در کشاکش قحطی مرگبار

آشنایی با قبیله دینکا؛ قبیله‌ای در نبرد با خشکسالی سالانه

در کشاکش قحطی مرگبار

آشنایی با قبیله دینکا؛ قبیله‌ای در نبرد با خشکسالی سالانه

مردم جنوب سودان از اواخر فصل پاییز (ماه دسامبر) تا اواسط بهار (ماه مه) دچار قحطی و خشکسالی می‌شوند. تحمل وضعیت أسف‌بار قحطی برای مردم قبیله دینا بسیار دشوارتر است.

اعضای این قبیله هر سال در این فصل کوچ می‌کنند و از ارتفاعات و مناطق کوهستانی به زمین‌های پست و دشت‌های نزدیک رود نیل می‌آیند تا گله‌های بزرگ گاو را بچرانند و حیوانات خود را در نزدیک زمین‌هایی که کمی علف دارند تغذیه کنند.

استفانی گلینسکی عکاسی است که به دل یکی از این گله‌های بزرگ گاوچرانی در مینگکامان رفته است تا گوشه‌ای از زندگی گاوچران‌ها را به تصویر بکشد.

مردم دینکا زندگی سختی را با وجود خشکسالی وسیع در جنوب سودان سپری می‌کنند. آنها برای دور ماندن از حشرات گزنده، خاکستر گاوهایی که سوزانده‌اند را بر بدن و سر و صورت خود می‌مالند. در این حالت، پشه‌های مزاحم جرئت نزدیک شدن به آنها را نخواهند داشت.

کمبود وسایل بهداشتی نیز از دیگر مشکلات مردم قبله دینکا است. آنها از ادرار گاو برای شستن و ضدعفونی کردن موهای خود استفاده می‌کنند.

با وجود تمام سختی‌های زندگی در قحطی، قبیله دینکا آیین مذهبی خود را فراموش نمی‌کنند و با طبل و شیپوری که از پوست و شاخ گاو تهیه می‌کنند آهنگ‌هایی مذهبی می‌نوازند و مردم را به شرکت در مراسم شکرگذاری و دعا دعوت می‌نمایند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان