آشنایی با ۲ نوع بیماری که در بین اطفال رواج دارد

در این تاپیک قصد داریم شما والدین عزیز را با ۲ بیماری رایج در کودکانتان را آشنا کنیم. ۲ نوع بیماری که در بین اطفال رواج داردآسمی که در دوره کودکی شروع شود اکثرا از نوع آلرژیک و در بالغین بیشتر از نوع غیر آلرژیک است هر چند که اکثرا بیماران دچار آسم با ترکیبی از هر دو نوع آسم میشوند

در این تاپیک قصد داریم شما والدین عزیز را با 2 بیماری رایج در کودکانتان را آشنا کنیم.

2 نوع بیماری که در بین اطفال رواج دارد


2 نوع بیماری که در بین اطفال رواج دارد



آسمی که در دوره کودکی شروع شود اکثرا از نوع آلرژیک و در بالغین بیشتر از نوع غیر آلرژیک است هر چند که اکثرا بیماران دچار آسم با ترکیبی از هر دو نوع آسم میشوند.

دکتر نیما رضایی، متخصص ایمونولوژی و مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان گفت: فرم بیماریهای شایع در کودکان طی چند دهه اخیر تغییر کرده است.

2 نوع بیماری که در بین اطفال رواج دارد


در گذشته مشکلات عمده کودکان شامل وبا، سرخک، سرخچه، اوریون، فلج اطفال و آبله بود که اینها در حال حاضر یا ریشه‌کن شده و یا مهار شده است.


وی ادامه داد: با پیشرفت شهرنشینی و تغییر سبک زندگی، نوع بیماری‌های تغییر کرده است که بعضی از این بیماریهای جدید مثل آسم و آلرژی در دنیا و ایران افزایش یافته است.

2 نوع بیماری که در بین اطفال رواج دارد


به علاوه مشکلاتی مثل چاقی در کودکان رو به افزایش است.


دکتر رضایی گفت: بعضی بیماری های ژنتیکی را در حال حاضر داریم که در گذشته نبود. ولی این بدلیل افزایش بیماریهای ژنتیک نیست ولی چون در گذشته امکانات خدماتی و درمانی کافی نبود.


کودک در بدو تولد بدلیل آن مشکل ژنتیکی فوت می‌کرد ولی در حال حاضر بدلیل امکانات بیشتر،‌طول عمر این کودکان بیشتر می‌شود و نیاز به خدمات و پیگیری درمان دارند.


این متخصص ایمونولوژی در ادامه گفت: بیماریهای شایع کودکان در حال حاضر بیماریهای ژنتیکی و بیماریهای حاصل تغییر سبک زندگی مثل آسم و آلرژی و چاقی شیوع بالاتری در بین کودکان دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر