گزارش خبرنگار اعزامی الف آغاز نشست آستانه با حضور وزیر امور خارجه کشورمان + عکس

وزیران امور خارجه سه کشور ضامن قرار است در این نشست ، ضمن تجزیه و تحلیل و بررسی نتایج «مذاکرات صلح سوریه روند آستانه» در یک سال گذشته ، در مورد فعالیت های آتی مشترک این سه کشور در زمینه حل بحران سوریه تصمیم بگیرند.

گزارش خبرنگار اعزامی الف			آغاز نشست آستانه با حضور وزیر امور خارجه کشورمان + عکس

به گزارش الف مذاکرات آستانه، از بهمن سال 1395 با ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران و روسیه و همراهی ترکیه، به منظور حل و فصل منازعات سوریه و پایان بخشیدن به شش سال کشتار، آوارگی و ویرانی در این کشور شروع شد و برای نخستین بار دو طرف اصلی جنگ یعنی نمایندگان دولت قانونی سوریه و نمایندگان گروه­های اصلی معارضان مسلح در آستانه پایتخت جمهوری قزاقستان بر سر یک میز نشستند تا از مسیر مذاکره سیاسی راهی برای خروج از جنگ بگشایند. 

مذاکره کنندگان ارشد سه کشور ، در مدت یکسال اخیر ، هشت بار گردهم آمده اند ، این مذاکرات نتایج مثبتی در زمینه توقف آتش بس و کاهش تنش در مناطق پر جمعیت سوریه داشته است .دور هشتم مذاکرات صلح سوریه در روز های21 و 22 دسامبر (30 آذرما ه و اول دی ماه ) به میزبانی قزاقستان در شهر آستانه برگزار شد، در این مذاکرات علاوه بر سه کشور ضامن آتش بس شامل ایران، روسیه و ترکیه ، نماینده دولت سوریه ، مخالفان دولت این کشور و نمایندگان سازمان ملل متحد ، آمریکا و اردن نیز به عنوان ناظر حضور داشتند. 

به گزارش خبرنگار اعزامی الف وزیران امور خارجه سه کشور ضامن قرار است در این نشست ، ضمن تجزیه و تحلیل و بررسی نتایج «مذاکرات صلح سوریه روند آستانه» در یک سال گذشته ، در مورد فعالیت های آتی مشترک این سه کشور در زمینه حل بحران سوریه تصمیم بگیرند. 

** لاوروف در آغاز نشست آستانه: برخی از کشورها به دنبال تجزیه سوریه هستند. من مطمئن هستم ما طرف درست تاریخ هستیم.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات سوریه تفکیک معارضه با تروریست ها است گفت: امریکا ضرورت مبارزه با تروریست ها را خواهد فهمید.

لاوروف تاکید کرد: برخی گروه ها نمیخواهند اشتی کنند و در همین رابطه در حال صحبت با امریکایی ها هستیم. وزیرخارجه روسیه بر ضرورت توجه به قطعنامه های بین المللی و توافقات درباره سوریه تاکید کرد.

** در حاشیه نشست آستانه وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند. 

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه که به منظور شرکت در اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه به آستانه پایتخت قزاقستان سفر کرده است، صبح امروز به دعوت همتای خود، در صبحانه کاری وزیر خارجه قزاقستان شرکت کرد.

وزرای امور خارجه ایران و قزاقستان در این دیدار بر اجرای توافقات فی‌مابین دو کشور بویژه در زمینه های انرژی، ترانزیت، سرمایه گذاری مشترک و افزایش مبادلات تجاری تاکید کردند.

تاکید بر تسهیل صدور روادید برای فعالان اقتصادی، رفع موانع همکاری های بانکی و علاقمندی شرکت های قزاق برای سرمایه گذاری در ایران در بخش های حمل و نقل از دیگر مسایلی بود که در این دیدار مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وزرای خارجه ایران و قزاقستان همچنین در خصوص مهمترین مسایل منطقه ای و بین المللی تبادل نظر و رایزنی کردند.

در حال تکمیل...

حضور ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست آستانه

لحظه ورود وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه به محل نشست آستانه درباره سوریههتل ریکسوز آستانه، مهیای برگزاری اجلاس وزاری خارجه ایران، روسیه، ترکیه و قزاقستان با محوریت سوریه

حدود 200 خبرنگار و تصویر بردار از رسانه های بین المللی اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه در آستانه قزاقستان را پوشش می دهند.

محل برگزاری اجلاس سه جانبه آستانه دقایقی قبل از شروع نشست

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر