علائم سکته قلبی،چه میزان آشنایی با علائم سکته قلبی دارید؟

سکته قلبی در اصطلاح پزشکی ام‌آی و یا انفارکتوس میوکارد عبارت از انهدام و مرگ سلولی دائم و غیرقابل برگشت در بخشی از عضله قلب(میوکارد) است که بعلت از بین رفتن جریان خون و وقوع یک ایسکمی شدید در آن قسمت از قلب روی می‌دهد

سکته قلبی در اصطلاح پزشکی ام‌آی و یا انفارکتوس میوکارد عبارت از انهدام و مرگ سلولی دائم و غیرقابل برگشت در بخشی از عضله قلب(میوکارد) است که بعلت از بین رفتن جریان خون و وقوع یک ایسکمی شدید در آن قسمت از قلب روی می‌دهد...

علائم سکته قلبی و آشنایی با علائم سکته قلبی

علائم سکته قلبی و آشنایی با علائم سکته قلبی

تعریف سکته قلبی

سکته قلبی در اصطلاح پزشکی ام‌آی و یا انفارکتوس میوکارد عبارت از انهدام و مرگ سلولی دائم و غیرقابل برگشت در بخشی از عضله قلب(میوکارد) است که بعلت از بین رفتن جریان خون و وقوع یک ایسکمی شدید در آن قسمت از قلب روی می‌دهد. این توقف گردش خون می‌تواند بطور ناگهانی بدون هیچ علائم قبلی نمایان گردد یا پس از تعدادی از حملات آنژینی(درد قفسه سینه) نمود یابد. عمده‌ترین دلیل ایجاد سکته قلبی بسته شدن رگ‌های تغذیه‌کننده قلب است. برای رفع انسداد غیر از دارو، از بالن و جراحی قلب باز (تعویض رگ مسدود شده) استفاده می‌شود. سکته قلبی نوعی عارضه فراگیر است که باعث درگذشتن هزاران تن هر ساله می‌گردد.

علائم سکته قلبی و آشنایی با علائم سکته قلبی

علائم سکته قلبی

درد سینه پشت جناق(استخوان وسط سینه) یک علائم عمدۀ سکته قلبی است،ولی در بسیاری افراد ،بخصوص در افراد مسن و بیماران دیابتی درد ممکن است ناچیز یا حتی اصلاً وجود نداشته باشد(بنام "سکته قلبی خاموش").اغلب درد از ناحیه سینۀ شما به بازوها یا شانه؛گردن؛دندانها؛ فک؛ شکم یا پشت انتشار می یابد.گاهی اوقات درد سکته قلبی تنها در یکی از این نواحی احساس می شود .

درد سکته قلبی بطور معمول بیش از 20 دقیقه طول می کشد و کاملاً با استراحت یا نیتروگلیسرین برطرف نمی شود،در حالیکه درد آنژین با هردو برطرف می شود.

درد سکته قلبی ممکن است شدید و زیاد یا خفیف و نامشخص باشد.

درد به صورتهای زیر احساس می شود:

::: حالت فشاری یا چیز سنگین

:::نوار محکم دور سینه

:::"یک فیل روی سینه [ شما] نشسته است"

:::حالت سوء هاضمه

علائم سکته قلبی و آشنایی با علائم سکته قلبی

سایر علائم سکته قلبی که ممکن است به تنهایی یا همراه درد سینه باشند عبارتند از:

:::نفس تنگی

:::سرفه

:::احساس سبکی سر-سرگیجه

:::غش کردن

:::تهوع یا استفراغ

:::تعریق،که ممکن است شدید باشد

:::احساس "نزدیک شدن به مرگ"

:::اضطراب

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان