نمونه‌ای از آثار هنری یک عکاس بزرگ؛ از صنعت مد تا جنگ جهانی دوم!

تونی فریزل (Toni Frissell)، عکاس برجسته امریکایی، حرفه خود را به عنوان عکاس از سال ۱۹۳۰به عنوان عکاس مد در مجله ووگ (Vogue) آغاز کرد.

نمونه‌ای از آثار هنری یک عکاس بزرگ؛ از صنعت مد تا جنگ جهانی دوم!

تونی فریزل (Toni Frissell)، عکاس برجسته امریکایی، حرفه خود را به عنوان عکاس از سال 1930به عنوان عکاس مد در مجله ووگ (Vogue) آغاز کرد.

این بانوی هنرمند در طول جنگ جهانی دوم مدتی را در سمت عکاس رسمی صلیب سرخ و سپس عکاس سپاه زنان ارتش به فعالیت مشغول بود. آثار او باعث سفر وی به اروپا شد؛ جایی که او از سربازان و غیرنظامیان جنگ‌زده عکس می‌گرفت.

در سال‌های بعد، او چند دهه به حرفه عکاسی از افراد مشهور و معمولی پرداخت و مجموعه بزرگی شامل 340 هزار تصویر را به نام خود ثبت کرد.

فریزل در سال 1971 عکس‌های خود را به کتابخانه کنگره اهدا کرد تا آنها را حفظ کرده و در معرض تماشای همه علاقه‌مندان به آثار هنری‌اش قرار دهند.

در ادامه، می‌توانید مجموعه ناچیزی از آثار فریزل را مشاهده کنید. این تصاویر در حوزه‌های کاری این عکاس برجسته به پنجره‌ای باز به گذشته نه چندان دور شباهت دارد.

او در ماه مارس 1907 دیده به جهان گشود و بعد از نیم قرن زندگی هنری پرافتخار، در اواخر عمر خود به بیماری آلزایمر مبتلا شد. فریزل، پس از یک دوره طولانی مدت اقامت در خانه سالمندان، در سال 1988 درگذشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر