اسنپ در روز 23 اسفند، بیش از یک میلیون سفر موفق را در ایران ثبت کرده است؛ اتفاقی که اگرچه میلیونی است اما سرعت اسنپ را در جاده میلیارد دلاری و تکشاخ شدن افزایش میدهد.
«راشا شیدماهر»، مدیر ارشد بازاریابی اسنپ در گفتگو با دیجیاتو میگوید: «قبلاً بارها پیش آمده بود که بیش از یک میلیون درخواست سفر به دست ما میرسید اما روز چهارشنبه 23 اسفند، اولین باری بود که تعداد سفرهای موفق اسنپ به بیشتر از یک میلیون، یعنی یک میلیون و هزار عدد سفر موفق رسید.»
راشا شیدماهر، مدیر ارشد بازاریابی اسنپ.
شیدماهر همچنین اشاره میکند که اکنون اسنپ، یکی از 15 شرکت تجارت الکترونیک جهان است که در روز بالای یک میلیون سفارش دارند. او خبر میدهد که از روز چهارشنبه به بعد نیز تعداد سفرهای روزانهی موفق، در حد یک میلیون بوده است و پیشبینی میکند که در فروردین ماه، این رقم به شکل ثابت بالای یک میلیون سفر موفق روزانه خواهد بود.
شهرام شاهکار، مدیر اجرایی اسنپ در توییتر خبر میلیونی شدن سفرهای موفق اسنپ را منتشر کرد.
مدیر ارشد بازاریابی اسنپ در گفتگو با دیجیاتو از جدیدترین آمار رانندگان این سامانه نیز پرده برداشت. به گفته شیدماهر، بیش از 500 هزار راننده در سیستم اسنپ ثبت نام شدهاند که به شکل روزانه، 350 هزار نفر از این تعداد فعال شده و کار میکنند. این آمار برای 33 شهری است که اسنپ در حال حاضر در آنها فعالیت میکند. پیش از این روابط عمومی در پاسخ به دیجیاتو تعداد رانندگان فعال در تهران را 120 هزار نفر عنوان کرده بود.
عبور از یک میلیون سفر موفق نه تنها برای اسنپ بلکه برای جامعه استارتاپی ایرانی اتفاق مهمی است. بر اساس آمارهای سال گذشته، «اوبر»، شرکتی که حدود 9 سال پیش به عنوان اولین تاکسی آنلاین در آمریکا تاسیس شد، اکنون در کشورهای مختلف فعال است و روزانه بین 5.5 الی 6 میلیون سفر موفق دارد. اما جالب است بدانید که سرویس «لیفت» که حدود 5 سال پیش تاسیس شد، هنوز به 1.5 میلیون سفر موفق در روز نرسیده است.
این در حالیست که اسنپ در سه سالگی خود، توانسته با حضور در تنها یک کشور و 33 شهر، به آماری بیش از یک میلیون سفر موفق دست پیدا کند. با این حال در سطح جهانی، هنوز هم شرکت چینی Didi با بیش از 25 میلیون سفر موفق در روز، پیشتاز است؛ شرکتی که سال گذشته سرمایهای یک میلیارد دلاری از اپل جذب کرد.
اما آیا با همه اینها، اسنپ را میتوان اولین یونیکورن استارتاپی ایران دانست؟ پاسخ به این پرسش همچنان در هالهای از ابهام است چراکه این شرکت سهام خود را در بازار بورس عرضه نکرده است. به همین دلیل ارزش آن در کنار درآمدهایش مشخص نیست و ارزشگذاریهای فعلی هم تا زمان انجام یک سرمایهگذاری جدید، تقریبی و بیشتر از روی حدس و گمان هستند.