باکس آفیس آخر هفته: Wrinkle in Time اکران کم‌رونقی را پشت سر می‌گذارد؛ Black Panther همچنان در صدر است

«چین‌خوردگی در زمان» A Wrinkle in Time به کارگردانی ایوا دوورنی Ava DuVernay پس از اکرانی با فروش نه‌چندان زیاد 33.3 میلیون دلار از 3980 سالن سینما در آمریکای شمالی در آخر هفته، نتوانست از پس «پلنگ سیاه» Black Panther بربیاید.
هر دو فیلم «چین‌خوردگی در زمان» A Wrinkle in Time و «پلنگ سیاه» Black Panther — که اولی بر اساس کتاب دوست‌داشتنی مادلین لنگل Madeleine L’Engle است و مخاطب هدف آن دختران جوان هستند — برای همه‌شمول بودن و نشان دادن نژاد‌های مختلف، در جلوی دوربین و پشت‌صحنه، زبانزد هستند.
برای دیزنی Disney این آخر هفته، شمشیر دو لبه بود، چراکه هر دوی این فیلم‌ها از این کمپانی بودند. «چین‌خوردگی در زمان» A Wrinkle in Time که با بودجه‌ی 103 میلیون دلار پیش از تبلیغات، ساخته‌شده است، پس از «آلیس آن‌سوی آینه» Alice Through the Looking Glass در سال 2016، اولین فیلم بزرگ این کمپانی در داخل آمریکا برای دختران جوان است.

 این فیلم اقتباسی دوورنی DuVernay به خاطر بازخورد‌های نه‌چندان خوب و امتیاز B در سینمااسکور با بدشانسی و ناکامی مواجه شد.
در مقابل، «پلنگ سیاه» Black Panther به عملکرد استثنایی خود ادامه داد و با فروش 41.1 میلیون دلار از 3942 سالن سینما یکی از بهترین آخر هفته‌های چهارم را رقم زد. این فیلم جمع فروش خود در داخل آمریکا را به 562 میلیون دلار رساند و در حال حاضر پس از «انتقام‌جویان» The Avengers مارول Marvel دومین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ است. فیلم ابرقهرمانی رایان کولگر Ryan Coogler همچنین پس از اکران در آخرین مارکت خارجی خود — چین که در آن اکران استثنایی با فروش 66.5 میلیون دلار داشت — که یکی از پنج اکران برتر تاریخ برای یک فیلم ابرقهرمانی بود، در باکس آفیس جهانی از مرز 1 میلیارد دلار عبور کرد.
دیو هولیس Dave Hollis از دیزنی Disney با تأکید بر کم‌اهمیت بودن عملکرد نسبتاً پایین «چین‌خوردگی در زمان» A Wrinkle in Time گفت: “با هر دو فیلم شما می‌توانید ببینید که زنان توانمند و صدای انسان‌هایی از تمام نژاد‌ها اهمیت دارد، در مورد «چین‌خوردگی در زمان» A Wrinkle in Time مردم داستان‌هایی درباره‌ی خوش‌بینی و امید را می‌خواهند.”

دوورنی DuVernay اولین زن سیاه‌پوست است که یک فیلم 100 میلیون دلاری می‌سازد. در این فیلم، استورم رید Storm Reid در نقش قهرمان زن که در قلب داستان است بازی می‌کند، مگ موری Meg Murry 13 ساله که باید پدرش را پیدا کند و علاوه بر آن دنیا را هم نجات دهد. گروه بازیگران پرستاره‌ی این فیلم شامل اپرا وینفری Oprah Winfrey، لوی میلر Levi Miller، ریس ویترسپون Reese Witherspoon، میندی کیلینگ Mindy Kaling، گوگو امبتا-را Gugu Mbatha-Raw و کریس پاین Chris Pine هستند.
بر اساس کام‌اسکور و اسکرین انجین، تماشاگران «چین‌خوردگی در زمان» A Wrinkle in Time هفده درصد آفریقایی-آمریکایی‌تبار بودند، درحالی‌که 37 درصد مخاطبان «پلنگ سیاه» Black Panther در هفته‌ی اول اکران را آفریقایی-آمریکایی‌تبارها تشکیل می‌دادند. سفیدپوست‌ها بزرگ‌ترین گروه مخاطبان «چین‌خوردگی در زمان» را تشکیل دادند (56 درصد) و پس از آن‌ها اسپانیایی تبارها (20 درصد)، آسیایی‌تبارها (5 درصد) و بومی‌های آمریکایی و دیگران (3 درصد) بودند.حدود 60 درصد خریداران بلیت خانم بودند درحالی‌که 57 درصد تمام تماشاگران زیر 25 سال سن داشتند.
«چین‌خوردگی در زمان» در خارج از آمریکا، در شش مارکت عمده به نمایش درآمد و با فروش 6.3 میلیون دلار به جمع فروش جهانی 39.6 میلیون دلار در اکران خود رسید.
یک فیلم زن محور دیگر هم شانس خود را در خارج از آمریکا امتحان کرد: بازآفرینی «توم ریدر» Tomb Raider از کمپانی‌های برادران وارنر Warner Bros؛ و ام‌جی‌ام MGM، با بازی آلیشیا ویکاندر Alicia Vikander. این فیلم در تمام آسیا — به‌جز چین و ویتنام — یک هفته پیش از اکران داخل آمریکا، اکران شده و 14.1 میلیون دلار فروش داشته است، ازجمله 2.9 میلیون دلار در کره‌ی جنوبی.
در آمریکای شمالی سه فیلم دیگر هم در این آخر هفته در مقابل «چین‌خوردگی در زمان» اکران شدند.The Strangers: Prey at Night از آویرون Aviron که قسمت دوم مجموعه فیلم The Strangers است، بهترین فروش را در میان آن‌ها داشت و با فروش 10.5 میلیون دلاری از 2464 سالن سینما در جایگاه سوم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت.
The Hurricane Heist به کارگردانی راب کوهن Rob Cohen، با فروش تخمینی 3.2 میلیون دلار از 2402 منطقه اکران شد و جایگاه نهم جدول باکس آفیس را به دست آورد. اینترتینمنت استودیوز Entertainment Studios بیرون آلن Byron Allen پخش فیلم را بر عهده دارد.
«گرینگو» Gringo از اس‌تی‌اکس فیلمز STXfilms و آمازون Amazon، یک کمدی تاریک با بازی دیوید ایولوو David Oyelowo، شارلیز ترون Charlize Theron و جوئل اجرتون Joel Edgerton، با 2.6 میلیون دلار فروش اکران شد و به لیست 10 فیلم برتر باکس آفیس راه نیافت. آمازون Amazon تمام هزینه‌های فیلم و تبلیغات آن را پوشش داد.«شکل آب» The Shape of Water گیرمو دل تورو Guillermo del Toro پس از دریافت جایزه‌‌ی اسکار در هفته‌ی گذشته برای بهترین فیلم و بهترین کارگردان، با رشد دلپذیری در فروش مواجه شد. این فیلم 2.4 میلیون دلار از 1552 سالن سینما فروخت — رشد 63 درصدی — و جمع فروش داخل آمریکا را به 61 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 148 میلیون دلار رساند.
در باکس آفیس اختصاصی، فوکس فیچرز Focus Features فیلم «تروبردز» Thoroughbreds را در 549 سالن سینما اکران کرد. این درام که در آن آنتون یلچین Anton Yelchin آخرین بازی خود را به نمایش گذاشته است، 1.2 میلیون دلار فروش داشت. اولیویا کوک Olivia Cooke و آنیا تیلور-جوی Anya Taylor-Joy هم در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.آی‌اف‌سی IFC هم «مرگ استالین» The Death of Stalin را در چهار سالن سینما اکران کرد. این کمدی که در روسیه نمایش آن ممنوع شده است، میانگین فروش بسیار قوی به مقدار 45،327 دلار برای هر سالن سینما را رقم زد که در میان فیلم‌های امسال، پس از «پلنگ سیاه»، بهترین است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر