محسن محمودی از هنرمندان فعال در زمینه بافت و عرضه گلیم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: صنایعدستی ما باید به درستی معرفی شوند و برگزاری نمایشگاهها و بازارچههای مختلف، این امکان را در اختیار هنرمندان میگذارد تا به معرفی کار خود بپردازند. اما باید برنامهریزی درست و منسجمیبرای نمایشگاهها و حتی بازارچههای موقت وجود داشته باشد. به این معنی که هم فضای درستی به آنها اختصاص پیدا کند و هم زمان و مکان این بازارچهها و نمایشگاهها، درست و به موقع اطلاع رسانی شود.
این هنرمند سیرجانی در پاسخ به این که ثبت جهانی گلیم شیرکی پیچ سیرجان چه تاثیری در معرفی و میزان فروش آن داشته گفت: ما با 500 بافنده در شهر سیرجان همکاری میکنیم. ثبت جهانی گلیم شیرکی پیچ باعث شده تا بافندهها از ما دستمزد بیشتری طلب کنند؛ ما حاضریم این مبلغ را به انها پرداخت کنیم اما مساله اینجاست که شرایط اقتصادی مردم بر میزان خرید آنها تاثیر میگذارد از سوی دیگر محدویتهایی که در زمینه نقل و انتقال پول بین ما و کشورهای دیگر وجود دارد هم بر صادرات اثر میگذارد و همه این موارد موجب شده تا ثبت جهانی گلیم سیرجان به معرفی و فروش بیشتر آن را به دنبال نداشته باشد.
محمودی، ثبت جهانی شهرها را بهانهای برای پذیرفتن قانون کپیرایت دانست و افزود: هند، طرح و نقشه و مدل بافت گلیم شیرکی پیچ سیرجان را کپی و به نام خود تولید میکند. امید که ثبت جهانی این گلیم به نام سیرجان، کشورهایی چون هند و چین را محدود و به رعایت قانون کپی رایت ملزم کند.
این تولیدکننده گلیم سیرجان در پایان اظهار امیدواری کرد که نمایشگاههایی چون نمایشگاه ملی صنایع دستی، فصلی یک بار در تهران برگزار شود و البته باید اطلاعرسانی و تبلیغ بیشتر و بهتری در سطح شهر برای آن وجود داشته باشد چراکه برگزاری نمایشگاههای خوب و با کیفیت صنایع دستی به حمایت از تولیدکننده و افزایش فروش میانجامد.