گزارش تصویری: روز جهانی زن در کشورهای مختلف

از نپال تا اسپانیا و پاکستان و بسیاری دیگر از کشورهای گوشه و کنار دنیا، راهپیمایی‌های گسترده‌ای برای نمایش برابری حقوق زنان در ۸ مارس مصادف با روز جهانی زن برگزار شد.

گزارش تصویری: روز جهانی زن در کشورهای مختلف

از نپال تا اسپانیا و پاکستان و بسیاری دیگر از کشورهای گوشه و کنار دنیا، راهپیمایی‌های گسترده‌ای برای نمایش برابری حقوق زنان در 8 مارس مصادف با روز جهانی زن برگزار شد.

روز بین‌المللی زنان در تاریخی نه چندان دور به روز جهانی “زنانِ کارگر” معروف بود. این روز بزرگداشت مقام زن در سر تا سر دنیاست که هر سال در هشتمین روز از ماه مارس برگزار می‌شود.

روز جهانی زن بهانه بزرگی برای برپایی جشن‌هایی برای زنان در همه جای دنیاست. این مراسم در هر کشور بسته به مناطق مختلف، رنگ و بوی خاصی دارد؛ گاهی تمرکز جشن بر بزرگداشت و دفاع از حقوق زنان است؛ گاهی نمایش قدردانی و عشق به زن و در برخی کشورها نیز برگزاری جشن برای برجسته کردن دستاوردهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زنان صورت می‌گیرد.

اما در کل، این روزها دیگر روز جهانی زن در بیشتر مناطق دنیا، رنگ و بوی سیاسی خود را از دست داده و آمیزه‌ای از روز مادر و روز ولنتاین شده است؛ مناسبتی که مردان به این بهانه عشق خود را به زنان نشان می‌دهند.

آن چه در ادامه مشاهده می‌کنید، گوشه‌ای از این مراسم و راهپیمایی‌ها در کشورهای مختلف است.

امریکا، نیویورک

یونان، آتن

سودان جنوبی، مینگ کامان

اسپانیا، بارسلون

یونان، آتن

هند، دهلی نو

ایتالیا، رم

فیلیپین، مانیلا

پاکستان، اسلام آباد

کره جنوبی، سئول

نپال، کاتماندو

بنگلادش، داکا

سنگاپور

بلاروس، مینسک

اسپانیا، بارسلون

اسپانیا، مادرید

ایتالیا، میلان

ترکیه

انگلیس، لندن

روسیه، سنت پترزبورگ

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر