برای تیمی که دست به خود تنبیهی زد؛

ذوب‌آهن نیم فصل دوم «ذوب» شد/ آیا تیم حسینی دوباره برمی‌گردد؟

تیم فوتبال ذوب‌آهن که نیم فصل اول را بد شروع کرد و با سرمربی جدیدش توانست خود را به عنوان یکی از مدعیان بالای جدول معرفی کند حالا در سراشیبی سقوط قرار داد.

ذوب‌آهن نیم فصل دوم «ذوب» شد/ آیا تیم حسینی دوباره برمی‌گردد؟

به گزارش خبرنگار مهر، سبز پوشان اصفهان بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی که در پایان هفته هفتم و در پی شکست این تیم برابر استقلال حادث شد، با سید مجتبی حسینی کار خود را دنبال کردند. شروع کار با حسینی خوب، امیدوار کننده و شیرین بود. به نوعی که این تیم بعد از جدایی گل‌محمدی در رده چهاردهم جدول قرار داشت و به لطف نتایج درخشانی که در شروع کار حسینی حاصل شد، تا رده سوم جدول هم بالا آمد.

حسینی کارش در نقش سرمربی با ذوب آهن را با یک دربی آغاز کرد و البته با پیروزی در دربی موجی از امیدواری نزد ذوبی‌ها ایجاد شد. گرچه دومین تجربه سرمربیگری حسینی در ذوب آهن با شکست دو بر یک مقابل نفت همراه بود، اما پیروزی های متوالی برابر استقلال خوزستان (2-0)، صنعت نفت (3-0)، پیکان (3-0)، ماشین سازی (2-1) و پرسپولیس (1-0) در پنچ هفته متوالی این تیم با یک پرش 11 پله ای به رده سوم جدول رسیده و حتی چشم به رده های دوم و اول جدول هم داشت.

اما این تیم رفته رفته از اقتدار به دست آورده‌اش فاصله گرفت و روند یک برد (در خانه) و یک مساوی (خارج از خانه) را در پیش گرفت. اما همچنان ذوبی ها در بالای جدول سرمست از روزهای خوبی بودند که آن را تجربه می‌کردند.

اما نیم فصل دوم برای ذوبی‌ها روزهای خوبی نیست. این تیم همانطور که در نیم فصل نخست 5 پیروزی پی‌درپی را به دست آورد، در نیم فصل دوم هم با شکست‌های پی‌درپی مواجه شد. هرچند ذوبی‌ها نسبت به روزهای اوجشان که در جایگاه سوم جدول رده بندی بودند تنها یک پله افت کرده و به رده چهارم آمده‌اند، اما تیمی که روزگاری مقتدرانه در جایگاه سوم جدول قرار گرفته بود، حالا در حالی در رده چهارم ایستاده که با تیم سوم 8 امتیاز فاصله دارد تا تقریبا شانسی برای باز پس گیری این جایگاه برای خود متصور نشود.

با توجه به حذف این تیم از گردونه جام حذفی، بعید است آنها برای فصل بعد شانس آسیایی داشته باشند. این تیم در بین چهار تیم کشورمان که در لیگ قهرمانان حضور دارند ضعیف ترین عملکرد را داشته و تنها تیمی هستند که در صدر جدول گروه های خود قرار ندارند.

سعید آذری مدیرعامل ذوب آهن در گفتگویی که با خبرنگار مهر داشت تاکید کرد از مجتبی حسینی حمایت خواهد کرد. به نظر می رسد با توجه به کارنامه ای که مجتبی حسینی داشته تصمیم آذری منطقی و درست است. به هر حال در فوتبال هر تیمی دوران افتی هم خواهد داشت اما مهم این است که بتواند دوباره به روزهای خوب برگردد.

هنوز مشخص نیست چرا ذوب آهن دچار این افت محسوس شده و پنج شکست متوالی را پذیرفته است. این درحالی است که نسبت به نیم فصل اول قاسم حدادی فر کاپیتان باتجربه این تیم هم با رهایی از مصدومیت به جمع شاگردان مجتبی حسینی اضافه شده است. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر