ماهان شبکه ایرانیان

آمبولانس‌های اورژانس بدون تیم پزشکی

مرگ راننده تاکسی در فرودگاه به علت سهل انگاری اورژانس

مدیرعامل اتحادیه تاکسی‌های شهری کشور گفت:«وجود ۳ دستگاه آمبولانس به معنای این است که باید ٣ تیم پزشکی در محل باشد و گفته‌های اورژانس مبنی بر دارا نبودن تجهیزات تیم پزشکی موضوعی است که در هاله‌ای از ابهام قرار دارد

مرگ راننده تاکسی در فرودگاه به علت سهل انگاری اورژانس

مدیرعامل اتحادیه تاکسی‌های شهری کشور گفت:«وجود 3 دستگاه آمبولانس به معنای این است که باید ٣ تیم پزشکی در محل باشد و گفته‌های اورژانس مبنی بر دارا نبودن تجهیزات تیم پزشکی موضوعی است که در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اورژانس فرودگاه ابتدا به اورژانس حسن‌آباد اعلام می‌کند تا برای امدادرسانی به محل اعزام شود، اما اورژانس حسن‌آباد خبر می‌دهد که باطری احیا برای استفاده پزشکی فرد مجروح، شارژ ندارد و این اتفاقات باعث مرگ تاکسیران می‌شود.»

به گزارش ، روزنامه اعتماد نوشت: یک آمبولانس اورژانس در میانه تصویر متوقف شده و تعدادی راننده جوان و میانسال دور آن ایستاده‌اند و با چهره‌های ناراحت به یکی از همکاران‌شان نگاه می‌کنند. او با صدای بلند گریه می‌کند و میان حرف‌هایش گاهی فریاد می‌زند: «اورژانس به ما گفت اونجا حوزه رباط کریمه، به ما هیچ ربطی نداره که از تهران آمبولانس اورژانس بفرستیم. گفتم من چه جوری باید از اینجا با اورژانس تماس بگیرم تا بیاد؟ بچه‌ها گفتن تو رو خدا یه کاری کنین؛ رضا داره می‌میره. سینه‌اش خس‌خس می‌کنه؛ گوش کنید، گوشاتونو وا کنید، دارم داد می‌زنم؛ هموتون بفهمید، اورژانس فرودگاه گفت سه تا آمبولانس دارم اما راننده ندارم، بندازینش تو ماشین بیارینش. گفتم نباید تکونش بدیم. اگه تکونش بدیم یه طوریش بشه باید چیکار کنیم؟» این ویدیوی کوتاه در ساعت ١٣:٢١ دقیقه ظهر یکشنبه در کانال خبرگزاری تسنیم منتشر شد. ویدیو در ٢٣:٥٥ دقیقه شنبه‌شب در جایگاه تاکسیرانی فرودگاه امام خمینی با دوربین موبایل یکی از راننده‌ها گرفته شده است. همان شب یک راننده تاکسی خطی ایست قلبی می‌کند و بعد از ٤٥ دقیقه جان می‌سپارد. در حالی که همکارانش سعی می‌کنند تا با اورژانس تهران تماس بگیرند و او را نجات دهند اما اورژانس دیر از راه می‌رسد و راننده جان می‌سپارد.


حسن عباسی، سخنگوی اورژانس تهران در گفت‌وگو با «اعتماد» توضیح کوتاهی درباره این حادثه می‌دهد و می‌گوید: «آمبولانس اورژانس از ایستگاه حسن‌آباد به سمت فرودگاه امام خمینی حرکت کرد و وقتی رسید مدت ٤٥ دقیقه سعی کرد تا بیمار را احیا کند اما او جان باخت.»

آمبولانس‌های اورژانس بدون تیم پزشکی
همچنین مسعود طبیبی، مدیرعامل اتحادیه تاکسی‌های شهری کشور نیز درباره این حادثه به باشگاه خبرنگاران گفت: «ساعت ٢٣:٥٥ شنبه‌شب راننده تاکسی فرودگاه امام خمینی دچار عارضه قلبی شد. از ساعتی که این اتفاق برای رضا رضایی ٤٢ ساله؛ تاکسیران مستقر در فرودگاه امام خمینی(ره) رخ داد، هیچ کس به اورژانس اطلاعی نداد. در ساعت ٠٠:٢٠ بامداد با اورژانس فرودگاه تماس گرفته شد و با اینکه ٣ دستگاه آمبولانس در محل فرودگاه بوده، اما اعلام کردند که تنها یک تیم پزشکی داریم که برای احیای یک خانم به محل حادثه اعزام شده‌اند.»


مسعود طبیبی افزود: «وجود 3 دستگاه آمبولانس به معنای این است که باید ٣ تیم پزشکی در محل باشد و گفته‌های اورژانس مبنی بر دارا نبودن تجهیزات تیم پزشکی موضوعی است که در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اورژانس فرودگاه ابتدا به اورژانس حسن‌آباد اعلام می‌کند تا برای امدادرسانی به محل اعزام شود، اما اورژانس حسن‌آباد خبر می‌دهد که باطری احیا برای استفاده پزشکی فرد مجروح، شارژ ندارد و این اتفاقات باعث مرگ تاکسیران می‌شود.»

راننده بعد از ٤٥ دقیقه احیا فوت کرد
مدیرعامل اتحادیه تاکسی‌های شهری کشور در پایان گفت: «البته بعد از این همه پاسکاری‌های تلفنی، اورژانس شهریار به محل فرودگاه امام خمینی(ره) رسید و عملیات ٤٠ دقیقه احیا مانع از فوت این تاکسیران نشد.» این تاخیر ٥٠ دقیقه‌ای اعتراض شدید همکاران راننده فوت شده را در پی داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان