شما نظر بدهید/ فعالترین نماینده مجلس دهم در سال ۹۶ چه کسی بود؟

عمر مجلس دهم، به نیمه رسید. مجلسی که در سال جاری هم رای اعتماد به کابینه دوازدهم را پشت سر گذاشت هم در روزهای پایانی سال، سه استیضاح فشرده را برگزار کرد.

به گزارش خبرآنلاین، آخرین روز کاری مجلس دهم در حالی به بررسی دوباره لایحه بودجه سال 97 و رفع ایرادات شورای نگهبان در روز یکشنبه آتی اختصاص دارد، که امسال برای اولین بار در تاریخ پس از انقلاب کلیات لایحه بودجه در این مجلس رد شده و بار دیگر مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت. مجلس بر موضع خود در تثبیت نرخ بنزین و عدم کاهش تعداد یارانه بگیران اصرار کرد و مانع از تصمیمات اصلاحی دولت شد.
رفت و آمدهای لایحه بودجه میان مجلس و شورای نگهبان، تنها مراوده این دو نهاد تقنینی و نظارتی در سال جاری نبود، کما اینکه در بزنگاه انتخابات، اختلاف نظر بر سر نمایندگی یک چهره زرتشتی از شورای شهر دارلعباده، مراودات بسیاری را بین آنها آفرید.
تلاش برای سوال از رئیس جمهور نیز از دیگر اقدامات پر چالش مجلس هفتم بود که هنوز سرنوشت آن مشخص نشده است. اگرچه نمایندگان سوال کننده بر اجرای طرح خود اصرار دارند، اما کاهش امضاهای آن از یکسو و اقناع برخی نمایندگان در ازای توضیحات دولت از سوی دیگر، مانع از اجرای آن در سال جاری شد.
اینها و موارد دیگر از مهمترین رخدادهای مجلس دهم در سال 1396 بود. به نظر شما، فعالترین نماینده مجلس در سال جاری چه کسی بود و چرا؟
برای شرکت در این نظرخواهی خبرآنلاین، کافی است نظر خود را در بخش کامنت‎های این خبر منتشر کنید. خبرآنلاین در نظر دارد در مرحله دوم این نظرخواهی، از بین اسامی پرتکرار در پاسخ‎های شما، فعالترین نماینده سال 96 را بار دیگر به رای کاربران خبرآنلاین بگذارد.
2727

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان