ماهان شبکه ایرانیان

پیشگیری از گرمازدگی چگونه است؟دلیل گرمازدگی چیست؟

پیشگیری از گرمازدگی و دلیل گرمازدگی:هر ساله در فصل تابستان عده زیادی از مردم مخصوصا آنهایی که مجبورند در گرمای زیاد کار کنند و یا وسائل پیشگیری گرمای زیاد را ندارند جان خود را به خاطر گرمازدگی و عوارض مربوط به آن از دست میدهند

پیشگیری از گرمازدگی و دلیل گرمازدگی:هر ساله در فصل تابستان عده زیادی از مردم مخصوصا آنهایی که مجبورند در گرمای زیاد کار کنند و یا وسائل پیشگیری گرمای زیاد را ندارند جان خود را به خاطر گرمازدگی و عوارض مربوط به آن از دست میدهند. در چنین مواردی اصولا درجه حرارت محیط زیست تا حدود 110 درجه فارنهایت یا حدود 45 درجه سانتیگراد بالا میرود.

پیشگیری از گرمازدگی و دلیل گرمازدگی

پیشگیری از گرمازدگی و دلیل گرمازدگی


درجه طبیعی بدن انسان حدود 37 درجه سانتیگراد است و بافت ها و اعضای مختلف بدن میتوانند چند‌ درجه بالا و پایین تر از 37 درجه را تحمل کنند. روی هم رفته افراد سالم و جوانان خیلی بهتر میتوانند گرمای زیاد و غیرطبیعی محیط زیست را تحمل نمایند در حالی که افراد مسن، بیماران، کودکان و زنان حامله در برابر گرمای شدید محیط زیست حساس هستند.


در تابستان گذشته هزاران نفر در اروپا و آمریکا جانشان را به خاطر بالا بودن درجه حرارت از دست دادند که اکثر آنها افراد‌ مسن و بیماران و کودکان بودند که دسترسی به وسایل خنک کننده هوا مانند‌ کولر و دستگاههای تهویه و غیره نداشتند.


اصولا وقتی درجه حرارت محیط زیست خیلی بالا میرود، سیستمهای کنترل و تنظیم درجه حرارت و عرق بدن از کار میافتند و بدن قادر نخواهد بود با گرمای خارج‌ از بدن مقابله کند. در اینگونه موارد درجه حرارت بدن در عرض 5 تا 15 دقیقه به سرعت بالا میرود و به حدود 100 تا 110 درجه فارنهایت میرسد که اگر سریعا در پایین آوردن درجه حرارت اقدام نگردد موجب مرگ شخص میشود و یا باعث از کار افتادن و فلج شدن برخی از اعضاء بدن میشود که مغز و سلولهای مغزی یکی از آنها هستند.

پیشگیری از گرمازدگی و دلیل گرمازدگی

راههای پیشگیری از گرمازدگی:


پیشگیری از گرمازدگی:برای پیشگیری از گرمازدگی باید فعالیتهای جسمی را به حداقل رسانید

پیشگیری از گرمازدگی و دلیل گرمازدگی

پیشگیری از گرمازدگی:با پوشیدن لباسهای نازک با رنگهای روشن نه تیره رنگ تا حدودی بالا رفتن درجه حرارت بدن را کنترل کرد.

پیشگیری از گرمازدگی و دلیل گرمازدگی


پیشگیری از گرمازدگی:در روزهای خیلی گرم کار کردن در خارج از منزل و در آفتاب عملی است خطرناک. مخصوصا در اواسط روز که درجه حرارت به حداکثر میرسد.

پیشگیری از گرمازدگی و دلیل گرمازدگی


پیشگیری از گرمازدگی:اگر چنانچه گرمای محیط منزل به علت نوع ساختمان و یا عدم وجود وسایل خنک کننده غیرقابل تحمل است، توصیه میشود که شخص به اماکن و مراکز عمومی مثل فروشگاهها، سینما و غیره که دارای وسایل خنک کننده هستند و درجه حرارتی متعادل دارند رفته و از تنها ماندن در منزل اجتناب شود تا از بروز گرمازدگی جلوگیری گردد.

پیشگیری از گرمازدگی و دلیل گرمازدگی

پیشگیری از گرمازدگی:در چنین موقعی به هیچ عنوان نباید افراد مسن، بیماران، کودکان و زنان حامله را تنها گذاشت چون گاهی اثر گرمازدگی به قدری سریع است که ممکن است شخص را در چند دقیقه از پای درآورد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان