نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس به مهر خبر داد:

ورود کالای چمدانی مسافران به زودی از مرز خداآفرین آزاد می شود

تبریز - نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس گفت: در روزهای آینده ورودی کالاهای چمدانی مسافران و فعالان عرصه واردات از مرز خداآفرین از طریق مبادی قانونی آزاد می شود.

ورود کالای چمدانی مسافران به زودی از مرز خداآفرین آزاد می شود

قلی الله قلی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر از آغاز عملیات اجرایی ساختمان منطقه آزاد تجاری مرکز خداآفرین در آینده ای نزدیک خبر داد، اظهار داشت: ساختمان منطقه آزاد تجاری مرکز خداآفرین با اعتبار 10 میلیارد تومان به زودی احداث می شود و همچنین شهر جانانلوی شهرستان خداآفرین نیز صاحب شهرک صنعتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ تعطیلی گمرک شهرستان خداآفرین از ورود کالای چمدانی مسافران جلوگیری به عمل می آید، افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی مصوبه ای از ورود کالای چمدانی مسافران به شهرستان خداآفرین جلوگیری کرد و هنوز این محدودیت تداوم دارد که اخیراً طی هماهنگی در روزهای آینده ورودی کالاهای چمدانی مسافران و فعالان عرصه واردات از مرز خداآفرین از طریق مبادی قانونی آزاد می شود.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس ادامه داد: دلیل اصلی تعطیلی گمرک شهرستان خداآفرین این بود که آن زمان تمامی کالاها به صورت قاچاق از مرز خداآفرین وارد کشور می شد و بدون اینکه نفعی برای مردم شهرستان داشته باشد بیشتر مردم این شهرستان متضرر شدند.

الله قلی زاده بابیان اینکه توربین های تولید انرژی برق به زودی در سد مرزی شهرستان خداآفرین نصب می شود، گفت: برخی از قطعات توربین های تولید برق وارد شده و طبق هماهنگی هایی انجام شده این توربین ها جهت تولید برق و آبگیری سد مرزی خداآفرین نصب می شود در حالی که با تولید برق مشکلات کمبود برق در این منطقه مرزی برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: سد قز قلعه سی شهرستان خداآفرین آب 18 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مرزی استان آذربایجان شرقی و 38 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های بیله سوار و پارس آباد استان اردبیل را تامین می کند.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس گفت: با وجود کمبود منابع مالی در کشور و با عنایات مقام معظم رهبری منابع مورد نیاز سد قز قلعه سی شهرستان خداآفرین از محل صندوق توسعه ارزی تامین شده که انشاالله در آینده نزدیک شاهد رونق اقتصادی و پیشرفت مناطق مرزی استان های آذربایجان شرقی و اردبیل خواهیم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان