در چهارمین روز از نمایشگاە کتاب؛

چهار عنوان کتاب از نویسندگان کردستانی رونمایی شد

سنندج - در چهارمین روز از نمایشگاه کتاب سنندج و در یکی از برنامه های جنبی، چهار عنوان کتاب کردی از نویسندگان کردستانی از نشر گوتار با حضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی رونمایی شد.

چهار عنوان کتاب از نویسندگان کردستانی رونمایی شد

بە گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه در چهارمین روز از هفتمین نمایشگاه کتاب سنندج ٤ عنوان کتاب کردی از نشر گوتار با حضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی رونمایی شد.

کتاب های خەمی خاک مجوعە مقالات علمی با ترجمه ابراهیم اسماعیلی، نیچە با ترجمه ابراهیم اسماعیل پور، گەڕان بەدوای کەلێنێک بە نویسندگی کامیل افشار، سینەما ئێدێن به قلم مارگارت دوراس و با ترجمه مفیدە مظهر رونمایی شد.

در ابتدای مراسم رضا شجیعی، مدیر نشر گوتار از حضور علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی در این مراسم تشکر کرد و گفت: از فرصتی کە مسئولین نمایشگاه کتاب در اختیار نشر گوتار قرار دادند تشکر می کنم.

وی در ادامه افزود: در چند سال گذشتە مشکلات زیادی در عرصە نشر داشتیم اما با اتمینان خاتر می توانم بگویم که در حال حاضر کردستان ایران بیشترین سهم در تولید کتاب بە زبان کردی در کل مناتق کردنشین را بر دوش دارد و مایە افتخار ماست کە جزئی کوچک از این جریان فرهنگی هستیم.

در ادامه نشست دکتر ابراهیم اسماعیل پور، مترجم کتاب گزین گویە های فردیش نیچه بە زبان کردی و مجموعە مقالاتی با نام غەمی خاک گفت: جای بسی خوشحالی است کە امروز در میان شما حضور دارم.

وی درباره ترجمه متون فلسفی بە کردی گفت: همە ما به بزرگی نیچە در فلسفه جهان آگاه هستیم و فکر می کنم برگردان مفاهیم فلسفی نیچە یکی از مهم ترین چالش های هر زبانی در جهان باشد، من با علم بر این سختی دست به ترجمە گزین گویە های نیچە بە کردی زدم.

همچنین در ادامه نشست مفیدە مظهر مترجم کتاب سینەما ئێدێن گفت: کار فرهنگی همیشە یکی از دغدغه های مهم زندگی من بود و در این راه هر آنچە از دستمان بر آمده کوتاهی نکردیم.

وی عنوان کرد: ما اولین گروه نمایشی بودیم کە به زبان کردی برای کودکان نمایشنامە روی صحنه بردیم، در ادامه این راه ترجمە این کتاب مارگارت دوراس و نمایش نامە کودکان را تقدیم علاقمندان بە حوزە کتاب می کنیم و امیدواریم کە مورد پسند واقع شود.

شایان ذکر است کە در انتهای این برنامە بە صورت نمادین از چهار عنوان کتاب نشر گوتار با حضور نویسندگان و مترجمین آثار رونمایی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان