ماهان شبکه ایرانیان

شهیدی:فرهنگ ایثار و شهادت گفتمان خانواده‌های ایرانی باشد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن باید در بین مردم به ویژه خانواده‌ها به عنوان یک گفتمان نهادینه شود.

شهیدی:فرهنگ ایثار و شهادت گفتمان خانواده‌های ایرانی باشد

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی شهیدی که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران و به مناسبت 22 اسفند «روز بزرگداشت شهدا» سخن می‌گفت، اظهار کرد: جامعه‌ای که فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در آن نهادینه باشد در مقابل هر نیروی قدرتمند ایستادگی خواهد کرد به همین دلیل این فرهنگ به جامعه آبرو می‌دهد و آن را سعادتمند می‌کند.

وی یادآور شد: پیروزی ما در دوران جنگ تحمیلی و در مقابل توطئه‌هایی که از آستین صدام بیرون آمد پیروز شدیم تنها به برکت وجود فرهنگ ایثار و مقاومت بود نه اسلحه و ثروت. ایثاری که مردم در آن جان و مالشان را فدای آرمان‌های انقلاب کردند به همین خاطر مقام معظم رهبری نیز بارها تأکید کردند این فرهنگ باید حفظ شود فرهنگی که نشأت گرفته از عاشوراست و معلم شهدا هم امام حسین (ع) است.

شهیدی گفت: اگر امروزه مسئولان کشور ما و به ویژه مقام معظم رهبری با اقتدار کامل به یاوه‌گویی‌های دشمنان پاسخ می‌دهند به برکت همین فرهنگ ایثار و مقاومت است. بنابراین ما مدیون شهدا هستیم و باید آن را نهادینه کنیم. از سوی دیگر انتقال این فرهنگ به نسل امروز و آینده یکی از رسالت‌های بزرگ ما محسوب می‌شود که باید با بهره‌گیری از شیوه‌های جدید و همچنین از طریق مدارس و دانشگاه‌ها و حتی ائمه جمعه و جماعات این رسالت را به انجام برسانیم. باید به خاطر داشته باشیم که همواره حرمت پولادمردان و شیرزنانی که جان و مالشان را در راه دفاع از کشور فدا کردند حفظ کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان