ماهان شبکه ایرانیان

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت اعلام کرد

ابلاغ بخشنامه جدید وزارت بهداشت برای نوبت‌دهی در نظام درمانگاهی؛ بزودی

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: بخشنامه‌ای مبنی بر استفاده از شیوه‌های الکترونیک برای نوبت‌دهی در نظام درمانگاهی جهت دسترسی راحت و سریع مردم به خدمات درمانی مورد نیاز ابلاغ خواهد شد

ابلاغ بخشنامه جدید وزارت بهداشت برای نوبت‌دهی در نظام درمانگاهی؛ بزودی

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: بخشنامه‌ای مبنی بر استفاده از شیوه‌های الکترونیک برای نوبت‌دهی در نظام درمانگاهی جهت دسترسی راحت و سریع مردم به خدمات درمانی مورد نیاز ابلاغ خواهد شد.

به گزارش به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا عسگری در اجلاس معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه نظارت تاکید اول بر انجام بازدیدهای میدانی است، گفت: با توجه به نزدیکی به ایام تعطیلات نوروز لازم است نیروهای انسانی به شکل میدانی در موسسات حضور داشته باشند.

وی افزود: برنامه طبقه بندی دانشگاه ها براساس میزان پایش و نظارت در دستور کار است، براساس این برنامه و تعداد بازدیدها و پایش‌های صورت گرفته دانشگاه‌ها رتبه بندی می‌شوند، طبیعتا در این برنامه سعی می‌شود میزان عملکردهای صحیح با دقت مورد توجه قرار گیرد.

عسگری با بیان اینکه در بازدیدها نه تنها شاخص‌ها و سنجه‌های اعتباربخشی مدنظر قرار می‌گیرد، بلکه شاخص‌های مدیریتی و مالی نیز بررسی خواهد شد، گفت: موضوع دیگر تدوین و ابلاغ شیوه نامه نظارتی در خصوص وقایع ناخواسته است، وقایع ناخواسته تهدید کننده حیات، مطابق با کمیته جهانی ثبت خطای درمانی در 28 مورد تببین شده‌اند؛ این وقایع نیازمند واکنش سریع و نقش بارز اجرایی معاونت درمان دانشگاه‌ها و تحلیل ریشه‌ای وقایع است که چند اصل باید در آن در نظر گرفته شود، از جمله گزارش‌دهی سریع و به موقع، واگذاری مسئولیت گزارش‌دهی به مسئول فنی و انجام RCA و تحقیق در زمینه علت رخداد حادثه به منظور جلوگیری از وقوع مجدد.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سامانه 190 به صورت فعال و شبانه‌روزی شنونده صدای مردم و پیگیر خواست آنها است، خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی صدور پروانه‌ها نیز به لحاظ پیچیدگی فرآیندها، دارای دقت بسیار بالایی است که توانسته دقت کارشناسی را به شدت افزایش دهد. این دو سامانه با هدف تکریم ارباب رجوع و شفافیت اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بنابر اعلام وبدا، وی درخصوص بخشنامه عدم استفاده از تلفن همراه در زمان ارائه خدمات درمانی گفت: این بخشنامه با هدف رویکرد اصلاحی تدوین شده تا موجب ارائه خدمات دقیق و با کیفیت بالا شود.

عسگری تصریح کرد: بخشنامه دیگری نیز مبنی بر استفاده از شیوه‌های الکترونیک برای نوبت‌دهی در نظام درمانگاهی جهت دسترسی راحت و سریع مردم به خدمات درمانی مورد نیاز ابلاغ خواهد شد.




قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان