گنجشک سرخ روی شانه باکس آفیس آخر هفته هالیوود

سینما‌دوستان روزچینی سلام. طبق روال همیشه گیشه هفت سری به جدول فروش آخر هفته هالیوود می‌زنیم. این هفته گنجشک سرخ در باکس آفیس به پرواز درآمده است. اگر به فیلم‌های مهیج جاسوسی به‌ویژه با محوریت کاراکتر زن علاقمندید، گنجشک سرخ شما را جذب خواهد کرد. با ما همراه باشید تا پرفروش‌ترین‌های سینمای آمریکا را مرور کنیم.

گنجشک سرخ روی شانه باکس آفیس آخر هفته هالیوود

سینما‌دوستان روزچینی سلام. طبق روال همیشه گیشه هفت سری به جدول فروش آخر هفته هالیوود می‌زنیم. این هفته گنجشک سرخ در باکس آفیس به پرواز درآمده است. اگر به فیلم‌های مهیج جاسوسی به‌ویژه با محوریت کاراکتر زن علاقمندید، گنجشک سرخ شما را جذب خواهد کرد. با ما همراه باشید تا پرفروش‌ترین‌های سینمای آمریکا را مرور کنیم.

باکس آفیس آخر هفته 2 تا4 مارچ (11 تا13 اسفند)

رتبهنام فیلمفروش هفتگی (میلیون دلار)مجموع فروش
1پلنگ سیاه65,7501,1
2گنجشک سرخ1717
3آرزوی مرگ1313
4شب بازی10,733,5
5 پیتر خرگوشه1084
6 نابودی5,620,6
7 جومانجی: به جنگل خوش آمدید4,5393,2
8 پنجاه طیف آزا‌د شده3,395,5
9  برترین شومن2,6164,6
10 هر روز1,55,2

 

گنجشگ سرخ زیر سایه پلنگ سیاه

آخر هفته سینمای آمریکا در حالی سپری شد که پلنگ سیاه همچنان در صدر جدول فروش جولان می‌دهد. فیلم سینمایی گنجشک سرخ با بازی جنیفر لارنس یک پله پایین‌تر از پلنگ سیاه قرار گرفت و با فروش 17 میلیون دلاری دومین فیلم باکس آفیس آخر هفته گذشته شد تا بدین‌ترتیب شب بازی از جایگاه دومی‌اش به رتبۀ چهارم تنزل پیدا کند. آرزوی مرگ هم پیتر خرگوشه را از جایگاهش به عقب راند و خودش سومین فیلم پرفروش آخر هفته شد. تا پیتر خرگوشه به پلۀ پنجم باکس آفیس نقل مکان کند.

گنجشک سرخ مرگ‌آفرین به پرواز درآمد

گنجشک سرخ (Red Sparrow) فیلمی مهیج در ژانر اکشن- جاسوسی است که به کارگردانی «فرانسیس لارنس» جلوی دوربین رفته است. فیلمنامۀ گنجشک سرخ بر‌اساس رمانی به همین نام به قلم جیسون متیوز (Jason Matthews) نوشته شده است. پیش‌از‌این از لارنس فیلم‌های چون کنستانتین و من افسانه‌ام و عطش مبارزه را دیده‌ایم. او که در فیلم‌های عطش مبارزه: اشتعال و زاغ مقلد1 و 2 جنیفر لارنس را برای بازی نقش‌های اصلی‌اش انتخاب کرده بود، حالا در جدیدترین فیلم بلند سینمایی‌اش گنجشک سرخ را با بازی جنیفر لارنس به پرواز درآورد تا لارنس بار دیگر از فیزیک آماده‌اش برای ایفای نقش یک قهرمان زن جنگنده بهره ببرد.

گنجشک سرخ
جنیفر لارنس در فیلم گنجشک سرخ

لارنس نیز به هنرپیشه‌هایی مانند آنجیلنا جولی و شارلیز ترون پیوسته تا در پس چهره و فیزیک قابل‌توجه‌شان نقش جاسوس‌های زبده و خطرناک را بازی کنند و فضای مردانه فیلم‌های جاسوسی اکشن را زنانه کنند. چنان‌که در سال گذشته استون نقش یک جاسوس جذاب و خطرناک را در بلوند اتمی ایفا کرد، لارنس نیز در این فیلم تبدیل به خطرناک‌ترین گنجشک سرخ می‌شود.

داستان فیلم گنجشک سرخ

 داستان فیلم درباره دومنیکا دختری جوان و زیبا است که بالرین حرفه‌ای است و از این راه زندگی خود و مادر بیمارش را می‌گذراند. او پس از آسیب‌دیدگی مجبور می‌شود از حرفۀ محبوبش جدا شود و حالا نگران گذران زندگی خود و مادرش است.

عموی دومنیکا که در آژانس اطلاعاتی روسیه کار می‌کند در ازای کمک به دومنیکا و مادر بیمارش به او پیشنهاد انجام یک مأموریت مخفی را می‌دهد. دومنیکا باید یک تاجر مشکوک را اغفال و ملاقات کند، اما در این مأموریت شاهد قتلی می‌شود که همین جان او را نیز به خطر می‌اندازد. او باید یا به خدمت سرویس اطلاعات روسیه درآید یا حذف شود. دومنیکا را به مدرسه مخفی اسپارو می‌فرستند تا تحت نظر مدیری سرسخت به جاسوسی زبده بدل شود. او باید از جذابیت‌های زنانه‌اش برای رسیدن به اهداف جاسوسی بهره ببرد و با مهارت‌های رزمی و غیر‌رزمی به هر شکلی زنده بماند… دومنیکا تبدل به گنجشک سرخ خطرناکی می‌شود… .

گنجشک سرخ
نمایی از فیلم گنجشک سرخ

بازیگران: جنیفر لارنس، جوئل اجرتون، جرمی آیرونز، ماتیاس اسخونارتس، سرگئی پلونین، کیران هایندز، جولی ریچاردسون، مری-لوئیز پارکر، شارلوت رمپلینگ

گنجشک سرخ را ببینید و دیدگاهاتان را درباره آن با ما درمیان بگذارید.📽🎞🎬

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
Share
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر