هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا؛

راند دوم جدال فوتبالی ایرانی‌ها و اماراتی‌ها در آسیا

هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا را در حالی پیش رو داریم که هر چهار نماینده فوتبال کشورمان برای دومین هفته پی در پی با چهار نماینده امارات بازی دارند.

راند دوم جدال فوتبالی ایرانی‌ها و اماراتی‌ها در آسیا

به گزارش خبرنگار مهر، استقللال و العین، ذوب آهن و الوحده، تراکتورسازی و الجزیره و سرانجام پرسپولیس و الوصل چهار بازی از هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا است که نماینده های کشورمان در آن باید با نماینده های امارات رودرو شوند. اتفاقی که برای دومین هفته پی در پی می افتد تا یک هفته تمام ایرانی-اماراتی را در پیش داشته باشیم.

هفته سوم مسابقات هم به همین منوال گذشت و هر چهار تیم ایرانی با چهار تیم امارات بازی داشتند. بازی هایی که خوشبختانه با 2 پیروزی پرسپولیس و ذوب آهن و دو مساوی تراکتورسازی و استقلال مقابل نماینده‌های امارات به پایان رسید. 

در هفته سوم تراکتورسازی در خانه تیم الجزیره مقابل این تیم به تساوی بدون گل رسید تا نه تنها این تیم را در امارات متوقف کرده باشد، بلکه اولین امتیاز آسیایی‌اش را هم به دست آورد. استقلال در جدالی نفس گیر که معروف ترین بازی هفته سوم در غرب آسیا شد در خانه العین با این تیم دیدار کرد و در دیداری پر برخورد، جذاب و پر گل سرانجام مقابل میزبانش به تساوی 2-2 رسید تا دست خالی از امارات به تهران باز نگشته باشد.

ذوب آهن در اصفهان مقابل الوحده قرار گرفت تا با درخشش مرتضی تبریزی میهمانش را با دو گل بدرقه کرده و باقی مبارزه به هفته چهارم در امارات بکشاند. پرسپولیس اما مقابل میهمانش الوصل کار سختی در پیش نداشت. شاگردان برانکو توانستند تیم جوان شده الوصل را با 2 گل به خانه برگردانند تا در این هفته برای دومین بار پی در پی با این تیم متمول اماراتی دیدار داشته باشد. 

در هفته سوم تیم‌های ایرانی مقابل اماراتی‌ها بازنده نبودند و از مجموع 12 امتیاز توانستند 8 امتیاز آنها گرفته و تنها 2 امتیاز به حریفان اماراتی شان بدهند. حاصل این چهار بازی 6 گل زده و تنها 2 گل خورده بود. به جز تراکتورسازی که موفق به گلزنی به حریف اماراتی‌اش نشد، سه تیم پرسپولیس، استقلال و ذوب آهن هر کدام 2 بار دروازه حریفان اماراتی‌شان را باز کردند.

در هفته سوم تنها تیم استقلال از حریف اماراتی‌اش گل خورد و سه تیم پرسپولیس، ذوب آهن و تراکتورسازی دروازه شان را مقابل این تیم ها بسته نگاه داشتند.

در هفته سوم دو بازیکن از تیم‌های ایرانی هر کدام 2 گل به تیم‌های اماراتی زدند. مرتضی تبریزی مهاجم ذوب آهن و تیام مهاجم استقلال توانستند در مقابل نماینده‌های امارات دبل کنند. علی علیپور و فرشاد احمدزاده دیگر گلزنان تیم های ایرانی به تیم های اماراتی بودند.

در 4 دیدار هفته گذشته داوران 3 بار اعلام پنالتی کردند. یک پنالتی به سود پرسپولیس مقابل الوصل که توسط علی علیپور تبدیل به گل شد و دو پنالتی به سود العین مقابل استقلال که یکی از آنها تبدیل به گل شد و دیگری توسط سید حسین حسینی دروازه‌بان آبی پوشان با یک سوپرواکنش مهار شد.

در هفته گذشته 11 بار کارت زرد بین تیم‌های ایرانی و اماراتی از جیب داوران خارج شد. کم کارت ترین بازی دیدار بین ذوب آهن - الوحده و پرسپولیس - الوصل بود که تنها یک اخطار داشت. پر اخطار ترین بازی هم دیدار بین ذوب آهن و الجزیره بود که در این دیدار داور 6 بار کارت زرد از جیب خارج کرد که سهم هر یک از دو تیم 3 اخطار بود. در این هفته هیچ کارت قرمزی از جیب داوران خارج نشد. 

خوش اخلاق ترین تیم ایرانی در هفته سوم و در تقابل با تیم های اماراتی ذوب آهن بود بدون کارت زرد و خشن ترین تیم ایرانی هم در این هفته تراکتورسازی بود با 3 کارت زرد.

برنامه دیدارهای هفته چهارم تیم های ایرانی به شرح زیر است:

* الوحده - ذوب آهن؛ دوشنبه 21 اسفند ساعت 18:30
* استقلال - العین؛ دوشنبه 21 اسفند ساعت 19
* تراکتوسازی -  الجزیره؛ سه شنبه 22 اسفند ساعت 16
* الوصل - پرسپولیس؛ سه شنبه 22 اسفند ساعت 18:45

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر