ماهان شبکه ایرانیان

کوییک، هاچ بک ۳۵ میلیونی سایپا

شرکت سایپا دیروز در مراسمی که با حضور دکتر علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی و دکتر نعمت زاده وزیر صنعت برگزار شد از محصول جدید خود به نام کوییک رونمایی کرد

کوییک، هاچ بک 35 میلیونی سایپا
شرکت سایپا دیروز در مراسمی که با حضور دکتر علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی و دکتر نعمت زاده وزیر صنعت برگزار شد از محصول جدید خود به نام کوییک رونمایی کرد. این خودرو که از آن به عنوان ارزان ترین خودروی دنده اتوماتیم بازار یاد می شود با قیمتی بین 30 الی 35 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد. البته امکان خرید نسخه ی دنده دستی نیز وجود خواهد داشت.
کوییک مجهز به یک موتور 4 سیلندر خطی با حجم دقیق 1503 سی سی است. این موتور همانند موتور پراید دارای یک میل سوپاپ در بالا بوده اما دریچه ی گاز آن برقی است. حداکثر قدرت و گشتاور تولیدی توسط این موتور نیز معادل 87 اسب بخار و 128 نیوتون متر است. مدل دنده اتوماتیک کوییک مجهز به یک گیربکس ضریب متغیر CVT است و سیستم فرمان آن نیز از نوع برقی است اما مدل دنده دستی از یک گیربکس 5 دنده ی دستی بهره می برد و سیستم فرمان آن از نوع هیدرولیکی است.

کوییک

کوییک


مصرف سوخت مدل اتوماتیک کوییک 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر و مصرف سوخت مدل دنده دستی هم معادل 7 لیتر در هر صد کیلومتر است. در بخش ابعاد خارجی این خودرو بسیار نزدیک به تیبا 2 است به طوری که طول آن معادل 4005 میلیمتر، عرض آن 1678 میلیمتر و ارتفاع آن هم 1492 میلیمتر است. البته مدلی از این خودرو که با نام کراس تایپ شناخته می شود هم تولید خواهد شد که ظاهری کراس مانند داشته و بر روی سقف آن باربند نصب شده است که نصب این باربند سبب افزایش ارتفاع خودرو به 1532 میلیمتر شده است.
سیستم ترمز کوییک در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه ای است که به سیستم ضد بلوکه نیز مجهز هستند و در داخل رینگ های 14 اینچی آلومینیومی قرار گرفته اند.

کوییک

کوییک


در داخل خودرو هم لیست امکانات رفاهی و ایمنی کوییک را مناسب می توان ارزیابی کرد به طوری که مواردی چون کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کمکی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم نمایش فشار باد لاستیک ها، سیستم ایموبلایزر، هشدار نبستن کمربند ایمنی، مه شکن جلو و عقب، چراغ های روشنایی در روز، قفل شدن خودکار درها در سرعت بالای 10 کیلومتر بر ساعت، صندلی عقب ایزوفیکس و هشدار محدودیت سرعت در آن به چشم می خورند.

کوییک

کوییک

لیست امکانات رفاهی کوییک هم مواردی چون استارت دکمه ای، فرمان برقی، ورود بدون کلید، نمایشگر لمسی 7 اینچی، مسریاب، بلوتوث، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب، کروز کنترل، کمترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه ی مطبوع نیمه اتوماتیک، صندلی برقی راننده، نشانگر تعویض دنده، چراغ همراهی تا درب منزل، درهای آسان بازشو، شیشه های دودی عقب، آینه های جانبی برقی، ورودی USB، گرمکن شیشه ی عقب، آنتن سقفی، شیشه های برقی جلو و عقب و نمایشگر دمای محیط را شامل می شود.
در مورد نام کوییک نیز روایت های جالبی وجود دارند. چند روستا به این نام در کشور وجود دارد که در استان های هرمزگان و کردستان واقع شده اند. همچنین طایفه ای از ایل های کرد نیز در ایران وجود دارند که کوییک نامیده می شوند. تپه ای باستانی در روانسر نیز به نام کوییک وجود دارد که از آثار ملی ایران است و به ثبت رسیده است. در زبان انگلیسی نیز کوییک به معنای تند و چابک است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان