوس بار سخن گفتم، او فوراً واکنش نشان داد و بلند گفت «احمقانه است؛ چنین روشی هرگز جواب نمی دهد».

«ران شاید تو ایده درستی داشته باشی، اما هرگز کسی که تکنولوژی می داند نمی تواند با مردم ارتباط برقرار کند. همه آنها خوره (Geek) هستند. بهتر است نامش را گیک بار بگذاری.»

من هم پاسخ دادم استیو جوانان امروزی که سنین 20 سالگی خود را سپری می کنند، در دنیای متفاوتی قرار دارند؛ همه آنها تکنولوژی می دانند و در عین حال در جامعه حضور دارند. این جوانان در فروشگاه مشغول به کار خواهند شد.

حالا جنیوس بار یکی از ارکان اصلی فروشگاه های فیزیکی اپل محسوب می شود و هنگامی که جابز از راه اندازی نخستین شعبه آن سخن می گفت، تاکید داشت که از این پس فروشگاه های کوپرتینویی صرفاً محلی برای خرید نخواهند بود، بلکه مکانی هستند برای سپری کردن زمان و کنار هم بودن.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان