یوتیوب برای جلوگیری از ایجاد دیدگاه های افراطی دست به دامان ویکی پدیا شد

مسئولان یوتیوب از ایجاد تغییراتی در این وب سایت به منظور جلوگیری از ایجاد دیدگاه های افراطی در کاربران خبر دادند.

یوتیوب برای جلوگیری از ایجاد دیدگاه های افراطی دست به دامان ویکی پدیا شد

مسئولان یوتیوب از ایجاد تغییراتی در این وب سایت به منظور جلوگیری از ایجاد دیدگاه های افراطی در کاربران خبر دادند.

در سال گذشته بسیاری از کارشناسان یوتیوب را به انتشار ویدئوهای افراط گرایانه و تشویق کاربران به تماشای آنها از طریق الگوریتم های هوشمند متهم کردند.

ظاهرا این انتقادات به گوش مسئولان یوتیوب رسیده چرا که Susan Wojcicki، مدیرعامل این سایت از اتخاذ راهکاری جدید خبر داد که طی آن کادرهایی به نام «سرنخ های اطلاعاتی» در کنار ویدئوهای با محتوای با محتوای حساس نمایش داده می شوند.

این کادرها حاوی اطلاعاتی از پایگاه ویکی پدیا بوده و به منظور ارائه دیدگاه های دیگر درباره موضوعات جنجال برانگیز طراحی شده اند.Susan WojcickiWojcicki که روز گذشته در فستیوال «جنوب از جنوب غربی» تگزاس صحبت می کرد، مثال هایی از سرنخ اطلاعاتی را برای ویدئوهایی در مورد جعلی بودن فرود فضاپیماها در کره ماه نمایش داد و افزود:

از هفته های آتی با استفاده از محتوای ویکی پدیا، اطلاعات مفیدی را در کنار ویدئوهای حساس نمایش می دهیم.

این اطلاعات در قالب کادرهای کوچکی زیر ویدئو به نمایش درآمده و برای اطلاعات کامل تر به صفحات مرتبط در ویکی پدیا لینک شده اند.

هدف کمپانی گوگل از این کار جلوگیری از نشر اخبار کذب است اما نکته جالب این جاست که خود ویکی پدیا هم چندان معتبر نبوده و بسیاری از دانشگاه ها ذکر این سایت را به عنوان مرجع مطالب علمی ممنوع کرده اند.

مدیر عامل یوتیوب تعداد دقیق ویدئوهای با موضوع تئوری توطئه در این طرح را مشخص نکرد اما از افزایش تعداد آنها به مرور زمان خبر داد. وی مدعی شد که قابلیت جدید امکان توسعه داشته و با استفاده از آن می توان منابع اطلاعاتی دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان