۱۰ نکته مهم برای حرفه‌ای‌ها در Fortnite: Battle Royal!

تب و تاب عناوین Battle Royal طی چند ماه گذشته فوق العاده افزایش داشته است و عناوینی که دارای این ماد برای بخش مولتی‌پلیر خود هستند با استقبال حیرت انگیز کاربران روبه‌رو شده‌اند که از این بین می‌توان به رکورد شکنی‌های Players Unknown: Battle Ground یا محبوبیت بالای Fortnite: Battle Royal اشاره کرد که روزانه توسط میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان بازی ...

10 نکته مهم برای حرفه‌ای‌ها در Fortnite: Battle Royal!

تب و تاب عناوین Battle Royal طی چند ماه گذشته فوق العاده افزایش داشته است و عناوینی که دارای این ماد برای بخش مولتی‌پلیر خود هستند با استقبال حیرت انگیز کاربران روبه‌رو شده‌اند که از این بین می‌توان به رکورد شکنی‌های Players Unknown: Battle Ground یا محبوبیت بالای Fortnite: Battle Royal اشاره کرد که روزانه توسط میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان بازی می‌شوند و در کنار آنان نیز بازی‌های دیگری مانند H1Z1 و… وجود دارند که سهم کمتری را به خود اختصاص داده‌اند.

Fortnite: Battle Royal  یک بازی رایگان است که البته در ایران نسخه کامیپوتر آن بصورت مستقم در دسترس نیست اما می‌توان با اعمال برخی تغییرات به آن دسترسی پیدا کرد، اما نسخه‌های کنسولی آن به سادگی قابل استفاده هستند و کاربرانی که دارای کنسول‌های PS4 یا XOne هستند می‌توانند Fortnite: Battle Royal را بصورت رایگان دانلود کرده و آن را تجربه کنند. حالت بازی Battle Royal از یک رمان ژاپنی ایده گرفته است و بدین گونه است که 100 نفر از یک هواپیما یا طبق Fortnite: Battle Royal یک اتوبوس پرنده! برروی یک جزیره می‌پرند و شروع به جمع آوری اسلحه و تجهیزات می‌کنند تا یکدیگر را کشته و درنهایت آخرین بازمانده از میان 100 نفر به عنوان پیروز میدان شناخته می‌شود! برخلاف دیگر بازی‌ها که تلاش می‌کنند تجربه‌ای نزدیک به واقعیت را برای مخاطبین خود ایجاد کنند، Fortnite: Battle Royal در یک محیط فانتزی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های تخیلی بازیکنان را وارد میدان نبرد می‌کند که خلاقیتی جالب است و توانسته کاربرانی را که از محیط جدی و خصوصیات واقعیت‌گرای عناوینی مانند Players Unknown: Battle Ground رضایت ندارند را به خود جلب کرده و با ارائه مداوم بروز رسانی‌ها و دوره‌ها و مسابقات زمانی مناسب روند رو به رشد چشمیگیری داشته باشد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت بالای Fortnite: Battle Royal همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد رایگان بودن آن است، بدین وسیله کاربران می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ای با دریافت نسخه معمولی بازی بصورت رایگان و نصب آن (نسخه‌های دیگری از بازی با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسند که خصوصیات متنوعی دارند اما تاثیری بر روند بازی نخواهند گذاشت و بیشتر آیتم‌های ظاهری را شامل می‌شوند) وارد یکی از مهیج‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های حال حاضر جهان شوند که قابل تحسین است.

در قسمت قبلی، به معرفی ” 12 نکته ابتدایی برای حرفه‌ای‌تر شدن در Fortnite: Battle Royal ” پرداختیم و هم‌اکنون به سراغ برخی نکات مهم‌ برای افرادی می‌رویم که تجربه بالاتر در بازی کسب کرده‌اند و توجه به چنین نکات دقیق و مهمی می‌تواند تاثیر بزرگی درنتایج مسابقات آنان داشته باشد. اگر از جمله کاربرانی هستید که Fortnite: Battle Royal را تازه شروع کرده‌اید، شما را به خواندن مقاله قبلی و اگر از جمله کاربرانی هستید که در مسیر حرفه‌ای شدن قدم گذاشته‌اید، به شما توصیه می‌کنیم تا پایان همراه ما باشید.

حتما از هدفون استفاده کنید!

توضیح این مسئله بسیار سخت است، اما به ساده‌ترین شکل ممکن می‌توانیم اعلام کنیم که یکی از مهم‌ترین عوامل در رسیدن به پیروزی در Fortnite: Battle Royal استفاده از هدفون و داشتن صدایی قوی و دقیق است. با گوش دادن به صدا حضور دیگر کاربران در ساختمان‌ها را متوجه شوید، از خیز آنان برای زدن شما مطلع شوید، محل تقریبی درگیری‌ها را از فاصله‌  دور تشخیص دهید، محل دقیق شلیک کننده به سویتان را پیدا کنید و…! اگر از اسپیکرهای تلویزین یا مانیتور برای گوش دادن به صداها در بازی‌ها استفاده می‌کنید به یاد داشته باشید که دیگر کاربران در صورت استفاده از هدفون نسبت به شما یک قدم جلوتر هستند و می‌توانند موفق‌تر عمل کنند.

سرعت عمل در ابتدای بازی امری کلیدی است!

هنگامی که به شناخت بهتری نسبت به نقشه و محیط‌های بازی دست پیدا می‌کنید، کم‌کم به سراغ مکان‌هایی کشیده می‌شوید که دارای لوت بهتری هستند اما شلوغ‌ترند و احتمال کشته شدنتان در آن‌ها بسیار بیشتر است. شروع هر بازی با پرش از اتوبوس حامل کاربران شروع می‌شود و این شمایید که بسته به جهت حرکت اتوبوس می‌توانید مکان مورد نظر برای فرود آمدنتان را انتخاب کنید. اگر از قدرت خود برای از پا درآوردن دشمنان اطمینان دارید مکان‌های شلوغ را انتخاب کنید و در غیر این صورت به سراغ محلی بروید که خلوت‌تر است و راحت‌تر می‌توانید بازی خود را در آن شروع کنید. توصیه ما به شما این است که به هیچ وجه در ابتدای بازی به سرغ کوه‌ها یا زمین‌ها مرتفع‌تر نروید چرا که این مکان‌ها موجب می‌شوند تا چتر نجات شما زودتر از موعد باز شود و فرصت لازم برای رسیدن به نقاط دورتر را از شما صلب می‌کند. مهم‌ترین نکته در این قسمت این است که با بیشترین سرعت ممکن رو به زمین حرکت کنید تا پیش از رسیدن دیگر کاربران بتوانید تجهیزات مناسبی را دراختیار بگیرید و سپس از آن برعلیه دیگران استفاده کنید. به کاربرانی که تازه بازی را شروع کرده‌اند توصیه کردیم تا پس از ورود به ساختمان‌های بازی درب‌های آن را پشت سر خود ببندند تا دیگران متوجه حضور آنان در ساختمان نشوند، اما پس از کسب تجربه لازم در بازی دیگر این شما نیستید که از دست کاربران فرار می‌کنید یا تلاش می‌کنید تا خود را از چشم آنان دور نگه دارید، بلکه مستقیما به سمت آنان می‌روید و به آنان خوش آمد میگویید!

هرچیزی را برندارید!

یکی از بهترین عادت‌های بازی که موجب می‌شوند سرعت پیشرفت شما در مسیر حرفه‌ای‌تر شدن ساده‌تر شود این است که تجهیزات مورد نظر خود را بشناسید و مستقیما به سراغ آنان بروید و از برداشتن وسایل اضافی پرهیز کنید. طی بازی در بهترین حالت شما تنها از دو اسلحه مختلف استفاده خواهید کرد مگر اینکه سلاح‌های خاصی مانند اسنایپر، Mini Gun یا Rocket Launcher را به همراه داشته باشید. به همراه داشتن سلاح‌های بی‌اهمیتی مانند پیستول‌ها یا رولور‌ها تنها موجب می‌شوند که فضای حمل تجهیزات شما پر تر شده و از طرفی دسترسی شما به آیتم‌های ضروری‌تر سخت‌تر شود. صبر کردن برای مرتب‌ کردن Inventory در بسیاری از مواقع می‌تواند شما را در موقعیتی خطرناک قرار دهد و مقداری از وقت شما را هدر دهد، پس ضروریست که تنها آیتم‌هایی را بردارید که مد نظرتان هستند. همچنین یک نکته مهم در این قسمت این است که اگر اسلحه‌ای به همراه دارید، گلوله‌های آن بصورت اتوماتیک از روی زمین جمع آوری می‌شوند و برای برداشتن آنان نیازی نیست تا برروی آنان کلیک کنید. در این شرایط و به منظور برداشتن گلوله برای سلاح‌هایتان تنها کافیست برروی لوت‌ها بدوید تا بصورت اتوماتیک مطابق با اسلحه‌هایتان گلوله‌ها از روی زمین برداشته شوند.

به همراه داشتن دو اسلحه یکسان، ایده‌ای کارآمد!

هنگامی که نمی‌دانید یا هنوز تصمیم نگرفته‌اید تا چه اسلحه‌ای را از روی زمین بردارید، به خاطر داشته باشید که به همراه داشتن دو اسلحه یکسان در برخی مواقع می‌تواند بسیار کارآمد باشد! برای مثال به همراه داشتن دو Pump Shotgun یا اسنایپر در دو خانه در کنار هم موجب می‌شود تا بدون نیاز به صبر کردن برای ریلود یا تعویض خشاب اسلحه به سرعت به سراغ اسلحه دوم رفته و در ادامه از آن استفاده کنید. این مسئله می‌تواند سرعت عمل شما را در درگیری‌های راه دور یا نزدیک بشدت افزایش دهد.

درختان را برای چوب بیشتر قطع کنید!

اینکه از کجا مصالح مورد نیاز خود را تامین می‌کنید اهمیت زیادی دارد مخصوصا اوایل بازی و زمانیکه نیاز است تا با بالاترین سرعت ممکن مقداری زیادی مصالح از جمله چوب را جمع آوری کنید. این مصالح تاثیر بسزایی در محافظت از شما و همچنین در حین درگیری با کاربران ایفا می‌کنند و استفاده صحیح از آنان است که می‌تواند در بسیاری از مواقع نتیجه یک نبرد را تغییر دهد. شما می‌توانید برای بدست آوردن چوب ساختمان‌ها را ویران کنید یا به سراغ جعبه‌های چوبی بروید، اما به خاطر داشته باشید که ساختمان‌ها و جعبه‌ها به اندازه خورد کردن درختان به شما مصالح نمی‌دهند. اگر به سراغ یک درخت مناسب بروید تنها با خورد کردن آن می‌توانید بیشتر از 40 عدد چوب جمع آوری کنید که به سرعت Inventory شما را پر می‌کند. معمولا درختان صنوبر که با رنگ سبز خاصی در محیط بازی شناخته می‌شوند بهترین درخت‌ برای خورد کردن محسوب می‌شود. این مسئله در خصوص دیگر مصالح بازی نیز صدق می‌کند، دیوارهای آجری آجر بیشتری به شما می‌دهند و خورد کردن تپه‌ای از سنگ‌ها سنگ بیشتری به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید با خورد کردن ماشین‌ها مقدار قابل توجهی آهن جمع آوری کنید، اما به خاطر داشته باشید که ضربه زدن به ماشین‌ها دزدگیر آنان را فعال می‌کند و صدای آن ممکن است محل شما را به دیگر کاربران نشان دهد.

چوب از آهن بهتر است!

استفاده صحیح از مصالح در Fortnite: Battle Royal اهمیت بالایی دارد چرا که هریک از مصالح موجود خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود را دارند. برای مثال چوب ضعیف‌ترین مصالح موجود در بازی است و قوی‌تر از آن آجر است و درنهایت آهن محکم‌ترین و بهترین نوع مصالح در بازی شناخته می‌شود. در عمل این مسئله بدین معناست که سازه‌ای چوبی نیاز به فشار یا دمیج بیشتری دارد تا از بین برود درمقایسه با سازه‌ای که از جنس آهن ساخته شده است. اما استفاده از مصالح مختلف علاوه بر تاثیر مثبت در مقاومت آن نکته منفی دیگری نیز به همراه دارد و آن مقدار زمانیست که صرف ساخته شدن سازه مورد نظر شما می‌شود. سازه‌های چوبی کمترین زمان ممکن را برای ساخته شدن می‌برند و سازه‌ای آهنی بیشترین زمان را، در این بین نیز سازه‌های آجری وحود دارند. اگر سرعت عمل در ساخت را مد نظر قرار دهیم، چوب در میان تمام مصالح موجود در بازی حرف اول را میزند چرا که در هنگام درگیری با دیگر بازیکنان بهتر از نوع مصالح دیگر می‌تواند به شما کمک کند. اما چه دلیلی باعث می‌شود تا سازه چوبی را در این شرایط بهتر از سازه‌ای آهنی معرفی کنیم؟ دلیل ما این است که سازه‌ تازه تاسیس شده چوبی یا به عبارتی در حین تاسیس شدن چوبی، با مقدار جان بیشتری شروع به ساخت می‌کند (100 واحد جان) و سازه‌های آهنی یا آجری با مقداری کمتر شروع به ساخته شدن می‌کنند (70 واحد جان). به همین دلیل سازه‌های چوبی با سرعت ساخت بالا و همچنین میزان مقاومت بیشتر اولیه می‌توانند تاثیر بهتری در مبارزات داشته باشند و اگر هدف ساخت ساختمان یا برجکی دفاعی در موقعیتی آرام و بی‌خطر باشد، قطعا این آجر و آهن هستند که انتخاب‌های بهتری محسوب می‌شوند.

زمین‌های مرتفع را در اختیار بگیرید!

زمین‌های مرتفع در Fortnite: Battle Royal می‌توانند تضمینی برای پیروزی شما در نبردها باشند. درصورت مشاهده منطقه‌ای داخل دایره و رینگ بعدی یا منطقه‌ای مشرف به آن که دارای ارتفاع بیشتری است سریعا برروی آن بروید و شروع به ساختن برجکی با ارتفاع مناسب کنید. در درگیری‌ها شلیک از زاویه بالا می‌تواند احتمال هدشات شدن را بسیار بیشتر کند و بدین وسیله مقدار دمیجی که به دشمنتان وارد می‌شود سنگین‌تر خواهد بود. بهترین سازه در این شرایط شامل چهار دیوار در اطراف شما و سپس یک رمپ در داخل این چهار دیواری می‌شود که به شما اجازه می‌دهد خیلی ساده محیط اطراف را مشاهده کنید و درصورت حمله دیگر بازیکنان به سازه شما سریعا آن را ترک کنید. توجه داشته باشید که ساخت سازه‌های بسیار بلند و بدون اطمینان برای شما این خطر را ایجاد می‌کند که دیگر کاربران با شلیک به آن و تخریب آن شما را به سمت پایین پرت کنند. درحین ساخت سازه‌های بلند در میانه راه طبقاتی را بسازید تا در صورت سقوط از آسیب دیدن شما جلوگیری کنند.

حواستان به Supply Dropsها باشد

هر از گاهی اتوبوس پرنده‌ای که کاربران را به داخل جزیره می‌آورد برمیگردد و این بار با خودش یک Supply Crate یا محموله تجهیزات می‌آورد و در نقطه نامشخصی از جزیره پرتاب می‌کند. شما می‌توانید از هر فاصله‌ای افتادن و فرود آمدن این محموله را در آسمان مشاهده کنید و محل تقریبی قرار گرفتن آن را تخمین بزنید. این محموله برخی از بهترین و نایاب‌ترین سلاح‌ها یا تجهیزات بازی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توان از میان آن‌ها به Minigun، Rocket Launcher و… اشاره کرد که می‌توانند تاثیر بسزایی در روند پیشروی بازیکنان داشته باشند. یکی از مشکلات این محموله‌ها این است که سقوط آن‌ها به معنی جلب توجه بسیاری از کاربران و جمع شدن آنان در منطقه سقوط محموله است. از این رو بهتر است توجه کنید که اگر آمادگی مواجهه و درگیری با برخی از بازیکنان را دارید به سمت آن روید و درغیر آن صورت آن را رها کنید و به ادامه بازی خود بپردازید.

از طوفان به نفع خودتان استفاده کنید!

همانطور که می‌دانید، طوفان در Fortnite: Battle Royal بصورت یک دایره به سمت نقطه‌ای مشخص حرکت می‌کند تا تمام بازیکنان را در آن نقطه جمع آوری کند و نتیجه نهایی بازی مشخص شود. این نقطه دائما در حال کوچک‌تر شدن است و بسته به محل فرود شما می‌تواند برایتان دردسرساز شود. از این رو در بسیاری از مواقع می‌توان از دایره به عنوان مزیتی جهت برخورد یا مبارزه با دشمنانتان استفاده کنید و با کمی کردن در نقطه‌ای مناسب داخل دایره، کاربرانی را که به سمت دایره می‌آیند را هدف قرار دهید. دربرخی موارد بازیکنان در حین شروع طوفان در خارج از دایره می‌مانند و به همین خاطر صدمات زیادی را باید تحمل کنند، این مسئله موقعیت بسیار مناسبی را برای شما بوجود می‌آورد تا تنها با چند شلیک و به سادگی بتوانید آنان را از پای دربیاورید. در دایره‌های پایانی که مساحت دایره بسیار کمتر است درصورت کمین کردن در یک نقطه مناسب می‌توانید هشیارانه پیروزی را بدست بیاورید چرا که طوفان تمامی کاربران را وادار می‌کند تا از مکان‌هایی که در آن کمین کرده‌اند خارج شوند و به سراغ دایره بیایند.

ماموریت‌های روزانه را تمام کنید تا V-Bucks بدست آورید

نام ارز مورد استفاده در بازی V-Bucks است که می‌توانید بوسیله آن برای کارکتر خود پوشش یا برخی تجهیزات و پوسته‌های ظاهری خاص و متفاوت را خریداری کنید. بهترین راه برای جمع آوری مقدار زیادی V-Bucks این است که آن را با پول واقعی خریداری کنید، اما اگر علاقه‌ای به پرداخت هزینه بیشتر ندارید بهتر است که تمرکز خود را برروی بازی و ماموریت‌های روزانه آن بگذارید تا مبلغ قابل توجهی را جمع آوری کنید. با بازی کردن Fortnite: Battle Royal براساس عملکردتان مقداری Experience Point یا امتیازتجربه بدست می‌آورید و زمانیکه این مقدار به حد مشخصی رسید، لول شما بالاتر می‌رود و یک Battle Star کسب می‌کنید. با جمع آوری ده Battle Star وارد Tier یا رده‌بندی جدیدی می‌شوید و آیتم‌های بهتری را می‌توانید خریداری کنید. شما می‌توانید سرعت رسیدن به Tierهای بالاتر را با انجام ماموریت‌های روزانه بیشتر کنید. این ماموریت‌ها شامل برخی فعالیت‌های ساده یا سخت می‌شوند که به ازای انجام هریک از آنان امتیازات قابل توجی را کسب می‌کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر