ماهان شبکه ایرانیان

ارجاع ۵ تروریست داعشی برای محاکمه در اردن

دادگاه امنیت دولت اردن امروز پرونده ۵ نفر را به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش و برنامه‌ریزی برای حمله به یک پایگاه نظامی در مرز سوریه، برای محاکمه در دادگاه ارجاع داد.

خبرگزاری فارس: قاضی «زیاد العدوان» رئیس مدعی‌العموم دادگاه امنیت دولت اردن امروز سه‌شنبه گفت که پرونده 5 متهم از اتباع کشورهای عربی را به دادگاه جهت محاکمه آنها در رابطه با قضیه انفجارهای تروریستی الرکبان ارجاع دادیم.

وی اشاره کرد که دادگاه طی چند روز آینده به این قضیه رسیدگی خواهد کرد.

این متهمان با اتهاماتی از قبیل انجام عملیات‌های تروریستی با استفاده از مواد منفجره مواجه هستند.

خبرگزاری اردن (پترا) با اعلام این خبر به نقل از العدوان افزود که دستگاه امنیتی وابسته به نیروهای مسلح موفق شد این افراد را در مرز اردن و سوریه دستگیر نماید و پس از بررسی‌ها و تحقیقات لازم، مشخص شد که آنها وابسته به گروه تروریستی داعش هستند و در انفجار مذکور دست داشتند.

وی اظهار داشت که این متهمان منطقه مرزی را زیرنظر داشته و زمان اجرای عملیات تروریستی و جاده‌‌ای که خودروی بمب‌گذاری می‌بایست آن را طی می‌کرد، تعیین کرده‌اند.

در ژوئن گذشته در جریان حمله یک خودروی بمب‌گذاری شده به یک پایگاه نظامی اردن در منطقه الرکبان واقع در مرز اردن و سوریه، منطقه‌ای که در آن به حدود 60 هزار پناهجوی سوری خدمات ارائه می‌شود، 7 نظامی کشته و 13 نفر زخمی شدند.

ارتش اردن بلافاصله پس از انجام این عملیات اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در آن دست داشته است.

اردن چند روز پیش 10 تروریست را که در اجرای عملیات‌های تروریستی در این کشور دست داشتند، اعدام کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان