بازدید ربیعی از کلیسای ارامنه؛

افزایش ۳۶ هزار نفری ظرفیت سرای سالمندان/ اهدا وسایل توانبخشی ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ظرفیت نگهداری سراهای سالمندان تا ۳۶ هزار نفر افزایش پیدا کرده و در حال حاضر به سالمندان یارانه ۳۶۰ تا ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

افزایش 36 هزار نفری ظرفیت سرای سالمندان/ اهدا وسایل توانبخشی صد در صد افزایش پیدا کرده استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت سال نو میلادی از کلیسای ارامنه گئورگ مقدس و خانه سالمندان این مجموعه بازدید کرد.

گفتنی است در این بازدید محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی، ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان وزیر کار را همراهی می کردند. 

در این بازدید علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بین هموطنان ایرانی از جمله مسلمان و ارامنه همبستگی خاصی وجود دارد که این مسئله ظرفیت ویژه ایجاد کرده است.

وی افزود: هموطنان مسیحی با ایرانیان هم بستگی دارند و این هم بستگی یک ظرفیت ویژه ای برای کشور ایجاد کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خیریه گئورگ مقدس با قدمت 110 سال، جزء اولین مدارس ایران به شمار می آید.

ربیعی بیان داشت: در شرایطی که سالمندی در کشور در حال افزایش است، باید طرح پزشک سالمندی را در کشور گسترش دهیم.

وی گفت: استراتژی ما نگهداری سالمندان در خانه است که در این زمینه علاوه بر کار فرهنگی نیاز به انجام کارهای اقتصادی داریم تا خانواده‌ها بتوانند از سالمندان در خانه نگهداری کنند، در این زمینه به سالمندان نیازمند، وسایل کمک توانبخشی اهدا می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: ظرفیت نگهداری از سالمندان در کشور تا 36 هزار نفر افزایش یافته است و در حال حاضر به سالمندان یارانه 360 تا 400 هزار تومانی پرداخت می شود. 

ربیعی تصریح کرد: طرح غربالگری آلزایمر برای سالمندان در استان تهران به صورت پایلوت آغاز شده و تمام هزینه های این طرح هم برآورد شده است.

وی گفت: از جمله اقدامات دیگر افزایش 20 درصدی دستمزد گروه جامع هدف بهزیستی از جمله سالمندان و معلولین است و اهدای وسایل کمک توانبخشی هم 100 درصد افزایش پیدا کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز در جمع ارامنه حضور داریم و در نظر داریم یارانه مهد کودک ها و خانه سالمندان ارامنه را تقویت کنبم.

ربیعی بیان داشت: در ساخت فرهنگی ایران نوعی همزیستی بین مسلمانان و ارامنه وجود دارد و من معتقد هستم ما که ادیان ابراهیمی را دنبال می کنیم، یک هدف داریم.

در ادامه این بازدید، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: برنامه‌ی مشترکی را برای توانمندسازی سالمندان به ویژه زنان سالمند با همکاری سازمان بهزیستی و شورای عالی سالمندان شروع کرده ایم که تا پایان سال 95 به اتمام می‌رسد.

وی افزود: این برنامه با توجه به سیاست جمعیتی کشور در حال اجرا است.

انتهای پیام/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان