برای خیلی از ما رایحه و عطر خوش، تحریک‌کننده است. بعضی عطرهای خاص قدرت این را دارند که ما را به زمان دیگری در زندگی‌مان ببرند و خاطره‌ای فراموش شده را به یاد ما بیاورند. شما می‌توانید با استفاده از مواد موجود در طبیعت، بهترین عطرها را به خانه خود دعوت کنید. اما انتخاب یک رایحه شخصی برای خود می‌تواند کار بسیار سختی باشد. در ادامه مطلب درباره بهترین رایحه طبیعی برای متولدین هر ماه از سال بخوانید.

متخصصان برجسته در موسسه طراحی با گل در نیویورک، با بررسی ویژگی‎های متولدین هر ماه سال به رایحه‌ای مناسب برای هر فرد رسیده‌اند. علاوه بر این Michelle Gagnon  کیمیاگر بیولوژیک، مشاور، آروماتراپیست و مؤسس شرکت MKG Bio Alchemy که به طور خاص بر روی ترکیبات گیاهی طبیعی و روغن‌های معطر کار می‌کند، درباره خواص منحصر به فرد هر رایحه و اینکه چگونه هرکدام ویژگی‌های خاص متولدین هر ماه از سال را منعکس می‌کنند، تحقیق کرده است. در نتیجه پژوهش‌های این متخصصین مطلبی تحت عنوان «12 رایحه خوش طبیعی برای متولدین 12 ماه سال» فراهم شده است که در ادامه خواهید خواند.

در مطلب «» می‌توانید روش آوردن رایحه‌های خوش طبیعی به خانه را بیاموزید.

دی

برای دی ماهی‌ها رایحه‌هایی انتخاب شده که می‌توانند برخی گرایش‌های بدبینانه آنها را تسکین و خلاقیت و مثبت اندیشی را افزایش دهند. این عطر ترکیبی است از رایحه گل لاله، میموسا (گیاه حساس)، مرمکی، یاس بنفش و روغن گیاه وِتیوِر. متولدین دی ماه معمولاً انتظار بدترین‌ها را دارند و شاید این گل‌های پر از انرژی آنها را به زندگی بازگردانند. مرمکی را می‌توان برای دی ماهی‌هایی که بیش از حد فکر می‌کنند و همیشه نگران هستند، به کار برد.

رایحه ماه تولد

بهمن

متولدین بهمن همیشه سعی می‌کنند از چیزهای ناشناخته و نامطمئن فاصله بگیرند. با توجه به این خصوصیت رایحه‌ای تشکیل شده از عناصر بنیادی یعنی اسطوخودوس، کاج، انیسون (بادیان رومی) و پچولی(نعناع هندی) مناسب آنها است. کاج آنها را به واقعیت نزدیک می‌کند و روی زمین نگاه می‌دارد. در حالی که انیسون دارای عطری تازه است که تأثیر آرامش‌بخشی در ذهن دارد. خصوصیت تمایل به غیر عادی بودن بهمنی‌ها هم با پچولی همخوانی دارد.

رایحه ماه تولد

اسفند

برای این ماه سیب، چوب صندل، گل یاس، یاس رازقی و وانیل انتخاب شده‌اند. این ترکیب عطرها تمایل اسفندی‌ها به رویایی بودن و بلندپروازی را انعکاس می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند که به واقعیت بازگردند. سیب و چوب صندل رایحه‌ای عجیب، جنگلی و شیرین را ارائه می‌دهند که خاصیت آرامش‌بخشی دارد. این عطر قوی و مورد اعتماد، ضعف وجود اسفندی‌ها را متعادل می‌سازد. از طرفی رایحه‌های اغواکننده، شیرین وتسکین‌دهنده‌ای مثل یاس، رازقی و ارکیده طبیعت رویایی اسفندی‌ها را تقویت می‌کنند.

رایحه ماه تولد