میزان فروش «پلنگ سیاه» از ۱ میلیارد دلار عبور کرد

میزان فروش فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه» (Black Panther) در بیست‌و‌ششمین روز اکران از ۱ میلیارد دلار عبور کرد؛ با این حساب «پلنگ سیاه» به عنوان سی‌و‌سومین فیلم ۱ میلیاردی هالیوود و شانزدهمین فیلم ۱ میلیاردی کمپانی دیزنی شناخته خواهد شد.

میزان فروش «پلنگ سیاه» از 1 میلیارد دلار عبور کرد

میزان فروش فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه» (Black Panther) در بیست‌و‌ششمین روز اکران از 1 میلیارد دلار عبور کرد؛ با این حساب «پلنگ سیاه» به عنوان سی‌و‌سومین فیلم 1 میلیاردی هالیوود و شانزدهمین فیلم 1 میلیاردی کمپانی دیزنی شناخته خواهد شد.

از لحاظ فروش جهانی، «پلنگ سیاه» هفتمین فیلم ابرقهرمانی است که در باکس آفیس 1 میلیارد دلار را پشت سر گذاشته و در میان فیلم‌های پرفروش کمپانی مارول نیز رتبه‌ی پنجم را در اختیار دارد. اما عملکرد این فیلم در آمریکای شمالی چیزی است که توجه همگان را به خود جلب نموده؛ «پلنگ سیاه» چند روز پیش با پشت سر گذاشتن فیلم مشهور «شوالیه‌ی تاریکی» (The Dark Knight – 535 میلیون دلار) به دومین فیلم پرفروش ابرقهرمانی در آمریکای شمالی تبدیل شد. (رتبه‌ی اول متعلق به فیلم «انتقام جویان» (The Avengers) است.)

«پلنگ سیاه» در بازارهای خارجی نیز خوش درخشیده و 500 میلیون دلار را پشت سر گذاشته است؛ اتفاقی که برای هر فیلم ابرقهرمانی اتفاق نمی‌افتد.

بدون احتساب هزینه‌ی تبلیغات، بودجه‌ی تعیین شده برای ساخت «پلنگ سیاه» 200 میلیون دلار بود که در آن زمان حرکتی جسورانه از سوی کمپانی‌های مارول و دیزنی به حساب می‌آمد. اما اکنون برای همه بدیهی است که این حرکت کاملا حساب شده بوده و قضیه‌ی «ابرقهرمان سیاه پوست» در میزان فروش این فیلم تاثیر مستقیمی داشته است.

در این فیلم (که تقریبا همه‌ی بازیگران آن سیاه پوست هستند) نقش اصلی توسط چادویک بوزمن ایفا شده، و در کنار او نیز بازیگرانی چون مایکل بی.جردن، لوپیتا نیونگو، دانای گوریرا، مارتین فریمن، دنیل کالویا، لتیتیا رایت، وینستون دوک، آنجلا باست، فارست ویتاکر و اندی سرکیس به نقش آفرینی پرداخته‌اند.

«پلنگ سیاه» به کارگردانی رایان کوگلر، داستان پادشاه سرزمین واکندا، یعنی تچالا را روایت می‌کند. تچالا برای محافظت از مردمش باید مشکلی سختی که برای واکندا پیش آمده را حل کند وگرنه عواقب سنگینی در پی خواهد بود…

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر