حقه‌هایی ساده که می‌توانید به پرنده‌تان یاد دهید!

درست مانند سگ‌ها و دیگر حیوانات که می‌توانند حقه‌های خاصی را یاد گرفته و همه را سرگرم کنند، پرندگان هم می‌توانند شیرین کاری‌هایی یاد گرفته و شما را به خنده بیاندازند!

حقه‌هایی ساده که می‌توانید به پرنده‌تان یاد دهید!

درست مانند سگ‌ها و دیگر حیوانات که می‌توانند حقه‌های خاصی را یاد گرفته و همه را سرگرم کنند، پرندگان هم می‌توانند شیرین کاری‌هایی یاد گرفته و شما را به خنده بیاندازند!

همه افرادی که پرنده‌ دارند می‌خواهند به همه دنیا نشان دهند دوست پر دارشان تا چه اندازه باهوش و خاص است. بهترین راه برای نشان دادن این هوش سرشار، یاد دادن چند حقه بامزه به پرنده است که دیدن‌شان هر کسی را شگفت زده می‌کند. در ابتدا آموزش دادن به پرنده سخت به نظر می‌رسد، اما اگر با این حقه‌های ساده و سرگرم کننده شروع کنید، می‌فهمید که این کار تا چه اندازه می‌تواند ساده باشد. این حقه‌ها، همه افراد با هر سنی را از خنده روده بر خواهند کرد!

به یاد داشته باشید که کلید موفقیت آموزش به پرنده، تمرین و صبوری است.

1- قدم زدن

این فرمان مهم ترین و ابتدایی ترین فرمانی است که هر پرنده‌ای باید یاد بگیرد، درست مانند فرمان “بنشین” برای سگ. خیلی از دیگر حقه‌هایی که به پرنده‌تان یاد خواهید داد بر اساس همین فرمان “قدم زدن” است. پس هر حقه‌ای هم که بخواهید به پرنده‌تان یاد دهید، ابتدا باید با این فرمان شروع کنید. یاد دادن این فرمان نه تنها کمک می‌کند پرنده‌تان ماهر تر و ورزیده تر شود، بلکه باعث می‌شود در هنگام تمیز کردن قفس او، معاینه توسط دامپزشک و دیگر موقعیت‌ها راحت تر شوید. پس اگر تا به حالا این فرمان را به پرنده‌تان یاد نداده اید، وقتی را برای یاد دادن این رفتار به پرنده‌تان اختصاص دهید تا او را در این فرمان ماهر کنید.

2- دست تکان دادن در هنگام سلام!

وقتی پرنده‌تان فرمان “قدم زدن” را به خوبی یاد گرفت، می‌توانید یک مرحله جلو بروید و فرمان بامزه دیگری به او یاد دهید، دست تکان دادن در هنگام سلام کردن! ممکن است سخت به نظر برسد اما یاد دادن این فرمان به پرنده هم ساده است و هم سریع. نمی‌توانید تصورش را هم بکنید که این رفتار تا چه حد بامزه است. فقط به یاد داشت باشید که برای آموزش این حقه به پرنده‌تان باید ابتدا “قدم زدن” را به او یاد بدهید و مقداری هم خوراکی خوشمزه برای او داشته باشید تا به محض انجام حرکت به صورت درست به او جایزه دهید.

3- به پرنده‌تان حرف زدن یاد دهید

یکی از بهترین و قدیمی ترین حقه‌هایی که می‌توان به پرندگان یاد داد، حرف زدن است. برای یاد دادن این کار به پرنده متدها و روش‌های گوناگونی وجود دارد، اما چیزی که در واقع این مهارت را در پرنده تقویت می‌کند، صبوری و تکرار است. اما باید این را هم به خاطر داشته باشید که تمام پرندگان (حتی تمام طوطی‌ها) توانایی حرف زدن ندارند و از بین گونه‌هایی که این توانایی را دارند هم ممکن است یک پرنده نتواند این کار را انجام دهد. کار آموزش پرنده‌تان را با یک رفتار مثبت و روحیه‌ای امیدوارانه شروع کنید و اگر به اندازه کافی صبور باشید، یک روز پرنده‌تان شما را با آبشاری از کلمات غافلگیر خواهد کرد.

4- استفاده از دستشویی

بعضی افراد می‌گویند که آموزش استفاده از دستشویی به پرنده‌ها کاری سخت و غیر قابل انجام است. اما به هر حال شما می‌توانید پرنده‌تان را، با دستور خاصی، به استفاده از دستشویی در زمان‌هایی که می‌خواهید مجبور کنید و این کار از چیزی که به نظر می رسد آسان تر خواهد بود. وقتی که به پرنده‌تان درس‌های دیگر را آموزش دادید و او به درس گرفتن عادت کرد، می‌توانید آموزش دستشویی کردن در جای مناسب را هم به او آموزش دهید.

5- با استفاده از کلیکر حقه‌های جدیدی که می‌خواهید را به پرنده‌تان یاد دهید

آموزش با استفاده از کلیکر یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش همه حیوانات است. با این روش انگار یک نیروی اضافه حیوان را به یادگیری بهتر و موثر تر تقویت می‌کند. یکی از خوبی‌های آموزش با کلیکر آن است که می توانید خودتان یک حقه خلق کنید و آن را خیلی راحت به پرنده آموزش دهید. اگر پرنده‌ای دارید که به نظرتان باهوش است و می‌تواند حقه‌های بیشتری یاد بگیرد، از تکنیک کلیکر استفاده کنید و حرکات جدید و بامزه‌ای به او یاد دهید، مطمئن باشید ارزشش را دارد!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر