شهرهایی در جهان که گم شدن در آن ها لذت بخش است!

نقشه رو کنار بذارید، چشم هاتون رو ببندید، ۳ دور دور خودتون بچرخید، حالا وقت گم شدنه!تصور اینکه تصمیم بگیریم مقصدی انتخاب نکنیم و خودمون رو بسپریم به خیابان ها و کوچه های غریب، در عین هیجان و ترسی که به همراه دارد، وسوسه کننده هم هست

نقشه رو کنار بذارید، چشم هاتون رو ببندید، 3 دور دور خودتون بچرخید، حالا وقت گم شدنه!

تصور اینکه تصمیم بگیریم مقصدی انتخاب نکنیم و خودمون رو بسپریم به خیابان ها و کوچه های غریب، در عین هیجان و ترسی که به همراه دارد، وسوسه کننده هم هست. ولی در دنیا شهرهایی هستند که اگر تصمیم بگیرید گم شدن در آنها را تجربه کنید، بی شک به یکی از فراموش نشدنی ترین خاطرات شما تبدیل می شوند. بعضی از شهرها انگار به همین منظور ساخته شده اند!

در این مطلب ما 6 شهری که بهتر است گم شدن را در آن ها تجربه کنید، معرفی می کنیم. و البته نگران نباشید، به شما خواهیم گفت که نهایتا چگونه خودتان را پیدا کنید!

گم شدن در شهرهای جهان


1- ونیز، ایتالیا:

گم شدن در شهرهای جهان

در ابتدا به نظر می رسد تمامی کانال ها و پل ها شبیه به هم هستند و همه چیز برای شما تکرار می شود. اوج هیجان شما زمانی است که به کوچه های باریک بن بست می رسید، کم کم این فکر به سراغتان می آید که "بهتر است از کسی کمک بخواهم" ولی اگر عجله نکنید در خواهید یافت که ونیز ارزش این ریسک را داشته: صدای پای هزاران توریست شما را به سنگفرش هایی که نور آفتاب جلوه زیبایی به آنها بخشیده و همچنین صدای بال های کبوتران این شهر و ... راهنمایی می کند.

هر زمان که واقعا تصمیم گرفتید به این تجربه پایان دهید کافیست سرتان را بالا بگیرید، و تابلوهای Rialto و L'Accademia را دنبال کنید. این تابلوها شما را به مرکز شهر هدایت می کنند.

2- واراناسی، هند (Varanasi):

گم شدن در شهرهای جهان

شما می توانید صد بار خودتان را در خیابان های تاریک و پر پیج و خم واراناسی (یا بَنارَس) رها کنید و در انتها هر بار از یک مکان جدید سر در آورید! معابد، شیرینی فروشی ها، حراجی های های پارچه (به خصوص سیلک) و ... را کشف کنید. در نهایت زمانی که خسته شدید تعداد بی شماری دوچرخه های درشکه دار در اطراف شما هستند که از رساندن شما به محل اقامتتان بسیار خوشحال می شوند. نگران کرایه نیز نباشید، حتما قیمت پیشنهادی یکی از آنها مناسب با بودجه شماست.


3- لندن، انگلیس:

گم شدن در شهرهای جهان

اغلب گردشگران لندن تجربه دست و پا شکسته ای از بازدید از این شهر را دارند. از مرکز شهر به سمت جاذبه های گردشگری می روند و نهایتا با مترو باز می گردند. تجربه ای زیبا ولی بدون هیجان! سرگردان شدن در شهر را امتحان کنید و مطمئن باشید پاداش این جسارت را خواهید گرفت: میدان های بزرگ و زیبایی خواهید دید که کمتر گردشگری در این شهر آنها را دیده است، همچنین با کلیساهایی با محوطه ای چشم نواز و هزاران دیدنی کوچک و بزرگ دیگر مواجه می شوید ... خسته که شدید فقط کافیست در اطراف خود تابلوی distinctive London Underground sign را پیدا کنید و به راحتی به محل اقامت خود برگردید.


4- توکیو، ژاپن:

گم شدن در شهرهای جهان

قدم های نامطمئنی که با چشمک های چراغ های نئونی همراه می شوند، شروع خوبی برای یک سردرگمی خواهند بود. خود را در این تجربه رها کنید، برای این کار فقط کافیست کمی از جاده های اصلی خارج شوید تا به سال ها قبل برسید!

هر زمان که ترس بر شما غلبه کرد کافیست از یکی از وسایل نقلیه عمومی اطراف خود استفاده کنید و به راحتی به محل اقامت خود برسید.


5- استانبول، ترکیه:

گم شدن در شهرهای جهان

خارج شدن از مراکز رایج در بین گردشگران در ترکیه حداقل 2 نکته خوب به همراه دارد: 1: هتل ها و فروشگاه های گران قیمت تبدیل به چایخانه های محلی، پارک ها و خانه های زیبا می شوند. 2: با کمی پیاده روی می توانید نمایی بی نظیر از تنگه بسفر را در مقابل خود ببینید. در این شهر باید روزی یک بار گم شد. اگر خواستید به مناطق توریستی بازگردید، در یک چایخانه کمی استراحت کنید و از فروشنده برای رسیدن به محله سلطان احمد راهنمایی بگیرید.


6- کانبرا، استرالیا:

گم شدن در شهرهای جهان

پایتخت استرالیا با سیستم جاده های دایره ای، گردشگران را مثل همستری در چرخ گردان سردرگمی قرار می دهد.

ولی راه بهتری برای گم شدن در این شهر وجود دارد: از مرکز شهر خارج شوید، به حرکت خود ادامه دهید تا به حومه شهر برسید، اینجا جایی ست که زندگی جریان دارد و البته برخی از بهترین رستوران ها را فقط در اینجا می توانید پیدا کنید!

خب! پیدا شدن در کانبرا کمی سخت تر از شهرهای قبلی است، GPS ندارید!!! از عابرین اطراف خود کمک بخواهید

نکست هالیدی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر