ماهان شبکه ایرانیان

مشروح آخرین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

تلاش برای اقدام عاجل در راستای رفع بحران آب در اصفهان

آخرین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا در سال ۹۶ در شهر اصفهان برگزار شد‎.

نشست خبریبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی وقضایی خبرگزاری میزان حجت الاسلام والمسلمین اژه ای سخنگوی دستگاه قضا در آخرین نشست خبری خود در سال 96 ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه پرخیر و برکت رجب ابراز امیدواری کرد که در این ماه و ماه های شعبان و رمضان هر آنچه خداوند مقدر کرده شامل همه ما و مسلمین جهان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای ضمن تبریک فرا رسیدن سال 97، به بیان انگیزه خود از برگزاری این نشست پرداخت و افزود: اولین انگیزه برای حضور در این شهر و برگزاری نشست خبری بازدید از نمایشگاهی بود که ازطرف بنیاد تعاون زندانیان تشکیل شده. آنچه را که مددجویان عزیر توانسته اند با همکاری این بنیاد در زمینه حرفه اموزی،‌ اشتغال و خدمت انجام دهند، در این نمایشگاه عرضه شده است که خواستم از نزدیک این نمایشگاه را ببینم و هم یک دست مریزادی به بنیاد تعاون زندانیان و همه مسئولان آن عرض کرده و هم خداقوتی به مددجویانی عرض نمایم که وقت خود را تلف نمی کنند و مشغول کارهایی ارزشمندی هستند که گوشه ای از آن را توانستم امروز ببینیم.

سخنگوی دستگاه قضا انگیزه دوم خود را تلاش برای اقدام عاجل در راستای رفع بحران آب در اصفهان عنوان کرد و گفت: در رابطه با مسئله آب در کل کشور مسائلی داریم و متاسفانه خشکسالی وجود دارد و بعضی استانها از جمله اصفهان با خشکسالی طولانی مواجه هستند؛ بخصوص بخش هایی از این استان که از طریق زاینده رود آب کشاورزی آنها تامین می شد، به لحاظ خشکسالی درازمدت و اقداماتی که در طول سنوات گذشته و حتی بعضا چند دهه گذشته باید انجام می شد که یا به اتمام نرسیده و یا به صورت درست و دقیق انجام نگردیده، با مشکل مواجه است. همچنین در جهت مدیریت مصرف صحیح آب و جدا کردن آب شرب و کشاورزی، مجموعه اقداماتی که باید می شده و باید بشود، نیازمند بررسی دقیق است.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: چون اهل این استان هستم کمابیش از مسائل اطلاع دارم و مکررا هم پیگیری هایی که در وزارت کشور در این مورد شده را دنبال کردم. اخیرا در همین هفته گذشته در جلسه ای که سران قوا و برخی مسئولان دیگر حضور داشتند، به این موضوع نیز پرداخته شد و همچنین جلسات دیگری که در این رابطه در دستگاه قضایی و غیر قضایی برگزار شده را مورد توجه قرار دادیم؛ اما امروز خواستم از نزدیک هم برخی مسائل را از زبان مردم و مسئولان بشنوم که ببینم چه اقدام عاجل و موثری را می شود انجام داد.

وی گفت: قطعا استاندار محترم، وزیر نیرو، سایر دستگاه ها و دستگاه قضایی به جد مشغول هستند؛ اما باید ببینیم که با همکاری خود مردم و مسئولان ذی ربط و اصحاب رسانه چه اقدامات فوق العاده و عاجل و چه راه های میانبری را می شود در پیش گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای افزود: یقینا یکسری کارهای میان مدت و دراز مدت باید انجام شود که آنها بر سر جای خود باید ادامه باید اما باید دید چه کار عاجلی را می شود انجام داد.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه عزیزانی که با این مشکل مواجه هستند سه کار را با هم انجام می دهند به بیان توضیحاتی پرداخت و ادامه داد: هر سه کار سخت است؛ اما یک کار آن از نظر بنده سخت تر می باشد. از یک جهت می خواهند مطلب و مشکل خود را به درستی تبیین کنند و با یک زبان رسا و بعضا به صورت اقدامات نمادین مطلب خود را بیان کنند که این کار ساده ای نیست.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: مطلب دیگری که انجام می دهند این است که درد خودشان را به گوش مسئولان و حتی به گوش افراد دیگر برسانند که این هم بالاخره زبان و طریق می خواهد.

وی خاطر نشان کرد: مطلب دیگری که تلاش می کنند انجام دهند این است که از این موضوع و بیانش و اعلامش کسی سوءاستفاده نکند. چون هستند کسانی که بخواهند گاهی وقتها اگر دونفر کنار هم ایستاده اند و می خواهند مسئله ای را دنبال کنند سنگی بیاندازند و آب را گل آلود کرده و از این اب گل آلود در جهت اهداف خودشان استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای اظهار کرد: ما نیز باید تلاش کنیم که زودتر رفع مشکل در حدی که ممکن است صورت گیرد. همه کسانی که امروز دچار مشکل هستند خودشان به مسائل جانبی از جمله کمبود آب و کمبود نزولات آسمانی توجه دارند؛ اما تلاش می کنند که در هر سه بخش به خصوص در بخش آخر اجازه ندهند افراد فرصت طلب خودشان را در این صف قرار داده وبخواهند اصل مطلب را مخدوش کنند.

در حال تکمیل...
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان