ماهان شبکه ایرانیان

تغییرات گسترده در رای گیری برای اعطای میزبانی جام جهانی

جیانی اینفانتینو تایید کرد که رای گیری برای انتخاب میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ به نحوی متفاوت با آنچه تا به امروز انجام شده، برگزار خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"،  روز 13 جوئن، رای گیری برای انتخاب میزبان جام جهانی 2026 انجام خواهد شد و کشورهای مراکش، آمریکا، کانادا و مکزیک از گزینه های اصلی هستند. در حالیکه رای گیری پیشین که در آن میزبانی جام‌های جهانی 2018 و 2022 مشخص شد با شک و شبهه‌های بسیاری همراه است و گفته می‌شود در زمان ریاست بلاتر، این حق میزبانی‌ها با فساد به این دو کشور اعطا شد، حال جیانی اینفانتینو راه حل جدیدی برای حل این مشکل پیش گرفته است.

 

 

 

 

برای ایجاد شفافیت در کل این روند، کنفدراسیون جهانی فوتبال سعی دارد که رای ها به صورت عمومی مشخص شوند. در حقیقت جیانی اینفانتینو تایید کرد که هر 207 عضو فیفا از 211 عضوی که حق رای دارند، به صورت مشخص و آزادانه رای خود را اعلام خواهند کرد.

 

او گفت:" ما درباره پروسه اعطای میزبانی جام جهانی 2026 که روز 13 ژوئن برگزار می‌شود صحبت کردیم. امروز نحوه رای گیری برای این مراسم را مشخص کردیم. با بررسی شرایط و هفته های پیش رو، کنفدراسیون جهانی فوتبال تصمیم گرفت که رای تمامی رای دهنده ها به صورت عمومی منتشر شود."

 

انتظار می‌رود با برگزاری چنین سیستمی، شک و شبهه کمتری در اعطای میزبانی جام جهانی پیش بیاید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان